اجاره خانه بدون پول پیش چه شرایطی دارد؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها قیمت مسکن به گونه‌ای است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که به جای خرید خانه، اجاره‌نشین شوند.
اجاره خانه بدون پول پیش

با در نظر گرفتن آمار صاحبخانه‌ها و روابط آن‌ها با مستأجران خود، می‌توان گفت که طیف وسیعی از جمعیت کشور با مسئله‌ای تحت عنوان اجاره درگیر هستند. به همین خاطر آگاهی از قوانین مربوط به اجاره مسکن؛ هم برای صاحب‌خانه‌ها و هم برای مستأجران امری ضروری است. در این مطلب به موضوع اجاره خانه بدون پول پیش می‌پردازیم.

برای آشنایی بیشتر با نکاتی در زمینه ملکی، مطلب تکلیف قرارداد اجاره پس از فوت صاحبخانه چیست؟ را مطالعه کنید.

اجاره خانه بدون پیش پرداخت چگونه صورت می‌گیرد؟

یک ملک را می‌توان به ۳ طریق اجاره داد.

  • راه اول اجاره منزل مسکونی به مدل رهن و اجاره است.
  • مدل دوم رهن کامل واحد مسکونی است.
  • و مدل آخر اجاره آپارتمان بدون ودیعه.

در این بخش می‌خواهیم کمی در رابطه با اجاره خانه بدون پیش پرداخت صحبت کنیم. اگر به موضوعاتی پیرامون طلاق علاقه دارید، به مطلب این زنان نمی‌توانند درخواست طلاق کنند مراجعه کنید.

  • اجاره آپارتمان بدون ودیعه دقیقاً قطب مقابل رهن کامل خانه است.
  • هنگامی که صاحب ملک خانه خود را به شما رهن کامل می‌دهد ممکن است نیاز به یک مبلغ بسیار زیاد و عدم تمایل برای دریافت وام از بانک را داشته باشد. به همین علت مبلغی را به مدت یک سال از شما گرفته و در سال بعد همان مقدار را تحویل شما می‌دهد.
  • اما در اجاره آپارتمان بدون ودیعه یا اجاره خانه بدون پیش پرداخت برعکس این عمل اتفاق می‌افتد. گاهی ممکن است مستأجر شما مبلغی برای پول پیش منزل یا ودیعه منزل را در حال حاضر نداشته باشد یا جایی آن را سرمایه‌گذاری کرده باشد و تمایل داشته باشد از نوع اجاره خانه بدون پول پیش استفاده کند. در این حالت میزان اجاره‌ای که باید پرداخت کند با توجه به قیمت هر متر مربع از واحد مسکونی، منطقه واحد مسکونی و متراژ واحد این مبلغ متغیر است. این نوع اجاره برای افرادی سودمند است که پول خود را درجایی سرمایه‌گذاری کرده و به ضرر آن‌ها است پولشان به مدت یک سال راکد باقی بماند.

 پول پیش خانه

مزایا و معایب اجاره خانه بدون پیش پرداخت چیست؟

  • این روش در صورتی برای مستأجر سودمند است که می‌داند مبلغ پیش پرداخت را اگر به مدت یک سال در جای دیگری سرمایه‌گذاری کند سود بیشتری خواهد گرفت. دراین‌صورت بهتر است خانه را بدون پیش پرداخت اجاره کند.
  • البته باید به این نکته دقت کند که مبلغی که در سرمایه‌گذاری به دست می‌آورد بیشتر از مبلغی است که اگر پیش‌پرداخت بدهد باید اجاره کمتری پرداخت کند.
  • اما از معایب مدل اجاره آپارتمان بدون ودیعه یا اجاره خانه بدون پول پیش برای مستأجر این است که مبلغ هنگفتی را ماهانه پرداخت می‌کند و در پایان یک سال هیچ مبلغی را پس نخواهد گرفت.
  • از مزایا اجاره خانه بدون پیش پرداخت برای صاحبخانه این است که می‌تواند ماهانه مبلغ بسیار بالایی را دریافت کند و در پایان سال موظف به پرداخت هیچ مبلغی به عنوان بازگشت ودیعه نیست.

 اجاره کردن خانه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب کدام شروط را هرگز نباید هنگام ازدواج انتخاب کنید؟ را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۱۶ ق٫ظ

    با مشکل بوجود آمده مرتبط بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …