آیا داشتن رابطه زناشویی در دوران نامزدی صحیح است؟

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمان نامزدی بهترین مهلت برای شناخت طرفین و خصوصیات شخصیتی است. اما آیا داشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی صحیح است، دیدگاه اسلام در مورد حکم رابطه زناشویی در دوران عقد چیست؟
دلایل نداشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی

زوج های جوان در دوران نامزدی یک وضعیت بلاتکلیفی از لحاظ روابط جنسی به‌سر می‌برند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان دلایل نداشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی می‌پردازیم.

دلایل نداشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی

در خانواده‌های ایرانی دوران نامزدی به دو شکل است. یک حالت، دورانی که صیغه عقد جاری نشده و عقد و ازدواج با هم انجام می‌شود و دیگری حالتی که صیغه عقد جاری شده و دختر و پسر تا زمان برپایی جشن عروسی در خانه پدر و مادر خود زندگی می‌کنند.

هدف از دوران نامزدی شناخت یکدیگر است

در دوران نامزدی بدون تردید هدفی وجود دارد. هدف از دوران نامزدی در واقع شناخت یکدیگر و درک این مساله است که آیا می توانید همسر خوبی برای یکدیگر باشید. بخشی از این شناخت به عشق و علاقه مربوط می‌شود. اینکه چطور ابزار احساسات می‌کنید یا چقدر برای همدیگر از خود گذشتگی می‌کنید. بخشی هم مربوط به شناخت علایق و گرایش های جنسی شخص مقابل است.

دلایل نداشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی

تاثیر منفی رابطه جنسی بر شناخت از دلایل نداشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی

اگر رابطه جنسی بی‌مهابا صورت گیرد، می‌تواند اثر هوا و هوس در رابطه را به حدی پر رنگ کند که فرصتی برای شناخت و رسیدن به تفاهم وجود نداشته باشد. در صورتی‌که رابطه جنسی در دوران عقد را یک مساله متعهدانه در نظر بگیرید، احساس می کنید که باید در هر شرایطی این رابطه را ادامه دهید.

شما شخصی را به خصوصی‌ترین حریم خود راه داده‌اید و چیزهایی را با او تجربه کرده‌اید که حاضر به تجربه آن با شخص دیگری نیستید. بنابراین جدایی برای شما با نوعی احساس گناه همراه است. پس از اشتباهات یکدیگر چشم‌پوشی می‌کنید تا به هر طریقی به این رابطه ادامه دهید.

رابطه جنسی شما را به هم مرتبط می‌کند

این مساله یک زیست شناسی ساده است. در هنگام برقراری رابطه جنسی یک هورمون به نام «اکسی توسین» ترشح شده و باعث می‌شود که زن به مرد وابسته شده و مرد از زن محافظت کند. اگر به کسی وابسته شوید که عاشق او نیستید، وقتی که پس از ازدواج رابطه‌تان تلخ شد، نباید از این مساله شکایت کنید. زیرا هرگز به خود زمان نداده‌اید تا او را کاملا بشناسید و سریعا در دوران نامزدی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اید. برای اینکه روابط عاطفی بهتری داشته باشید به مطلب این زنان هرگز به شما خیانت نمی‌کنند سر بزنید.

حل کردن اختلافات با رابطه جنسی از دلایل نداشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی

رابطه جنسی با لذتی همراه بوده که باعث می‌شود هر بار که در مورد مساله‌ای به مشکل می‌خورید، از آن برای حل مشکلات و چشم‌پوشی از اشتباهات استفاده کنید. این مساله باعث می‌شود که در دوران نامزدی همه اختلافات خود را نادیده بگیرید و به رابطه خود ادامه می‌دهید. این شور و هیجان رابطه جنسی پس از ازدواج به تدریج کاهش پیدا می‌کند و در نهایت باعث می‌شود تا پس از ازدواج به مشکل دچار شوید.

دلایل نداشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی

پیشنهاد مطالعه: مطلب این افراد هرگز نباید ازدواج کنند را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۷ ب٫ظ

    واقعا درست و بجا فرمودید دوران نامزدی دوران شناخت کامل از طرف مقابل است

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۱۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۸ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۳۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۵۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۴۱ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…