بهترین شهرها برای قدم زدن

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیاده‌روی بهترین راه شناخت کامل هر شهر و کشف چیزهایی است که در کتاب‌های راهنما یا برنامه‌های تلفن همراه معرفی نشده‌اند.
بهترین شهرها برای قدم زدن

هیچ‌ چیزی به‌اندازه پیاده‌روی و قدم‌زدن در شهر نمی‌تواند مکان‌های دیدنی و بخش‌های مختلف آن را به ما نشان بدهد. با پیاده‌روی در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی شده و کمتر گاز گلخانه‌ای تولید می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید تا بهترین شهرها برای قدم زدن را بشناسید.

برلین در آلمان یکی از بهترین شهرها برای قدم زدن

برلین هنوز هم شهری عجیب است که گاهی به آدم حس غربت می‌دهد، به‌ویژه هنگامی که در قلب تاریخی آن قدم می‌زنیم، جایی که دیوار برلین از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۹ در آن قرار داشت. با پیاده‌روی در قسمت‌های مختلف برلین شرقی و غربی سابق هنوز هم متوجه تفاوت‌های آن‌ها می‌شویم. برلین شهر بزرگی است و اگر پیاده‌روی‌تان طولانی شد، می‌توانید برای بازگشت از قطار شهری استفاده کنید.

شهر بندری تریسته در ایتالیا

شهر بندری تریسته در دریای آدریاتیک مکان مناسبی برای پیاده‌روی است. کافه‌های دوست‌داشتنی این شهر می‌توانند محلی برای استراحت و تجدید انرژی باشند. ساحل باشکوه تریسته نیز آن را به یکی از بهترین شهرهای اروپا برای قدم‌زدن تبدیل کرده است.

تریسته

شهر مارسی در فرانسه

از جاذبه‌های این شهر باستانی می‌توان به بندر مارسی، خیابان‌های باریک و پرپیچ‌وخم محله لوپانیر (Le Panier)، چشم‌انداز وسیع کلیسای جامع نوتردام دولاگارد (Notre-Dame de la Garde) و محله بورپیر در فرانسه (Rue de la République) با ساختمان‌های باشکوه اواسط قرن نوزدهم اشاره کرد.

شهر لیسبون در پرتغال

شهرک‌هایی که روی تپه‌های شیب‌دار گسترده شده‌اند، مسیرهای دشواری را برای پیاده‌روی ایجاد می‌کنند، به‌ویژه اگر بهترین لباستان را پوشیده باشید و خورشید نیز بالای سرتان باشد. البته خیابان‌های باریک این مزیت را دارند که معمولا می‌توانید در آن‌ها سایه‌ای پیدا کنید. برای آنکه سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید، مطلب چگونه سفری ارزان داشته باشیم؟ را بخوانید.

لیسبون

شهر کپنهاگ در دانمارک

شهر کپنهاگ که یکی از بهترین شهرهای جهان برای دوچرخه‌سواران است، برای پیاده‌روی نیز جای خوبی است. پیاده‌روی را از قبرستان Assistens شروع کنید. این قبرستان به‌هیچ‌وجه جای غم‌انگیزی نیست و مردم محلی برای استراحت، گردش و لذت‌بردن از طبیعت به آنجا می‌روند. در این قبرستان افراد مشهوری مانند هانس کریستین آندرسن نویسنده کتاب‌های کودکان دفن شده‌اند. پس از قبرستان، می‌توانید به‌سمت منطقه بندر حرکت کنید و در مسیرتان از فضای سبز باغ کتابخانه سلطنتی بگذرید.

بهترین شهرها برای قدم زدن

شهر فلورانس در ایتالیا

پس از حدود ۱۰ دقیقه و فقط ۸۰۰ متر پیاده‌روی، می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری اصلی فلورانس برسید. پل قدیمی پونته وکیو (Ponte Vecchio)، کلیسای جامع معروف شهر و گالری اوفیتزی (Uffizi gallery) در فاصله اندکی از یکدیگر قرار دارند.

فلورانس

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دیدنی‌ترین راه‌آهن جهان در ایران را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…