پرپشت شدن مو با این راهکار خانگی

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند. اما این مشکل شایع، که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چگونه برطرف می‌شود؟
پرپشت شدن مو

در این مطلب از دلتامگ بهترین و موثرترین راه‌ های پرپشت شدن مو گردآوری شده تا با رعایت آن ها موهایی پرپشت و حجیم داشته باشید.

موثرترین راه‌ های پرپشت شدن مو

به دنبال درمان ریزش موی خود باشید

اگرچه خیلی نادر است اما گاهی اختلال در زمینه پزشکی یا یک بیماری خاص، می‌تواند علت موهای کم پشت و نازک باشد. اگر در هنگام دوش گرفتن متوجه شدید که موهایتان در حجم غیر معمول یا بخشی از آن دچار ریزش شده است، این اتفاق می‌تواند به علت شرایطی به نام آلوپسی آندروژنیک باشد.

در حالی که این بیماری ژنتیکی می‌تواند از ۲۰ سالگی شروع شود اما بعد از دوران یائسگی شایع‌تر است. در واقع حدود ۵۰% از زنان این نوع ریزش مو را از ۵۰ سالگی به بعد تجربه می‌کنند. این نوع از ریزش مو (آلوپسی آندروژنیک) معمولا ریشۀ ژنتیکی دارد.

بیماری‌هایی که به طور مستقیم با ریزش موی سر ارتباط دارند عبارتند از: مشکلات تیروئید، کمبود آهن یا کم خونی و افزایش هورمون‌های مردانه. که البته تمام این موارد قابل درمان هستند. با پیداکردن علت ریزش مو خود و درمان آن به پرپشت کردن آن کمک کنید.

برای پرپشت شدن مو ، پوست سرتان را ماساژ دهید

افزایش گردش خون می‌تواند محل رشد مو، یعنی فولیکول‌ها را در پوست سر تغذیه کند، به همین دلیل ماساژ راهی آسان، عالی و لذت بخش برای افزایش گردش خون است.

ماساژ پوست سر به‌صورت منظم، باعث تحریک جریان خون در فولیکول ها و پرپشت شدن و ضخیم شدن موهای کم پشت و نازک می‌شود. چند دقیقه قبل از شامپو زدن مقداری از روغن تقویت کننده مو (ترجیحا روغن‌های سبک) را به نوک انگشتان خود زده و با حرکات دایره‌ای روی پوست سرتان مالش دهید.

از شامپو مخصوص نوع موی خود استفاده کنید

قدم اول برای انتخاب نوع شامپو این است که مشخص کنید آیا موهای شما خشک است یا چرب و بعد طبق آن شامپوی مخصوص موی خود را انتخاب کنید.

شامپوی مخصوص موهای چرب و نازک، به تدریج چربی اضافه مو و پوست سر را از بین می‌برد و همچنین شامپوی مخصوص موهای خشک و نازک، موهای شما را بدون سنگین کردن، به خوبی مرطوب می‌کند.

اگر موهایی چرب دارید، احتمالاً باید هر روز آن ها را شامپو کنید و اگر موهایتان خشک است، می توانید دفعات کمتری از شامپو استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  از سرگذشت تلخ لوح زرین داریوش خبر دارید؟ + ویدیو

پرپشت شدن مو

شامپو حجم دهنده مو بهترین انتخاب برای موهای نازک و کم پشت است.

براساس این گزارش، شامپو حجم دهنده مو، گزینه‌های مناسبی برای افرادی با موهای نازک و کم پشت هستند. این شامپوها بدون اینکه باعث ریزش مو شوند، موها را تمیز و تقویت می‌کنند.

به علاوه آن‌ها باعث ضخیم‌تر شدن و پرپشت شدن مو می‌شوند. نرم کننده‌ها باعث نرمی و باز کردن گره از تارهای مو می شوند. به این نکته توجه کنید که نرم کننده را باید روی بخش میانی ساقه و قسمت‌های انتهایی مو بزنید و از قرار دادن نرم کننده‌ها روی پوست کف سر اجتناب کنید. چرا که این محصولات باعث چرب شدن پوست کف سر و سنگینی مو می‌شوند.

به درستی موهای‌تان را خشک کنید

اگر موهایی نازک و کم پشت دارید هرگز حوله را با حرکات تند و خشن روی سرتان نکشید؛ در عوض بعد از دوش گرفتن موی خود را به آرامی با حوله فشار دهید، تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک شود.

البته راه بهتری نیز وجود دارد. استفاده از حولۀ میکروفیبری جذب کننده آب، مانع آسیب دیدن لایه ی کوتیکول مو می‌شود. با این حوله‌ها آبگیری مو آسان‌تر شده و وزی مو کاهش می‌یابد. در مجموع این روش، راه حلی مناسب برای خشک کردن موهای نازک و کم پشت است.

ریشه موهای‌تان را لیفت کنید

برای اینکه موهایتان ضخیم‌تر به نظر برسد، لیفت ریشه‌های مو می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. موهای خود را تا زمانی که رطوبت کمی روی آن باقی بماند به آرامی سشوار کنید.

سپس محصول حجم دهنده مو را روی ریشه ها بمالید تا عمل لیفت به همراه خشک شدن موها انجام شود. این کار مانع چسبیدن مو به پوست سر می‌شود.

همچنین می توانید برای حجم دادن به موها از بیگودی‌های الکتریکی، فرکننده‌های مو و بابلیس، در قسمت ریشه مو استفاده کنید. جهت جلوگیری از آسیب دیدگی مو در مقابل حرارت، از فرآورده های محافظ حرارتی مو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…