۶ راه حل ساده برای نورپردازی خانه های تاریک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نورپردازی تاثیر بسیار موثری در زیبایی منازل دارد.
نورپردازی خانه های تاریک

اگر خانه شما از داشتن پنجره های نورگیر محروم است یا وجود درختان بی‎شمار باعث شده که نور کافی به خانه‎تان نرسد باید فکری برای جبران کم نوری آپارتمان‎تان بکنید. حتی بهترین و زیباترین آپارتمان ها نیز اگر از نور کافی بی بهره باشند آن‎طور که باید زیبا به نظر نخواهند رسید؛ بنابراین برای نورپردازی خانه های تاریک باید فکر اساسی کرد.

یک: برای رنگ آمیزی دیوارها حتما از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ سفید می‎تواند نور بیشتری را به خانه شما هدیه دهد. اما اگر مایل به استفاده از رنگ های دیگری هستید می‎توانید از زرد کمر‎نگ، طوسی روشن یا آبی کمرنگ استفاده کنید.

دو: اگر کف خانه کفپوش تیره دارد حتما آن را تعویض کنید و تا می‎توانید از رنگ های روشن برای مفروش کردن کف آپارتمان خود استفاده کنید. اما در صورتی‎که صاحب‎خانه نیستید یا فعلا قصد تعویض کفپوش هایتان را ندارید حتما از فرش‎های روشن استفاده کنید.

سه: از مبلمان چوبی تیره رنگ استفاده نکنید. همان‎طور که می‎دانید رنگ‎های روشن در انعکاس نور نقش بسیاری دارند، به همین خاطر اگر دوست دارید که به طور طبیعی کم نوری خانه تان را جبران کنید و با راهکاری ساده فکری به حال نورپردازی خانه های تاریک بکنید، حتما از سطوح روشن و وسیله هایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید.

نورپردازی خانه های تاریک

چهار: همان‎طور که در مطالب قبلی نیز گفتیم نصب آینه در انعکاس نور بیشتر بسیار مفید است. یک آینه‌ی بزرگ می‎تواند نور گسترده‎ای را وارد آپارتمان شما کند؛ بنابراین حتما از این عنصر زیبا و کارا در خانه‎ی خود استفاده کنید.

پنج: سعی کنید شیشه پنجره هایتان همیشه تمیز باشند و از پرده های توری یا پرده هایی با رنگ روشن استفاده کنید. این کار باعث می‎شود که هم نور بیشتری به خانه تان وارد شود و هم فضا بزرگتر دیده شود.

شش: نورها به دو دسته نور مصنوعی و نور طبیعی تقسیم می‎شوند، بنابراین برای ایجاد نور و روشنایی بیشتر حتما از منابع نوری مصنوعی مانند لامپ ها، لوستر ها و.. استفاده کنید. لامپ های هالوژنی موجود نیز می‎تواند بسیار راهگشا باشد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون به مجله دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…