سریع‌ترین روش برای نظم‌دهی به کابینت آشپزخانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مرتب کردن کابینت‌ها یکی از کارهای اصلی در هنگام نظافت آشپزخانه است.
کابینت آشپزخانه

آشپزخانه، نقطه کانونی، قلب تپنده و مهم‌‌ترین بخش هر خانه‌‌ای محسوب می‌‌شود که رفت‌ و آمد اهالی خانه به آن نیز زیاد است. در این مطلب از دلتامگ به بیان نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه می‌پردازیم.

نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

اغلب اوقات دکوراسیون و سبک و سیاق ظاهری آشپزخانه مورد بحث بوده است. درحالی‌ که همه می‌‌دانیم نظم و ساماندهی ظروف، ابزار و وسایل متفاوت و بسیار متنوع در جای‌ جای آشپزخانه امر مهمی است که به‌ هیچ‌ وجه نمی‌ توان آن را انکار کرد.

نصب کردن گیره‌ها و جا ادویه‌ها از نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

یکی از کارهای هوشمندانه در آشپزخانه‌های کوچک، نصب کردن قلاب‌های آویز داخل کابینت‌ها است. در قسمت داخلی درب‌های کابینت‌ها، گیره‌ها و جاادویه‌هایی را مانند تصویر نصب کرده تا بتوانید ظروف یا وسایلی را از آن‌ها آویزان کنید و از فضای پشت درها بیشترین استفاده را ببرید. این کار، باعث صرفه‌جویی در فضا شده و آشپزخانه را منظم می‌کند.

نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

سبدهای بین کابینت‌ها

سبدهای فلزی یا پلاستیکی وجود دارند که به‌وسیله یک قلاب به یک میله یا نگهدارنده متصل می‌شوند. این سبدها، بین کابینت‌ها و روی کاشی‌های بین کابینتی نصب می‌شوند. سبدهای بین کابینت‌ها، یکی از راه‌های جا دادن وسایلی مثل بطری‌ها، ظروف ادویه یا نمکدان و مشابه این ظروف است.

نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

صفحه جا آویزی رو دیواری

این صفحه از یک لایه نسبتا ضخیم درست شده و سوراخ‌هایی برای نصب کردن قلاب دارد. از این صفحه جا آویزی وسایل زیادی را می‌توان آویزان کرده و آشپزخانه را نظم داد.

صفحه جا آویزی رو دیواری

تخته کار روی سینک از نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

سازماندهی یک آشپزخانه کوچک، مستلزم استفاده از همه فضاهای موجود است. یک تخته برش که روی یکی از لگن‌های سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد، برای صفحه پیشخوان کابینت، فضای بیشتری را آزاد می‌کند و از فضای روی سینک بهترین استفاده را می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  ماجرای عجیب مردی که فیل شد!

نظم‌دهنده در یک طرف یخچال نصب کنید

ایده‌های هوشمندانه‌ای برای مرتب کردن و نظم‌دهی آشپزخانه وجود دارد.. می‌توانید وسایل کوچک و دم دستی آشپزخانه را در این سبدها قرار دهید. این سبدها از سمت پذیرایی دیده نمی‌شوند تا باعث شلوغی آشپزخانه شوند. حتی می‌توانید تخته یا برگه‌های یادداشت خود را در این سمت یخچال نصب کنید تا آشپزخانه منظم و مرتب دیده شود.

نظم‌دهنده در یک طرف یخچال

از کمدهای ریلی و جادار از نکات نظم دهی کابینت آشپزخانه

کمدهای ایستاده با ارتفاع زیاد در آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی هستند. این کمدها، مدل‌های مختلفی دارند ولی معمولا به‌صورت ریلی باز و بسته می‌شوند یا طبقات آن‌ها به‌صورت ریلی هستند. این مساله باعث می‌شود فضای زیادی را برای نگهداری مواد غذایی یا ظروف در اختیار ما بگذارند.

کمدهای ریلی و جادار

ظروف داخل کابینت را نظم دهید

یک نگهدارنده فلزی برای نگهداری بشقاب‌های تخت، تخته‌های کار و سینی‌ها مناسب است. اگر این نگهدارنده را در مغازه‌ها پیدا نکردید، می‌توانید با چند ورقه فلزی یا چند تخته ام دی اف ۳ میل و یک قطعه محکم برای کف، خودتان آن را بسازید. برای جلوگیری از سر خوردن سینی‌ها از کنار نگهدارنده، از نوار لاستیکی برای دور آن استفاده کنید یا یک کش، دور آن ببندید.

ظروف داخل کابینت را نظم دهید

طبقات فلزی مشبک جلوی پنجره‌ها برای گلدان

در آشپزخانه‌های کوچک با پنجره، اگر گلدان‌ها را روی کابینت یا کانتر بگذارید، فضای ارزشمندی را اشغال می‌کنند و نور کافی هم به آن‌ها نمی‌رسد. برای حل این مساله می‌توانید یک طبقه فلزی مشبک، جلوی پنجره و بین کابینت‌های بالایی نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…