۵ کاربرد فویل به غیر از آشپزی که شما را شوکه می‌کند!

۱۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیشتر افراد وقتی می‌خواهند چیزی را در فر بپزند از فویل استفاده می‌کنند اما فویل خارج از آشپزخانه هم کاربردهای بسیار زیادی دارد.
کاربردهای مختلف فویل

یکی از اقلامی که در بیشتر آشپزخانه‌ها می‌توان آن را پیدا کرد فویل است اما شاید همه‌ افراد نمی‌دانند که فویل تا چه اندازه همه‌کاره است. اگر علاقه دارید با کاربردهای مختلف فویل آشنا شوید، با مجله دلتا در این مطلب همراه شوید.

تیز کردن قیچی

معمولا قیچی‌های کند به وسایلی بی‌فایده تبدیل می‌شوند و افراد به دنبال تیز کردن آن‌ها نیستند. اما یک روش بی‌دردسر برای تیز کردن این قیچی‌ها وجود دارد و آن هم استفاده از فویل است. ابتدا یک ورقه‌ فویل ضخیم به طول ۳۰ سانتی‌متر تهیه کنید و آن را به ۶ لایه تا کنید. قبل از اینکه بخواهید از قیچی استفاده کنید، سعی کنید این فویل شش‌لایه را در یک نوبت با قیچی برش دهید. بعد از این کار خواهید دید که قیچی شما چقدر تیزتر شده است.

تیز کردن قیچی با فویل

تمیز کردن زیورآلات

داخل یک کاسه‌ کوچک را با فویل بپوشانید و مقداری آب جوش درون آن بریزید. نمک، جوش شیرین و مایع ظرف‌شویی را به آب جوش اضافه کنید. زیورآلات را داخل کاسه بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از اینکه زیورآلات را از کاسه خارج کردید، آن‌ها را ابتدا با آب سرد بشویید و سپس آن‌ها را خشک کنید. زیورآلات شما مانند روز اولشان براق خواهند شد.

عایق حرارتی برای رادیاتور

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که در و پنجره‌ها مانع گرم شدن خانه می‌شوند و می‌خواهید بازدهی رادیاتورها را افزایش دهید، می‌توانید از فویل استفاده کنید. پشت رادیاتورها را با فویل بپوشانید. باید سمت براق فویل به طرف رادیاتور باشد. این فویل باعث می‌شود که هوای گرم به جای خروج از پنجره یا دیوار، به داخل اتاق منعکس شود.

عایق حرارتی برای رادیاتور

جلوگیری از ورود هوای گرم از پنجره‌ها

برای خنک‌تر ماندن خانه، می‌توانید در تابستان پنجره‌ها را از بیرون با فویل بپوشانید. باید همه‌ پنجره‌ها را از بالا تا پایین با فویل بپوشانید و سمت براق آن به طرف بیرون باشد. فویل‌‌‌ باعث می‌شود که گرما از طریق پنجره وارد خانه نشود و از این طریق به خنک‌تر ماندن خانه و افزایش بازدهی وسایل سرمایشی کمک می‌کند. برای اینکه راحت‌تر بتوانید فویل را نصب کنید یا آن را بردارید، فویل را روی یک مقوا بگذارید و آن را دقیقا هم‌اندازه‌ پنجره برش بزنید.

دوباره چسباندن کف‌پوش‌های وینیل (PVC)‌

در کف‌پوش‌های وینیل معمولا مشاهده می‌شود که گوشه‌ها یا حتی یک قسمت کامل بعد از اینکه چسب زیر آن‌ها خاصیت چسبندگی خود را از دست می‌دهد جدا می‌شوند. یک راهکار موقت و سریع برای دوباره چسباندن آن‌ها، استفاده از اتو و فویل است. مقداری فویل روی کف‌پوش جداشده قرار دهید به گونه‌ای که قسمت براق آن به طرف کف‌پوش باشد. اتو را روی حرارت زیاد تنظیم کنید و روی فویل را اتوکشی کنید.

حرارت باعث می‌شود چسب زیر کف‌پوش دوباره چسبندگی پیدا کند اما اگر مستقیما اتو را روی کف‌پوش بگذارید، کف‌پوش آسیب می‌بیند و فویل از آسیب‌ دیدن کف‌پوش جلوگیری می‌کند. اتوکشی را به مدت یک دقیقه ادامه دهید و سپس یک چیز صاف و سنگین را روی کف‌پوش بگذارید چرا که کمی فشار هم لازم است. یک ساعت صبر کنید و بعد وزنه را بردارید.

کاربردهای مختلف فویل چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب با فلفل سیاه لباس‌های خود را از کدری نجات دهید را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۰۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۱۵ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۶ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۴ ق٫ظ

      سپاس از لطف و همراهی شما🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  9. زهره نیکروش

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      ممنون از لطف و همراهی شما🌹

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…