موس صورت معجزه آرایش

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موس صورت از محصولات پایه یا زیرساز آرایشی است که بافت منحصربه‌فردی دارد. موس صورت شبیه کرم پودر است؛ اما از نظر ساختاری با آن فرق دارد و سبک است.
استفاده از موس صورت در  آرایش

برخی افراد با موس صورت و روش استفاده از آن آشنا نیستند و می‌خواهند بدانند موس صورت یا موس آرایشی چیست. موس صورت نوعی کرم است که به‌جای کرم‌پودر به‌شکل پایه و زیرساز آرایش استفاده می‌شود. موس آرایشی درعین‌حال که پوست را یکدست نشان می‌دهد، برخلاف کرم‌پودر جلوی تنفس پوست را نمی‌گیرد. موس‌های آرایشی مناسب افرادی است که پوست بسیار خشک یا بالغ‌تری (پیرتری) دارند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع استفاده از موس صورت در  آرایش می‌پردازیم.

استفاده از موس صورت در  آرایش

بخش اول

شست‌وشوی صورت

ابتدا پاک‌کننده‌ مناسب پوستتان را تهیه کنید و آن را با نوک انگشتان‌، دایره‌وار روی پوست،‌ از پایین به بالا، بمالید. سپس پوستتان را با پارچه‌ای نرم یا حوله‌ای کاغذی خشک کنید.

 استفاده از تونر صورت

تونر کمک می‌کند چربی اضافی روی صورت کم شود و موس صورت آسان‌تر روی پوست به‌شکلی یکنواخت بنشیند. تکه‌ای پنبه گلوله‌شده را به تونر آغشته کنید و آن را با ملایمت روی سطح پوست‌ صورت‌ بمالید.

  • روی پیشانی، بینی و چانه‌تان که به ناحیه تی (T) معروف است، تونر بیشتری بمالید. درواقع این بخش‌های صورت مستعد چرب‌شدن هستند.
  • همیشه به یاد داشته باشید که پیش از استفاده از موس صورت یا مواد آرایشی، تونر به صورتتان بمالید. این کار در واقع قانون «سبک به سنگینِ‌» استفاده از لوازم آرایشی است؛ یعنی ابتدا باید از محصولات سبک‌تر و به‌تدریج از نوع کمی سنگین‌تر استفاده کنید.

 استفاده از کرم مرطوب‌کننده

درست بعد از استفاده از تونر، کمی مرطوب کننده پوست به صورت و گردن‌ بمالید تا لایه‌ای نازک از این نوع کرم روی پوست‌ قرار گیرد. سپس ۵ دقیقه صبر کنید تا مرطوب‌کننده کاملا جذب پوست شود.

  • بیش از حد نیاز از کرم مرطوب‌کننده استفاده نکنید تا منافذ پوست‌ بسته نشوند.

استفاده از نوعی بتونه آرایشی

اگر می‌خواهید آرایش صورتتان مدتی طولانی به‌ویژه یک روز کامل باقی بماند، باید نوعی بتونه آرایشی به کار ببرید. این محصول نه‌تنها کمک می‌کند آرایشتان دوام بیشتری داشته باشد، بلکه باعث می‌شود خطوط و منافذ پوستتان کمتر دیده شود. هنگام استفاده از بتونه آرایشی ابتدا آن را به وسط صورت بمالید. سپس بتونه را با نوک انگشتان به اطراف صورت پخش کنید.

  • بتونه‌های آرایشیِ بر پایه آب برای افرادی که مستعد جوش‌اند یا پوست چربی دارند، مناسب هستند.

نحوه استفاده از موس صورت

بخش دوم

 استفاده از موس صورت

انگشت اشاره‌تان را درون ظرف موس صورت فروکنید و لایه‌ای نازک از موس بردارید. سپس آن را با ملایمت و با ضربات آهسته به صورت‌ بمالید. هنگام استفاده از موس صورت، به پیشانی، بینی، گونه‌ها و چانه بیشتر توجه کنید؛ زیرا این نواحی از صورت به‌سرعت چرب می‌شوند.

  • از موس صورت بیش از حد نیاز استفاده نکنید.

روش قراردادن موس روی صورت

هنگام استفاده از موس، ابتدا از وسط صورت شروع کنید و سپس کرم را به اطراف بمالید. این کار را با ضربات آهسته، کوتاه و روبه‌پایین انجام دهید. به آن بخش از نواحی صورت که احتمالا لک دارد، بیشتر توجه کنید. موس صورت بسیار سبک است و موقع استفاده از آن، راه تنفس پوست‌ بسته نمی‌شود.

  • استفاده از برس کمک می‌کند که سریع‌تر از نوک انگشتان، موس را روی صورت پخش کنید؛ اما گرمی انگشتان دست در بهتر نشستن موس روی صورت مؤثرتر است.
  • موس صورت پوشش سبک تا متوسطی برای صورت فراهم می‌کند. البته ممکن است نتواند تمام جوش‌های صورت را بپوشاند؛ اما مسلما ظاهر یکدستی به پوست می‌دهد.
  • برس را درون ظرف موس فرونکنید؛ زیرا موس بافت ضخیم‌تری دارد و برخلاف کرم‌های مایع به برس نمی‌چسبد و شما را به دردسر می‌اندازد.

استفاده از کانسیلر

کانسیلر نوعی کرم‌پودر با غلظت بسیار زیاد است که می‌تواند لکه‌های صورت را به‌خوبی بپوشاند و در رنگ‌های مختلف در بازار فروخته می‌شود.

با استفاده از برسی کوچک، کانسیلر موردنظرتان را بردارید و هر نوع جوش یا لک روی صورتتان را بپوشانید. سپس با برس بزرگ‌تر مخصوص، کرم‌پودر را به‌آرامی روی صورت بمالید. این کار باعث می‌شود موس صورت و مواد آرایشی‌تان کل روز به‌خوبی روی صورت باقی بمانند.

موس صورت

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با یک نارنگی از شر شوره سر خلاص شوید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…