تهیه کیک ساده با سه قلم مواد بدون فر

4
166
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این کیک طعم و مزه بی‌نظیری دارد و برای تهیه آن نیازی به همزن برقی، شیر، روغن و شکر ندارید. برای شیرین کردن این کیک از شیره استفاده می‌شود.
طرز تهیه کیک با سه قلم مواد

کیک خصوصا کیک‌های خانگی جزو آن دسته از خوراکی‌هایی به شمار می‌آید که بسیاری از اعضای خانواده از کوچک تا بزرگ به آن علاقه دارند؛ روش‌های مختلفی برای طبخ یک کیک خانگی خوشمزه وجود دارد و حتما تا کنون یکی از آن‌ها را امتحان کرده‌اید؛ اما گاهی پیش آمده که هوس پخت کیک برای دورهمی‌های خود کرده‌ایم اما همه مواد مورد نیاز را نداریم؛ در چنین مواقعی تنها کافی است با دانستن یک دستور پخت کیک ساده خانگی، با کمترین مواد به راحتی یک عصرانه جذاب درست کنید.

کیک ساده با سه قلم مواد یکی از روش‌های بسیار سالم برای تهیه یک کیک خوشمزه است و اگر همه مراحل را به دقت رعایت کنید یک کیک بی‌نظیر خواهید داشت که می‌توانید برای دورهمی یا عصرانه به همراه یک لیوان چای نوش‌جان کنید. با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه کیک ساده با سه قلم مواد را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده

برای تهیه این کیک راحت و خوشمزه به 1/5 پیمانه آرد سفید، 3 عدد تخم‌مرغ، 1 پیمانه شیره انگور یا خرما و 1 قاشق چایخوری وانیل و بیکینگ‌پودر نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه کیک با کمترین مواد

طرز تهیه کیک ساده

لازم به ذکر است که پخت این کیک بسیار راحت است و حتما نیازی نیست که در شیرینی‌پزی تجربه خاصی داشته باشید؛ برای اندازه‌گیری مواد نیز می‌توانید از لیوان دسته‌دار فرانسوی استفاده کنید.

مرحله اول

ابتدا باید همه مواد را بیرون قرار دهید و صبر کنید تا کمی هم‌دمای محیط شود. سپس به کمک یک لیوان دسته‌دار فرانسوی یا پیمانه آشپزی مواد را اندازه بگیرید. شعله‌پخش‌کن را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا ۱۰ دقیقه گرم شود.

مطلب پیشنهادی:  چگونه از شر زانو درد خلاص شویم؟

طرز تهیه کیک ساده

مرحله دوم

برای شروع پخت کیک باید تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانیل داخل کاسه بشکنید و به کمک همزن دستی یا برقی و اگر هیچ‌کدام را در دسترس نداشتید‌ با چنگال مواد را هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها از لختگی خارج شود. ۱۰ دقیقه هم بزنید. سپس شیره مورد نظر را اضافه کنید و مجدد با همزن دستی بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم

آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد فوق اضافه نمایید. هم بزنید تا گلوله‌های آرد باز و مواد یکدست شود. قابلمه را چرب کنید و روی شعله‌پخش‌کن قرار دهید و ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا قابلمه نیز گرم شود.

مرحله چهارم

مایه کیک را داخل قابلمه بریزید و سطح آن را صاف کنید و روی در قابلمه دم‌کنی بگذارید و ۳۰ الی ۴۵ دقیقه زمان دهید تا کیک روی حرارت کم بپزد. سپس در قابلمه را بردارید و روی دیس برگردانید و به دلخواه روی آن را با پودر قند یا سس شکلاتی تزیین و سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه کیک ساده

  • این کیک شیرینی ملایمی دارد ولی اگر شیرین‌تر دوست دارید‌ می‌توانید چند قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.
  • قابلمه باید سایز ۲۰ باشد.
  • زمان پخت کیک متغیر است. بعد از ۳۵ دقیقه با خلال دندان کیک را چک کنید.

4 دیدگاه

  1. لطیفه پناه لو

    28 مهر 1402 در 7:16 ب.ظ

    با سلام وتقدیر تشکر از توضیحات نابتون خیلی عالی و کم هزینه

    پاسخ

    • حاجیه

      29 مهر 1402 در 8:06 ب.ظ

      سلام عکس کیکی اینجاست باشگاه انگور نیست کیک شیره انگور داخلش قهوه ای تیره می‌شود. من خودم چن بار پختم

      پاسخ

  2. شاسین

    30 مهر 1402 در 1:48 ب.ظ

    سلام اگر واقعا بشه که خیلی خوبه ،باید امتحان کرد،بهرحال ممنون

    پاسخ

  3. محمد امین

    2 آبان 1402 در 11:09 ب.ظ

    سلام به همه دوستان عزیز منم چندین بار درست کردم خیلی خوشمزه وعالیییییییی بود واز این کیک 🍰🍰🍰 هم راضی هستم واز دوستان عزیز خواهشمندیم که آنها هم راضی باشند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با این روش چین و چروک پوستتان را از بین ببرید

از بین بردن چین و چروک پوست خواسته اکثر افراد است و همواره برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند…