این گلدان‌ها خانه را شیک و مدرن می‌کنند

6
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید شما هم کمبود وسیله‌های دکوری یا تزیینی را روی میزهای خانه احساس می‌کنید و به فکر خرید یک گلدان برای آن‌ها هستید.
انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل

ممکن است بعد از انتخاب گلدان و خرید آن متوجه شوید که مدل و رنگ آن با دکوراسیون خانه هماهنگ نیست. با اینکه گلدان طبیعی یا دکوری مدل‌های مختلفی دارند ولی هرکدام برای یک فضا یا خانه مناسب هستند. در این مطلب از دلتا به معرفی انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل می‌پردازیم.

انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل

در این ادامه با ما همراه باشید تا روشی عالی برای انتخاب گلدان‌های طبیعی و مصنوعی برای خانه خود را با هم ببینیم.

گلدان دکوری مربعی از انواع مدل‌‌های گلدان در دکور منزل

این گلدان‌ها بعد از گلدان استوانه‌ای، جزو رایج‌ترین گلدان‌های موجود در بازار هستند و طرفدارهای خاص خود را دارند. مدل مربع شکل، به دلیل فرم منظمی که دارد به فضای خانه شما نظم و ترتیب می‌دهد و فضای خانه را تمیز و خالص نشان می‌دهد. گلدان‌های مربعی با جنس‌های مختلفی از جمله چوبی، سفالی، فلزی، بتنی و پلاستیکی تولید می‌شوند. اگر در خانه مبلمان و میز جلومبلی با فرم مربع و مستطیل دارید، بهتر است این مدل گلدان را به‌کار نبرید.

انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل

گلدان طبیعی و دکوری مستطیلی

گلدان‌های مستطیلی هم تقریبا مثل گلدان‌های مربعی هستند. با این تفاوت که گلدان‌های مستطیلی، چون طول بیشتری دارند بیشتر برای کنار دیوار یا نرده بالکن یا در محوطه‌ها به دلیل فضای خطی و بزرگ‌تری که دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. در خانه‌های مدرن بهتر است از گلدان مستطیلی روی نرده بالکن و تراس، روی یک پایه گلدان و کنار دیوار پذیرایی یا راهرو استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:  7راهکار برای خود مراقبتی

انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل

گلدان دکوری استوانه‌ای از انواع مدل‌ های گلدان در دکور منزل

این مدل گلدان‌ها به دلیل شکل منحنی و نرمی که دارند بسیار مناسب خانه‌های مدرن یا مینیمال هستند. گلدان‌های استوانه‌ای با قطر و ارتفاع متفاوت ساخته می‌شوند که برای همه نوع گل و گیاهی مناسب هستند. گلدان استوانه‌ای بلند را می‌توانید روی زمین و گوشه پذیرایی یا اتاق خواب، و گلدان‌های با ارتفاع کم را روی میز، پایه گلدان یا کنسول قرار دهید.

گلدان دکوری استوانه‌ای

گلدان کروی

گلدان‌های گرد به شکل بخشی از یک کره هستند و معمولا فضای کمی برای قرار دادن گل و گیاه دارند. مدل‌های کروی به دلیل اینکه سطح خالی کمتری دارند برای گیاهان کوچک‌تر مناسب هستند. این نوع گلدان‌ها به دلیل فرم منحنی که دارند برای خانه‌های مدرن و ساده مناسب هستند و با جنس‌های سفالی، فلزی، بتنی یا پلاستیکی وجود دارند.

گلدان کروی

گلدان دکوری چند وجهی

این گلدان‌ها با اشکالی مثل لوزی، پنج یا شش ضلعی و هشت ضلعی هستند که به دلیل شکل منظم و هندسی که دارند در خانه‌های مدرن و ساده می‌توان آن‌ها را به‌عنوان گلدان‌های طبیعی یا دکوری به‌کار برد. گلدان‌های چند وجهی با جنس سفالی (با روکش سرامیکی و براق) و سفید یا مشکی برای خانه‌های مدرن و ساده می‌تواند انتخاب خاص و زیبایی باشد.

6 دیدگاه

  1. ناشناس

    18 مهر 1401 در 1:37 ب.ظ

  2. ناشناس

    18 مهر 1401 در 11:13 ب.ظ

  3. ناشناس

    20 مهر 1401 در 11:36 ق.ظ

  4. ناشناس

    20 مهر 1401 در 11:36 ق.ظ

  5. ناشناس

    22 مهر 1401 در 3:23 ق.ظ

  6. ناشناس

    26 مهر 1401 در 3:32 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

فوت‌وفن‌های پخت شیرینی نخودچی در خانه

شیرینی نخودچی یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های مخصوص عید است که شما می‌توانید آن را در خانه ت…