هر آنچه درباره سفر به قطر باید بدانید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قطر در ساحل غربی خلیج‌فارس قرار دارد. این کشور شبه‌جزیره کویری کوچکی را در بر گرفته است که از شبه‌جزیره بزرگ عربستان به‌سمت شمال امتداد دارد.
مهم ترین جاذبه های گردشگری قطر

قطر در سال‌های اخیر صنعت گردشگری خود را گسترش داده است. گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن فرهنگ بومی و مدرن در جاذبه‌های خاورمیانه، قطر را انتخاب می‌کنند. در ادامه مهم ترین جاذبه های گردشگری قطر را معرفی می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

مهم ترین جاذبه های گردشگری قطر

موزه‌ هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی در آغوش قابی آبی، آرام و شفاف واقع شده است. برای رسیدن به موزه باید از پلی روی آب عبور کنید؛ با نزدیک‌شدن به موزه، نمای شگفت‌انگیز و زیبای آن ظاهر می‌شود.

موزه اسلامی

قلعه دوحه

اگر علاقه‌مند به درک بهتر تاریخ قطر و سبک زندگی ساکنان آن هستید، این قلعه روزی لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد. باشکوه‌ترین بخش این قلعه قسمت بیرونی آن است.

موزه ملی قطر

طرح موزه از رز صحرایی الهام گرفته شده است. رز صحرایی یکی از شگفتی‌های طبیعی است که با تشکیل فرم‌های کریستالی در آب‌و‌هوای خاص شکل می‌گیرد.

صحرای دوحه

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت هستید، باید در سفر به قطر برای دیدن این صحرا وقت بگذارید. برای گشت‌وگذار در صحرا تورهای سافاری بیابان برگزار می‌شود.

گردشگاه ساحلی کورنیش

یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای دوستداران پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دو کورنیش دوحه است، گردشگاهی در کنار اقیانوس. این مکان برای علاقه‌مندان به ورزش بسیار محبوب است.

پارک اسپایر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری قطر

پارک اسپایر یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های منطقه خلیج‌ فارس و یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای قطر است. روزانه تعداد زیادی گردشگر به این پارک سر می‌زنند، به‌خصوص در تعطیلات آخر هفته.

جام جهانی در قطر

سفر به قطر برای جام جهانی

بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی دنیا در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود. اگر قصد دارید برای دیدن جام‌جهانی به قطر سفر کنید، لازم است چند نکته را بدانید.

جام جهانی چه تاریخی آغاز می‌شود؟

بازی افتتاحیه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ در استادیوم البیت برگزار می‌شود.

رفت‌وآمد در قطر چگونه انجام می‌شود؟

برای رفت‌وآمد در قطر مشکلی نخواهید داشت. هزینه بلیت مترو دوحه هم ۲ ریال قطر است.

سفر به قطر چقدر هزینه دارد؟

میانگین هزینه سفر به قطر برای هر نفر روزانه ۶۳۰ ریال قطر است. این هزینه بر اساس میانگین هزینه‌های سفر سایر مسافران محاسبه شده است.

سؤالات رایج درباره سفر به قطر

آیا حجاب در کشور قطر اجباری است؟

در قطر برای زنان پوشاندن سر و صورت، حفظ حجاب یا پوشیدن عبایه اجباری نیست، اما انتظار می‌رود که لباس ساده بپوشند تا به فرهنگ جامعه محلی احترام بگذارند.

پول رایج قطر چیست؟

واحد پول این کشور ریال قطر است که به ۱۰۰ درهم تقسیم می‌شود. برای دیدن جاذبه‌های دیگر در جهان، عجیب‌ترین جاده‌های جهان کدامند؟ را بخوانید.

آیا امکان سفر به قطر با کشتی وجود دارد؟

تنها بندری که به‌عنوان نقطه ورود مسافران استفاده می‌شود، بندر دوحه است و این بندر هم فقط برای کسانی است که با کشتی‌های تفریحی سفر می‌کنند که برای مدت کوتاهی در دوحه توقف می‌کنند.

آیا سفر به قطر به ویزا نیاز دارد؟

شهروندان ایرانی برای سفر به قطر باید ویزای فرودگاهی یا همان بدو ورود (Visa upon Arrival) بگیرند. این ویزا آنلاین هم صادر می‌شود و مدت اعتبار آن ۳ ماه است، ولی تا ۳۰ روز اجازه‌ ماندن در قطر دارید.

مهم ترین جاذبه های گردشگری قطر

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری زیباترین نقاط تهران در پاییز را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۲۹ ق٫ظ

    تشکر از خانم اصفهانی، مطلب خوبی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۷ ق٫ظ

      ممنونم از حضور ارزشمندتون دوست عزیز🌹😍

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۱۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…