چگونه با خیانت کنار بیاییم؟

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیانت آسیب‌زا بوده و یکی از چالش برانگیزترین مشکلاتی است که طرفین در یک رابطه با آن مواجه می‌شوند.
روش های مقابله با خیانت همسر

کنار آمدن با خیانت همسر چگونه امکان‌پذیر است؟ آگاهی از اینکه شریک زندگی به شما خیانت کرده است ضربه مهلکی برای روان و پایه‌های امنیت و اعتماد شما خواهد بود و درهم شکستگی زیادی ایجاد می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های مقابله با خیانت همسر می‌پردازیم.

روش های مقابله با خیانت همسر

ازدواج با رخ دادن خیانت در وضعیت بحرانی قرار می‌گیرد و اساسا زندگی مشترک را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد. دلایل متفاوت اما نه چندان روشن برای خیانت یکی از طرفین وجود دارد. کنار آمدن با آن آسان نیست.

وقت کشی قبل از واکنش و پذیرش احساسات

احساسات شوک، خشم و غم و اندوه واکنش‌های رایجی هستند که بعد از اطلاع از خیانت همسر وجود خواهد داشت. کار کردن روی این احساسات برای درک درست آن‌ها و پذیرش و نمایش واکنش مناسب، زمان و تلاش می‌خواهد و مهم است که به خود فضایی بدهید تا تمام افکار و احساسات خود را منسجم کنید. سعی کنید آنچه را که می‌گویید در ذهن خود تکرار کنید تا خود را قاطع و نه تهاجمی نشان دهید. برخورد با عصبانیت منجر به تصمیم گیری عجولانه می‌شود. ابزارهای تنظیم هیجانی مانند ذهن آگاهی، خودتنظیمی و تنفس هفت ثانیه ای را تمرین کنید.

روش های مقابله با خیانت همسر

عدم انتقام گیری از روش های مقابله با خیانت همسر

خیانت شریک زندگی می تواند باعث خشم شود. هنگام غلبه هیجان قدرتمند عصبانیت، اولین واکنش شما ممکن است این باشد که با صحبت کردن با دوستان خود (یا بدتر از آن در رسانه های اجتماعی) درباره همسر او را تنبیه کنید یا به این فکر کنید که خود شما نیز با رابطه جنسی برقرار کنید. حتی اگر از این نوع اعمال احساس رضایت موقتی هم کسب کنید در نهایت همگی می‌توانند علیه شما کار کنند و به جای تمرکز بر درمان و حرکت به سمت کسب آرامش در تنهایی یا با همسر، شما را در حالت خشمی که به دیگر آسیب‌های روانی تعمیم پیدا می‌کند نگه می‌دارند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب آیا داشتن رابطه زناشویی در دوران نامزدی صحیح است؟ سر بزنید.

اجتناب از سرزنش و عدم مطلع کردن بچه‌ها

سرزنش خود، شریک زندگی یا شخص ثالث چیزی را تغییر نمی‌دهد و فقط انرژی هدر می‌رود. خودخوری کردن و دنبال مقصر گشتن بیش از پیش اسباب مشوش شدن افکار شما است. سعی کنید نقش قربانی را بازی نکنید. اگر می‌توانید کمک کنید. با غرق شدن در تاسف برای خویش فقط احساس ناتوانی و نگاه و افکار منفی بدتری نسبت به خود خواهید داشت.

روش های مقابله با خیانت همسر

خودمراقبتی و دریافت کمک حرفه‌ای از روش های مقابله با خیانت همسر

ممکن است به دلیل استرس واکنش‌های فیزیکی مانند حالت تهوع، اسهال، اختلالات خواب(خیلی کم یا زیاد)، لرزش، مشکل در تمرکز، عدم تمایل به غذا خوردن یا پرخوری داشته باشید. پس از سپری شدن شوک اولیه روزهای نخست، سعی کنید غذاهای سالم بخورید. بر روی یک برنامه منظم و مشخص بمانید. ساعات منظمی بخوابید و حتی اگر سخت بود هر روز کمی ورزش کنید. آب فراوان بنوشید و بله کمی تفریح ​​کنید. حق شما است که با خود مهربان باشید.

گرفتن تصمیم نهایی و عملی، جدایی کامل

اگر تقریبا حتم دارید که این وضعیت آسیب زای خیانت به احتمال زیاد رابطه مشترک شما را به پایان می‌رساند کمی به مسائل عملی که با آن‌ها دست و پنجه نرم خواهید کرد فکر کنید. مانند محلی که برای زندگی انتخاب می‌کنید، اگر پول کافی برای پرداخت هزینه‌های ضروری خود دارید و اگر بچه دارید نوع ترتیب حضانت مورد نظر شما باید حساب شده مدیریت شود. همچنین بهتر است برای ازمایش بیماری های مقاربتی پیش قدم شوید تا اگر در حین یا بعد از افشای خیانت، رابطه جنسی داشته اید در صورت لزوم به موقع درمان های ضروری را دریافت کنید.

گرفتن تصمیم نهایی و عملی، جدایی کامل

پیشنهاد مطالعه: مطلب جذاب‌ترین زنان از دید مردان را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…