گشت‌وگذار در هفت حوض تهران را از دست ندهید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میدان هفت حوض از لحاظ جغرافیایی در موقعیتی قرار دارد که به راحتی از هر جای شهر تهران می‌توان به این منطقه دسترسی پیدا کرد.

از قدیم‌ترها بازارگردی و گشت‌وگذار در مناطق مختلف هر محله یک تفریح درست و حسابی بوده است. شهر تهران هم پر است از محله‌های قدیمی برای بازارگردی. محله هفت حوض هم یکی از همین مناطق دارای پیشینه تاریخی است که در شمال شرق تهران واقع شده و به عنوان یکی از قطب‌های مهم خرید و فروش انواع و اقسام اجناس با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، شناخته می‌شود. با ما همراه باشید تا میدان هفت حوض تهران را بهتر بشناسید.

محله هفت حوض کجاست؟

میدان هفت حوض در محله قدیمی نارمک و در منطقه ۸ شهرداری تهران قرار دارد. این محله در دهه ۲۰ شمسی به دست فرانسوی‌ها طراحی و ساخته شد.

در حدود نیم‌قرن پیش در محله نارمک، ۱۰۰ میدان با فضای سبز ساخته شد و میدان هفت حوض هم یکی از همین میدان‌ها بود. در این میدان، هفت حوض زیبا و مجزا طراحی شده‌ بود و به همین دلیل میدان «هفت حوض» نام گرفت.

هفت حوض

چرا بازار هفت حوض معروف است؟

بازار میدان هفت حوض را که اصلی‌ترین بخش آن در خیابان آیت واقع شده‌است، می‌توان از مهم‌ترین بازارهای شرق تهران دانست. این بازار بزرگ از چنان تنوع محصولی برخوردار است که به جرات می‌توان آن را از بزرگ‌ترین عامل تامین‌کننده‌ نیازهای عمده شهروندان ساکن شرق و چه‌بسا اقصی‌نقاط شهر به حساب آورد.

مراکز خرید موجود در میدان هفت حوض تهران

میدان هفت حوض منطقه‌ای مناسب برای بازارگردی و شکم‌گردی است که مملو از مراکز خرید بزرگ و کوچک است. این منطقه دارای سه مرکز خرید بزرگ با نام‌های نبوت، امرالد استار و سون سنتر است.

مطلب پیشنهادی:  دره آل، سفری پر رمز و راز نزدیک مشهد

همچنین میدان نارمک علاوه بر این امکانات از پیاده‌روهای عریض، صندلی‌های نشیمن متعدد در مسیرهای حرکتی و همین‌طور رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی برخوردار است که می‌توانند تجربه شما از گشت‌وگذار و خرید در این محله قدیمی را دلنشین‌تر کنند.

مراکز خرید نارمک

جاذبه‌های گردشگری نزدیک هفت حوض

میدان هفت حوض یا نبوت تهران مملو از مراکز تفریحی و یا فرهنگی است. در ضلع غربی میدان هفت حوض، شهرکتاب بزرگ هفت حوض قرار دارد که می‌تواند بهترین مقصد برای علاقه‌مندان به کتابخوانی یا خرید لوازم التحریر باشد.

همچنین این میدان به مبلمان و نیمکت‌های شهری مجهز است که این منطقه را به مقصدی مناسب برای گشت‌وگذار و پیاده‌روی افراد تبدیل می‌کند. جالب است بدانید که این میدان بیضی‌شکل که به صورت شطرنجی نیز طراحی شده‌است، سال‌ها است که پاتوق معروفی برای برگزاری بازی‌های شطرنج نیز بوده‌است.

میدان هفت حوض تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بدون پرسیدن این سوالات ازدواج نکن!

مهم‌ترین سوالات خواستگاری را باید برای یک ازدواج مناسب و پایدار بدانید. امروزه به علت اینک…