۶ راه ساده و ارزان برای داشتن خانه‌ای زیباتر

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه، به‌عنوان فضایی است که زمان زیادی را در آن می‌گذرانیم. بنابراین باید بهترین‌ حس‌ها را در ما ایجاد کند.

افراد همواره به دنبال آوردن زیبایی، آرامش، روشنی و شادی بیشتر به محل زندگی خودشان هستند. رعایت چند نکته ساده می‌تواند باعث زیباتر شدن منزل شما شود. در این مطلب از دلتامگ به بیان نکات زیباسازی دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

نکات زیباسازی دکوراسیون منزل

با رعایت سبک و سیاق و سلیقه خودتان و البته با هزینه کم می‌توانید دکوراسیون منزل خود را زیبا کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

اولین گام: انتخاب رنگ

اولین کاری که برای زیباتر کردن خانه باید انجام داد، انتخاب رنگ دکوراسیون هست. رنگ اولین چیزی است که چشم‌های ما در فضا درک می‌کنند و به‌وجود آوردن هماهنگی رنگی در منزل، می‌تواند مهم‌ترین مرحله در زیباتر کردن خانه باشد. البته حتما می‌دانید که هر رنگی، حس خاصی را در اتاق به‌وجود می‌آورد که شما با توجه به سلیقه و روحیه خودتان می‌توانید بهترین رنگ را برای فضای منزل انتخاب کنید.

نکات زیباسازی دکوراسیون منزل

دومین گام: جادوی گیاهان سبز از نکات زیباسازی دکوراسیون منزل

با هر متخصص طراحی دکوراسیون که صحبت کنید، قطعا یکی از مهم‌ترین راه‌های زیباتر کردن منزل را استفاده از گیاهان سبز می‌دانند. با استفاده از گل و گیاه، در واقع فضای بیرون را به درون منزل می‌آوریم و از زیبایی و انرژی گیاهان استفاده می‌کنیم.

نکات زیباسازی دکوراسیون منزل

سومین گام: استفاده از بافت‌ها

استفاده از نقش‌ها و بافت‌های مختلف، برای چشم جذابیت ایجاد می‌کند. اما بافت‌ها را در چه لوازمی می‌توانیم ایجاد کنیم؟ تقریبا تمام لوازم منزل می‌توانند بافت‌دار و چشم‌نواز باشند.

به‌عنوان مثال فرشی که از راه رفتن روی اون احساس گرما می‌کنیم، کوسن‌هایی که از پارچه‌های درشت‌بافت ساخته شده‌، کاغذدیواری که طرح‌های کمی برجسته داره یا پتوها و شال‌های دکوری که این روزها روی کاناپه‌ها به وفور استفاده می‌شوند، همه و همه بافت‌های مختلفی هستند که چشم ما را سرگرم می‌کنند و به فضا روح می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  نور خطی، سبکی متفاوت از نورپردازی که خانه شما را متحول می‌کند

چهارمین گام: حذف شلوغی‌ها

در بیشتر مواقع، خانه برای زیباتر شدن نیاز به بازسازی و تغییرات زمینه‌ای ندارد. همین الان اطرافتان را نگاه کنید و وسیله‌هایی که اضافه هستند و فقط باعث شلوغی اتاق‌ها شدن را پیدا کنید. اگر در مرحله اول زیباتر کردن خانه، رنگ دلخواه خود را انتخاب کردید، الان وقت آن رسیده لوازمی که با رنگ انتخابی شما هماهنگی و همخوانی ندارند را حذف کنید. حذف این لوازم اضافه، باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق‌ها می‌شود و در عین سادگی، دعوت‌کنندگی بیشتری به فضا می‌دهد.

حذف شلوغی‌ها

پنجمین گام: استفاده از اکسسوری‌ها از نکات زیباسازی دکوراسیون منزل

با کمک رنگی که در مرحله اول انتخاب کردید، اکسسوری‌‌های مناسب به فضا اضافه کنید. فضاهای خالی خانه مثل کنج‌ها و گوشه‌ها، فضاهای ورودی، روی میز و غیره می‌توانند بهترین مکان برای جا دادن اکسسوری‌های مناسب باشند. اکسسوری‌های مناسب، مثل چسب برای فضا عمل می‌کنند و استفاده درست و به جا از آن‌ها، می‌تواند تمام وسایل منزل را به هم پیوند بزند.

استفاده از اکسسوری‌ها

ششمین گام: دیوارها

دیوارهای منزل نباید خالی باشند، چون به‌طور مستقیم در راستای نگاه افراد قرار می‌گیرند. برای زیباتر کردن خانه، دیوارها را با استفاده از تابلو، آینه و دیوارکوب‌های مناسب دکور کنید. پشت کاناپه، روی ستون، بالای کنسول و غیره بهترین مکان‌ها برای استفاده از این اکسسوری‌ها هستند.

دیوارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…