ابروهای خود را در خانه مانند آرایشگاه بردارید

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بی‌شک ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت ایفا می‌کنند و داشتن ابروهایی زیبا و بی‌عیب‌ونقص می‌تواند چهره‌مان را جذاب‌تر کند.
 طریقه برداشتن ابرو در خانه

بسیاری از ما طرز صحیح برداشتن ابرو را نمی‌دانیم و گاهی با روش‌های اشتباه سعی می‌کنیم این کار را در خانه انجام دهیم؛ ولی با استفاده از آموزش برداشتن ابرو می‌توانیم در خانه ابروهایمان را به هر شکلی که می‌خواهیم مرتب و اصلاح کنیم. در این مطلب از دلتامگ به موضوع طریقه برداشتن ابرو در خانه می‌پردازیم.

طریقه برداشتن ابرو در خانه

 هرگز در برداشتن تارهای ابرو زیاده‌روی نکنید

همیشه سعی کنید شکل ابروها را نزدیک به شکل طبیعی‌شان نگه دارید. برداشتن بیش از حد ابروها یکی از رایج‌ترین اشتباه‌هایی است که موجب می‌شود فرد چهره بدی پیدا کند و گاهی متعجب، عصبانی یا ناراحت به نظر برسد؛ در حالی که واقعا چنین احساساتی ندارد. برای رسیدن به نتیجه مناسب، مدتی به ابروهایتان دست نزنید تا کاملا رشد کنند و پُر شوند. دست‌کم ۶ یا ۸ هفته ابروهایتان را برندارید. با داشتن ابروهای بلندتر و پرتر بهتر می‌توانید شکل طبیعی ابروهای خود را ببینید.

از ابزار مناسب استفاده کنید

  • موچین شیب‌دار یا نوک‌تیز
  • مداد و ماژیک ابرو
  • برس ابرو یا شانه ابرو
  • ژل ابرو
  • مداد چشم

شکل موردنظرتان را ایجاد کنید

از تکنیک‌های شکل‌دهی برای تعیین شکل و قوس ایده‌آل ابروی خود استفاده کنید. خطوط بیرونی شکل دلخواه خود را با مداد ابرو مشخص کنید و سپس فقط تارهایی را بردارید که بیرون از این خطوط قرار می‌گیرند.

البته با تکنیک ساده زیر نیز می‌توانید شکل مناسب ابروی خود را پیدا کنید:

نقطه شروع را علامت‌گذاری کنید

بهتر است که فاصله میان ابروها را دقیق مشخص کنید. نقطه شروع ابرو برای افراد مختلف متفاوت است. برای اینکه ابروها جذاب و طبیعی به نظر برسند، باید آن‌ها را از محل مناسبی شروع کنید. می‌توانید از موچین یا مداد برای تشخیص بهترین نقطۀ شروع استفاده کنید.

موچین را عمودی و در امتداد بینی خود نگه دارید و ابتدای ابرو را از جایی در نظر بگیرید که با سطح بیرونی بینی در یک راستا قرار می‌گیرد. حتما این قسمت را در هر دو ابرو علامت‌گذاری کنید تا ترازبندی و تنظیم محل شروع ابروها درست انجام شود.

طریقه برداشتن ابرو

نقطه پایان را مشخص کنید

حالا که می‌دانید ابروی شما باید از کجا شروع شود، حتما باید انتهای ابروها را نیز مشخص کنید. دانستن نقطه پایان ابرو مانع زیاده‌روی در برداشتن ابرو و رسیدن به نتیجه‌ای ناخواسته می‌شود. برای این کار نیز می‌توانید از موچین یا مداد استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  دودکش جن، عجیب‌ترین جاذبه زنجان!

موچین را در نقطه شروع ابرو قرار دهید، طوری که به‌سمت بینی باشد، سپس آن را به‌سوی بالای چشم بچرخانید. پایان ابرو جایی است که موچین در خطی مستقیم در راستای گوشه بیرونی چشم قرار می‌گیرد. این کار را برای سمت دیگر نیز تکرار و نقاط تعیین‌شده را با مداد ابرو یا مداد چشم علامت‌گذاری کنید. با مداد ابرو از نقطه شروع تا نقطه پایان، خطی با انحنای طبیعی بکشید. این خط راهنمایی است که به شما نشان می‌دهد کدام موها باید برداشته شوند.

ضخامت ابروها را مشخص کنید

در این مرحله باید تصمیم بگیرید ابروهایی نازک می‌خواهید یا ضخیم. پیش از تصمیم‌گیری درمورد ضخامت ابروها، شکل صورت و رنگ ابروها را در نظر بگیرید. اگر ابروهای بور و روشنی دارید، بهتر است که ضخامت بیشتر را انتخاب کنید؛ زیرا ابروهای بور هرچه ضخیم‌تر باشند حجم و جلوه بیشتری دارند و اگر ابروهای تیره‌ای دارید، می‌توانید آن‌ها را نازک‌تر کنید. به انبوهی و پرپشتی موهای سرتان نیز توجه داشته باشید و دقت کنید که با ضخامت ابروهایتان تناسب داشته باشد.

قوس ابرو را ایجاد کنید

پس از رسیدن به ضخامت ایده‌آل خود، نوبت به قوس ابرو می‌رسد. اینجا هم می‌توانید برای علامت‌گذاری از موچین یا مداد استفاده کنید. قوس ابرو فقط در سمت بیرونی نقاط علامت‌گذاری‌شده برای شروع و پایان تعیین می‌شود. هدف، ایجاد دنباله‌ای به‌سمت انتهای ابروها، با برداشتن تارهای بالای ابرو است (بیرون ناحیه‌ علامت‌گذاری‌شده).

در این مرحله، حوصله به خرج دهید و دائم بررسی کنید؛ زیرا دم ابرو نباید بیش از حد باریک شود. وقتی روی قوس ابرو کار می‌کنید، بیشتر روی بخش بالای ابروها تمرکز کنید. اگر در بالای ابرو قوس طبیعی وجود ندارد، سعی نکنید با برداشتن تارهای زیر ابرو آن را ایجاد کنید. در صورت لزوم، از مداد ابرو برای ایجاد یا تکمیل قوس استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

بایدها و نبایدهای گرم کردن غذا با مایکروویو

معمولاً برای گرم‌کردن غذا آن را در مایکروویو می‌گذاریم. اگرچه گرم کردن غذا با مایکروویو ام…