حمل سگ در خودرو چقدر جریمه دارد؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نه تنها سگ گردانی اصولا حمل هرگونه حیوان در داخل خودرو ممنوع است.
جریمه حمل سگ در خودرو

یکی از نکاتی که می‌تواند بر عدم توجه به جلو راننده تاثیر بگذارد و این امر بیشترین سهم را در حوادث رانندگی دارد، همین است که راننده به کاری غیر از رانندگی مشغول باشد از جمله اینکه از حیوانی در خودروی خود نگهداری کند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع جریمه حمل سگ در خودرو می‌پردازیم.

قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران بیان می‌کند که سگ گردانی و حمل سگ با خودروها ممنوع است. نتیجه همراه داشتن سگ برخورد جدی مقامات امنیتی خواهد بود.

خلاصه‌ای از پیشینه قانون سگ گردانی در ایران

در سال ۱۳۰۴ قانون‌گذاران کشور ایران تصمیم گرفتند تا آیین نامه‌ای را تصویب کنند که نحوه نگهداری و شرایط همراه داشتن حیوانات خانگی به خصوص سگ را در معابر عمومی توضیح دهد؛ این آیین نامه با توافق وزارت دادگستری و وزارت کشور به صورت مفصل در ماده ۲۷۶ قانون مجازات کیفرعمومی شرح داده شده است.

مجلس شورای اسلامی ایران در سال ۱۳۸۹ باز هم در مورد سگ گردانی در اماکن عمومی تلاش خود را انجام داد. این تلاش به علت الویت‌های متعددی که وجود داشت، به ثمر ننشست.

قانون مجازات اسلامی که در سال ۱۳۹۲ مصوب گردید و اصلاحات آن تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت، تلاش دیگری از قانون‌گذاران کشور ایران بود که مشخص می‌کند، قانون بیرون بردن سگ یا آثار همراه داشتن سگ برای صاحب او، چه نظم و رسومی دارد و جریمه، نتیجه همراه داشتن آن است.

جریمه حمل سگ

قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران

قانون سفر زمینی با حیوان خانگی یا قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران بیان می‌کند که سگ‌ گردانی در سال‌‌های اخیر در پایتخت و برخی دیگر از استان‌‌ها ممنوع شده است.

این قانون، دستوری از سمت نیروی انتظامی با توافق وزارت دادگستری و وزارت کشور است. البته برخی از مردم بر این باورند که چون این دستور چندان وجهه قانونی ندارد و در مجلس تصویب نشده، پس، نمی‌تواند اجرا شود. اگر به مسائلی پیرامون اجاره علاقه دارید، به مطلب اجاره خانه بدون پول پیش چه شرایطی دارد؟ مراجعه کنید.

جریمه حمل سگ در خودرو

پلیس برای اینکه جلوی این رفتار ناخوشایند را بگیرد اعلام کرده حیوانات داخل جعبه نگهداری شوند و رها نباشند. درصورتی‌که این مسائل رعایت نشود رانندگان آن خودروها جریمه خواهند شد.

جریمه در نظر گرفته شده برای عدم رعایت این قانون تنها ۲۰ هزارتومان است.

 مجازات حمل سگ

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب مجازات بی‌آبرو کردن افراد سنگین است را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …