دره راگه کرمان، بهشتی در دل کویر

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر شما در گذشته‌های دور آرزو داشتید به مرکز دره بروید، به شما توصیه شده بود که نروید یا با احتیاط بروید! زیرا اگر نکات ایمنی را رعایت نکنید، ممکن است سنگ بر روی سر شما بیفتد یا سیل ایجاد شود.

این بهشت ​​زمینی که بر اثر فرآیندی فرسایشی در هسته خاک کرمان ساخته شده است، جدا از اینکه یک مکان کاملا تاریخی است، اکنون به یک مقصد گردشگری بکر تبدیل شده است که بسیاری از دوستداران طبیعت را به سوی خود می‌کشاند و آن‌ها را با زیبایی خود مسحور می‌کند. از قدیم این دره را به دره مرگ می‌شناختند، اما یکی از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین ویژگی‌های دره راگه رودخانه آن است که در مرکز کویر جریان دارد و یک پانورامای دوست‌داشتنی ایجاد می‌کند. با دلتامگ همراه باشید تا دره راگه کرمان را بشناسید.

کرمان دره راگه

ویژگی‌های دره راگه کرمان

عمق دره راگه در برخی نقاط به ۸۰ متر می‌رسد و از بالا به نظر می‌رسد که به سمت بهشت ​​سقوط می‌کنید! دره راگه در نزدیکی رفسنجان کرمان شما را به اعماق هزاران سال می‌رساند، جایی که به نظر می‌رسد زمان در آن متوقف شده است. منحصر به فردترین ویژگی آن علاوه بر زیبایی بی پایان، طول آن است که تا ۲۰ کیلومتر می‌رسد. گویی یک سیاره را به دو نیم می‌کند و بی‌پایان است. البته دانشمندان ادعا می‌کنند که دره راگه در کویر بر اثر فرسایش آبی و بادی شکل گرفته و بخش‌هایی از این دره همچنان در حال فرسایش و تغییر شکل است.

کویرگردی

لباس و کفش مناسب بازدید

به احتمال زیاد مجبور خواهید بود بخشی از دره راگه را با چندین پیچ و خم در طول مسیر از طریق آب عبور دهید. بنابراین، حتما کفش و لباس مناسب بپوشید. با یک راهنما و شخصی که قبلا از تنگه راگه دیدن کرده است سفر کنید. نمی‌خواهید به تنهایی یا بدون راهنما در این دره قدم بزنید و انتظار داشته باشید که راه خود را پیدا کنید! دره راگه یکی از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری کرمان و ایران است که با سفرهای رصد آسمان سالانه می‌توانید آسمان کویر را شگفت‌زده کنید. شب با تمام شکوه و عظمت و ستاره بارانش زیباست و باید روح خود را پرواز دهید.

مطلب پیشنهادی:  اولین بیمارستان جهان

دره راگه، صخره‌نوردی و پیاده‌روی نیز از فعالیت‌هایی هستند که باید انجام شوند. البته برای چنین کاری باید آمادگی جسمانی و روحی و وسایل ضروری را در اختیار داشته باشید. حالا، چه عکاس ماهر و چه تازه‌کار، می‌توانید هنگام پیاده‌روی و عبور از رودخانه کم‌عمق و زیبای آن، هم از طبیعت کویری ایران و هم از گردش هیجان‌انگیز خود عکس‌هایی بی‌نظیر بگیرید.

دره راگه کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

در جست‌وجوی گنج: گوی طلایی شاه عباس کجاست؟

گنج های گمشده ایرانتخیل بسیاری از افراد در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. این گنج‌ها ب…