چگونه چشمان سالمی داشته باشیم؟

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا تا به حال به سلامت چشمان خود فکر کرده‌اید؟ آیا مراقبت لازم را از چشمان خود انجام می‌دهید؟
نکات حفظ سلامت چشم ها

در این مطلب قصد داریم ۶ مورد از اشتباهاتی که شما در مورد چشمان خود انجام می‌دهید را بیان کنیم. نکات حفظ سلامت چشم ها را در مجله دلتا بخوانید. با ما همراه باشید.

شب را با لنز می‌خوابید

بیشتر متخصصان بر این باورند که استفاده از لنز در شب می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در حقیقت، مطالعه انجام شده در آکادمی آمریکایی چشم پزشکی نشان می‌دهد که استفاده از لنز در خواب می‌تواند زخم قرنیه را ۱۰ الی ۱۵ برابر بیشتر کند.

زمانی که با لنز می‌خوابید، اکسیژن قرنیه کمتر می‌شود. همین امر موجب می‌گردد عفونت در چشم ایجاد شود و باکتری‌های مضر در آن رشد نماید. یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای با لنز تماسی مشکل ساز نخواهد بود اما اگر می‌خواهید از سلامت چشمان خود مراقبت کنید بهتر است آن‌ها را خارج نمایید و سپس بخوابید.

اگر بعد از بیدار شدن از خواب متوجه شدید که لنزهای تماسی در چشمتان قرار دارد، بلافاصله آن‌ها را در نیاورید. اگر چشمان شما خشک شده باشد، ممکن است لایه بالایی قرنیه به همراه لنز برداشته شود. در عوض بهتر است ۲۰ الی ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و چشم خود را با اشک مصنوعی مرطوب نمایید. در نهایت می‌توانید لنز را از چشمان خود خارج کنید.

چگونه چشمان سالمی داشته باشیم؟

چشمان خود را مدام مالش می‌دهید و آن را لمس می‌کنید

برخی از اوقات چشم شما دچار خارش می‌شود و مجبور به مالیدن آن با دست هستید اما بهتر است چشم خود را کاملا ببندید و تنها بخش خارجی چشم را با دست لمس کنید. مالش دادن بیش از حد چشم با دست می‌تواند باعث پاره شدن رگ‌های خونی شود و چشم را ملتهب نماید.

تمام روز را از وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنید

صفحه نمایش‌های الکتریکی همچون مواردی که در رایانه‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند یافت می‌شود نور آبی از خود ساطع می‌کنند که به گفته چشم پزشکان برای چشمان شما مضر است. زمانی که ساعت‌ها بر روی این صفحات نمایش خیره می‌شوید؛ دچار سردرد و چشم درد خواهید شد.

می‌توانید از قانون ۲۰-۲۰ تبعیت کنید. به ازای هر ۲۰ دقیقه‌ای که به صفحه نمایش نگاه می‌کنید، یک استراحت ۲۰ ثانیه‌ای به چشمان خود بدهید و به یک مسافت دور خیره شوید. چشم خود را بر روی شی دیگری متمرکز کنید و سعی کنید پلک بزنید. در این حالت چشم شما زمانی کافی برای استراحت خواهد داشت.

تمام روز را از وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنید

با آرایش می‌خوابید

زمانی که با آرایش به رختخواب می‌روید امکان آلوده شدن چشم وجود دارد. وجود ریمل در چشم ممکن است باعث تحریک پوست گردد. اگر با آرایش می‌خوابید و سپس با دستان خود چشم را می‌مالید امکان چسبیدن این مواد به قرنیه و ایجاد التهاب وجود دارد. به همین خاطر بهتر است آرایش خود را به هنگام خواب پاک کنید. اگر به دنبال ترفندهای کاهش وزن هستید مطلب با ۶ روش بدون رژیم لاغر شوید را بخوانید.

به قطره‌های کمتر کننده قرمزی چشم اعتماد می‌کنید

یکی از مشکلاتی که در بین افراد شایع است قرمزی چشم است. در چنین شرایطی افراد تلاش می‌کنند به طور خودسرانه از قطره‌های کمتر کننده قرمزی چشم استفاده کنند.

نوع قطره‌ای که از داروخانه می‌خرید حاوی منقبض کننده عروق است که می‌تواند به طور موقت قرمزی چشم را برطرف کند اما این مواد در برگیرنده نگهدارنده‌ها و سایر مواد شیمیایی هستند که می‌تواند مشکل شما را در طولانی مدت بدتر کند.

از عینک آفتابی مناسب استفاده نمی‌کنید

محافظت نکردن از چشم در برابر اشعه ماوراءبنفش می‌تواند به سوختگی قرنیه، سرطان پوست بر روی پلک و لکه‌های قابل مشاهده بر روی سفیدی چشم منجر شود. اطمینان حاصل کنید که از عینک آفتابی مناسب استفاده می‌کنید.

نکات حفظ سلامت چشم ها چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب رایج‌ترین باورهای غلط که به آن‌ها اعتقاد دارید را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ۷:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۰۸ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۴ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۴۹ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ق٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…