کدام درد قفسه سینه را باید جدی بگیرید؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سکته قلبی یک وضعیت پزشکی است که در صورت توقف اکسیژن‌رسانی به قلب بروز می‌کند. حمله قلبی زمانی رخ می‌‌دهد که یک یا چند بخش از عضله قلب اکسیژن کافی دریافت نکنند.
درد قفسه سینه را جدی بگیرید

در بیشتر موارد درد در قفسه سینه و ادامه درد در سمت چپ بدن را نشانه‌ای از سکته قلبی می‌دانند. اما باید کدام درد قفسه سینه را جدی بگیرید ؟ در مجله دلتا به این سوال پاسخ می‌دهیم.

درد قفسه سینه را جدی بگیرید

متخصصین درباره اینکه زمان طلایی درمان سکته چقدر است؟‌ گفتند: وقتی فرد دچار سکته قلبی می‌شود و علائمی پیدا می‌کند که موید گرفتگی عروق کرونر و سکته حاد قلبی است، باید هرچه زودتر خود را به مراکز درمانی برساند تا درمان باعث شود گرفتگی عروقش برطرف شود و احتمال سالم ماندن عضله قلبش بیشتر است.

در ۹۰ دقیقه اول بروز سکته قلبی خیلی مهم است. به خصوص برطرف شدن انسداد گرفتگی عروق کرونر که به صورت آنژیوگرافی است و خوشبختانه اکنون در مراکز درمانی به صورت اورژانس نیز این کار انجام می‌شود.

در مراکزی که امکانات کمتری داشته باشند برای فرد داروهای تزریقی استفاده می‌کنند تا باعث شود انسداد برطرف شود، اما بیمار نیاز دارد به مراکز مجهزتر اعزام شود.

علائم سکته قلبی چقدر طول می‌کشد؟

تیر کشیدن قفسه سینه نشانه چیست؟

به طور معمول درد در زیر قفسه سینه یکی از سریع‌ترین دردهایی است که فرد در طول عمرش تجربه کرده است و اگر حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد و اگر به علت سکته باشد، برطرف نمی‌شود.

دردهایی که کشنده است و دردهایی که حالتی خنجری و تیز دارند و در حد ثانیه است بیشترشان نگران کننده نیستند و ممکن است به خاطر استرس باشد.

البته هرچه سن فرد بالاتر باشد، فاکتورهای خطر بیشتر است و این دردها باید جدی تر گرفته شود، اما تیر کشیدن به تنهایی نشانه گرفتن عروق کرونر نیست.

تیر کشیدن قفسه سینه نشانه چیست؟

علائم سکته قلبی چقدر طول می‌کشد؟

بعضی از حملات قلبی به‌طور ناگهانی شروع می‌شوند اما در موارد دیگری بسیاری از افراد چند ساعت، چند روز یا چند هفته قبل علائم و نشانه‌های هشداردهنده را احساس می‌کنند. درد یا فشار قفسه سینه که مدام تکرار می‌شود و با استراحت از بین نمی‌رود ممکن است یک علامت هشداردهنده اولیه چند روز قبل از وقوع سکته باشد. این علامت به دلیل کاهش جریان خون به قلب بروز می‌کند.

علائم حملات قلبی و سکته خفیف ممکن است فقط دو تا ۵ دقیقه طول بکشد و سپس با استراحت متوقف شود اما یک حمله قلبی کامل که در آن عروق به‌طور کامل بسته‌شده‌اند می‌تواند بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد. زمان بهبودی پس از حمله قلبی به میزان آسیب عضله قلب بستگی دارد. برخی افراد ممکن است آن‌قدر بهبودی سریعی داشته باشند که دو هفته پس از حمله قلبی به سر کار بازگردند، اما برخی دیگر ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به حالت طبیعی برگردند.

پیشگیری از سکته قلبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ۷ خاصیت شگفت‌انگیز نارنگی آشنا شوید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. بیگ

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۲۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۳۵ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۵۶ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…