راهکارهای خانگی برای درمان افسردگی

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سبک زندگی در کلان شهرها به گونه‌ای است که اکثر افراد افسردگی مزمن را تجربه می‌کنند. از آنجاکه افسردگی خود موجب بسیاری بیماری‌ها می‌شود و کیفیت و کمیت زندگی را تحت الشعاع قرار می‌دهد بهتر است با تغییراتی در شیوه زندگی، از بروز این بیماری روحی جلوگیری کنیم.
درمان افسردگی

یکی از بهترین راه‌های درمان‌ افسردگی استفاده از گیاهان ضد افسردگی مثل زعفران است. بسیاری از افراد از عوارض ناخوشایند داروهای ضد افسردگی شکایت دارند که می‌تواند شامل حالت تهوع، افزایش وزن، از دست دادن میل جنسی، بی‌خوابی، اضطراب، تحریک‌پذیری و خستگی باشد. با این‌حال، داروهای ضد افسردگی فقط به درمان افسردگی کمک نمی‎کنند. همچنین داروهای ضدافسردگی زیادی وجود دارد. اگر درپی یک جایگزین طبیعی برای داروهای ضد افسردگی هستید، مطمئن شوید که از درمان‌های طبیعی برای افسردگی در کنار درمان استفاده کرده و به پزشک خود بگویید که مایلید به‌صورت طبیعی افسردگی را درمان کنید.

از گیاهان استفاده کنید

زعفران

در طول تاریخ، از گیاهان به‌عنوان درمان‌های سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها، از جمله افسردگی استفاده شده است.

یکی از گیاهان بسیار رایج در درمان افسردگی عصاره گل راعی است. زعفران یکی دیگر از گیاهانی است که برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. این نیز یک عصاره است، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید، زیرا گیاهان می‌توانند اثربخشی داروهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهند.

از انواع مکمل‌ها بهره‌مند شوید

امگا 3 برای درمان افسردگی

مکمل‌های افسردگی معمولاً شامل ترکیبی از گیاهان، مواد شیمیایی طبیعی یا ویتامین‌هایی هستند که افسردگی را درمان می‌کنند. برخی از مکمل‌ها برای درمان افسردگی عبارتند از:

اسید چرب امگا ۳ که در روغن کتان یافت می‎شود و می‌تواند به صورت خوراکی مصرف شود. ادنوزیل متیونین یک ماده شیمیایی طبیعی در بدن است که اکثراً در اروپا برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. ۵-HTP، که آمینواسیدی است که بر سطح سروتونین تأثیر می‌گذارد و بدون هیچ مشکلی در دسترس است. DHEA، یک هورمون در بدن است، زمانی‌که وضعیت بدن ناپایدار است می‌تواند بر خلق و خوی تاثیر بگذارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مکمل‌های غذایی را برای درمان افسردگی تضمین نمی‌کند؛ بنابراین برای یافتن یک محصول ایمن احتیاط کنید.

از مزایای طب سوزنی آگاه شوید

طب سوزنی

طب سوزنی بخشی از طب سنتی چینی است که با جریان انرژی بدن کار می‌کند. فرضیه استفاده از طب سوزنی رفع انسداد انرژی و بازگرداندن جریان بهتر در بدن شما با استفاده از سوزن‌های مخصوص بسیار کوچکی که در نقاط خاصی از بدن قرار می‎گیرد. طب سوزنی همچنین می‌تواند در درمان درد و  مشکلات خواب نیز مفید باشد.

 برای درمان افسردگی یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی برای درمان افسردگی

  اگرچه رژیم غذایی به تنهایی افسردگی را درمان نمی‌کند، اما می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر و انرژی مورد نیاز بدنتان فراهم کند. علاوه‌براین، وعده‌های غذایی خود را از دست ندهید تا قند خون شما همیشه مقدار ثابتی داشته باشد زیرا قند خون می‌تواند باعث تغییرات خلق و خو شود.

خوردن چربی‌های سالم مانند روغن نارگیل، که باعث افزایش سطح سروتونین می‌شود.

پرهیز از خوردن فست فود و دیگر مواد غذایی مضر و غیر مغذی.

پرهیز از مصرف الکل، که عامل افسردگی است. به یاد داشته باشید که هرگونه تسکین دهنده‌ای که از الکل دریافت می‌کنید کوتاه مدت است و هیچ کدام از مشکلات شما را حل نمی‌کند.

از هیپنوتیزم بهره‌مند شوید

هیپنوتیزم برای درمان افسردگی

درمان با هیپنوتیزم می‌تواند افکار منفی و بدبینانه را که اغلب باعث افسردگی شما می‌شود، از بین ببرد. با استفاده از تنفس عمیق همراه با تصاویر و پیشنهادات، هیپنوتیزم می‌تواند به شما کمک کند ریشه‌های افسردگی را شناخته و به رفع آن اقدام کنید. همچنین هیپنوتراپی می‌تواند در درمان افسردگی بسیار موثر باشد، به ویژه هنگامی که با سایر درمان‌کننده های افسردگی همراه است.

نور درمانی را تجربه کنید

نور درمانی

اگر افسردگی شما مربوط به فصل باشد، درمان نور ممکن است مفید باشد. نور درمانی (همچنین فتوتراپی نامیده می‌شود) شامل قرار گرفتن در معرض نور روز یا نور تمام طیفی برای مدت زمان معین (معمولاً ۲۰ دقیقه) است، اگر شما در یک منطقه آفتابی زندگی می‌کنید، مطمئن شوید که روزانه مقدار کافی از ویتامین D را دریافت می‌کنید، که از طریق پوست جذب می‌شود. اگر در یک جای تاریک زندگی می‌کنید که در زمستان‌ها بسیار دلگیر است روی یک جعبه نور تمام طیفی سرمایه‌گذاری کنید. جعبه‌های نور می‌توانند مغز را هدف قرار دهند تا مواد شیمیایی را آزاد کنند که خلق و خوی شما را افزایش دهد.

نور درمانی به خصوص برای رفع اختلالات عاطفی فصلی موثر است که  به عنوان “افسردگی زمستانی” شناخته می‌شود.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

یک نظر

  1. فروتن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۵ ق٫ظ

    مطلب خیلی جذاب و مفیدی بود .
    با تشکر از مجله دلتا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…