عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی باورنکردنی دنیا

8
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پدیده‌هایی در این کره خاکی وجود دارند که باور وجودشان تقریبا ناممکن است. شاید اگر بار اول بشنویم که این عجایب روی زمین وجود دارند استدلال عقلی به ما اجازه ندهد که وجودشان را باور کنیم.
عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی باورنکردنی دنیا

طبیعتِ زیبا و عجیب‌وغریب زمین در بسیاری از مناطق جغرافیایی جهان ما را شگفت‌زده می‌کند. در این مطلب از دلتا، قرار است به‌سراغ سرزمین‌های عجیب‌وغریبی برویم که برای بسیاری از افراد هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند. خواندن عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا قوه تخیلتان را حسابی به تکاپو می‌اندازد؛ اما باید باور کنید هیچ‌کدام از این جاذبه‌ها تخیلی نیستند و همگی روی زمین جا خوش کرده‌اند.

آبشار خون در قطب جنوب

در قسمتی از نواحی شرقی قطب جنوب، آبشاری سرخ‌رنگ جریان دارد که همچون جوی خون به‌روی سفیدی یخچال‌های این منطقه جلوه می‌کند. نخستین بار در سال ۱۹۱۱، زمین‌شناسی به‌نام «گریفت تیلور»، به وجود این آبشار خون پی برد. او معتقد بود این رنگ به‌دلیل وجود جلبک‌ها در آب است، اما این نظریه هرگز تأیید نشد.

این رنگ قرمز به‌دلیل وجود آهن اکسیدشده در آب شور است. در واقع، وقتی آب شورِ حاوی آهن با اکسیژن واکنش می‌دهد، اکسید آهن تولید می‌شود و در نتیجه، سرخی اکسید آهن این آبشار را به آبشار خون تبدیل می‌کند.

اکالیپتوس رنگین‌کمان از عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا

این گیاه تمام تصورتان از شمایل کلیشه‌ای درختان را بر هم می‌زند. تنه این درختِ بلند متفاوت با سایر درختان است و به‌دلیل رنگارنگ‌بودنش، با نام «اکالیپتوس رنگین‌کمان» شناخته می‌شود. پوست تنه درخت اکالیپتوس رنگین‌کمان رنگ‌هایی منحصربه‌فرد دارد و شما می‌توانید تناژهای آبی، بنفش، نارنجی و خرمایی را روی آن ببینید.

دلیل رنگارنگ‌بودن تنه اکالیپتوس ریختن سالیانۀ پوست قدیمی و ظاهرشدن پوست جدید روی آن است. پوست درخت به‌مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد که در نهایت شاهد تنه‌ای چندرنگ خواهید بود.

اکالیپتوس عجیب ترین جاذبه های طبیعی دنیا

صخره‌های مواج آریزونا

یکی دیگر از عجیب‌ترین و باورنکردنی‌ترین جاذبه‌های جهان در آمریکا و در آریزونا واقع شده است. در منطقه بیابانی آریزونا، با اقیانوسی بزرگ از صخره‌های منحنی روبه‌رو خواهید شد که موجی تماشایی دارند. قدمت این سرزمین مواج با دوران ژوراسیک برابری می‌کند و باد و باران و سیل‌های عظیم در طراحی امواج آن تأثیر شگرفی داشته‌اند. این منطقه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خلق عکس‌های خارق‌العاده و خاص است.

مطلب پیشنهادی:  کوچک کردن بینی بدون جراحی

آریزونا

سواحل پرستاره در مالدیو

در مالدیو جزیره‌ای به‌نام وادهو وجود دارد که آسمان پرستاره شب را با هر موج به ساحل می‌رساند و این‌گونه به نظر می‌رسد که آب اقیانوس در حاشیه ساحل نور ستاره‌ها را منعکس می‌کند؛ اما جواهرات آبی و درخشان این ساحل رؤیایی موجودات بسیار کوچکی با ‌نام فیتوپلانکتون‌اند که از تجمع آنها نور درخشان آبی نئونی ساطع می‌شود.

مالدیو

ستون‌های درخشان در مسکو

یکی از عجیب‌ترین و زیباترین پدیده‌های جهان در آسمان مسکو رخ می‌دهد. وقتی به آسمان نگاه می‌کنید، ستون‌هایی نورانی خواهید دید که به نظر می‌رسد از منابع نور لیزری کاشته‌شده به روی زمین به‌ وجود آمده‌اند؛ اما این ستون‌های درخشان و ظریف حاصل انعکاس نور از سطح کریستال‌های ذرات یخ در جو یا ابرهای نزدیک به سطح زمین هستند. آسمان مسکو با این ستون‌های درخشان آذین‌بندی می‌شود و یکی از خاص‌ترین پدیده‌های جهان را به نمایش می‌گذارد.

ستون های مسکو

 

8 دیدگاه

  1. ناشناس

    15 مهر 1401 در 0:12 ق.ظ

  2. ناشناس

    15 مهر 1401 در 3:18 ق.ظ

  3. ناشناس

    15 مهر 1401 در 3:18 ق.ظ

  4. ناشناس

    15 مهر 1401 در 1:39 ب.ظ

    ❤🧡💛💚💙💜🤍🤎🙏🙏🙏🙏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      16 مهر 1401 در 9:17 ق.ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    15 مهر 1401 در 2:26 ب.ظ

  6. ناشناس

    15 مهر 1401 در 10:43 ب.ظ

  7. ناشناس

    16 مهر 1401 در 12:25 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…