این افراد هرگز نباید ازدواج کنند

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه کسانی نباید ازدواج کنند؟ مشخصا برخی افراد مجرد می‌مانند زیرا خودشان این سبک زندگی را انتخاب کرده‌اند.
چه کسانی نباید ازدواج کنند

برخی افراد مجرد هستند و علت آن شرایطی است که در زندگی خود دارند. آن‌ها شاید در رابطه بزرگ و مهمی شکست خورده‌اند یا مرتبا با افراد مختلف دیدار می‌کنند تا بهترین فرد را پیدا کرده و هنوز هم کسی که بتوانند خوب با او سازگار و مطابق باشند را نیافته‌اند. در این مطلب از مجله دلتا به این موضوع می‌پردازیم که چه کسانی نباید ازدواج کنند.

چه کسانی نباید ازدواج کنند

هدف از این مقاله نیست که بخواهیم همه این مردان و زنان را در یک دسته بگذاریم. با این وجود برای برخی افراد، خصوصا کسانی که بیشتر از سی سال سن دارند و به دنبال پاسخ این هستند که چرا من هنوز مجرد هستم، در اینجا پاسخ‌هایی غیرمتعارف اورده شده است که می توانید به آن فکر کنید.

حالات تدافعی دارید

اغلب افراد در روابط بین فردی شکست را تجربه کرده‌اند. با گذر زمان و داشتن تجربیات دردناک، همه ما در خطر هستیم که کمی تلخ شده و حالت تدافعی به خود بگیریم.

به‌عنوان مثال اگر شما توسط والدین یا پرستارانی بزرگ شده باشید که افرادی سرد یا غافل هستند شما با عدم اطمینان به محبت‌های دیگران بزرگ خواهید شد. ممکن است به کسانی که علاقه زیادی به شما نشان می‌دهند شک کنید و به دنبال آن در جست‌وجوی روابطی هستید که محرک‌هایی از گذشته را برای شما بازسازی می‌کنند. کار ساده‌ای نیست که ببینید چه زمانی حالت تدافعی به خود گرفته‌اید. برای کسانی که اینگونه شخصیتی دارند بهتر است اصلا وارد هیچ رابطه‌ای نشوند، زیرا نمی‌توانند گرم و صمیمی باشند.

چه کسانی نباید ازدواج کنند

ترس از صمیمیت از ویژگی‌های افرادی که نباید ازدواج کنند

اغلب ما وانمود می‌کنیم که می‌خواهیم همسری عاشق را برای خود پیدا کنیم اما تجربیات از عشق واقعی، فانتزی‌های عاشقانه ما که از همان اوایل کودکی به‌عنوان یک مکانیسم حیاتی می آموختیم را از بین برده‌اند. ما تنها به دنبال کاهش تصویر فردی منفی از خودمان و کم کردن اضطرابمان هستیم.

حقیقت این است که اغلب افراد نزدیکی و محبت را تا سطح خاصی می‌توانند تحمل کند. در تلاش فرد برای رسیدن به سطح عمیق‌تر، ما لزوما عشقی که به زبان داشتیم را دیگر نمی‌خواهیم. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب آیا همه افراد باید ازدواج کنند؟ سر بزنید.

عزت نفس کمی دارند

افراد زیادی هستند که می‌گویند همین حس را تجربه کرده‌اند. آن‌ها باور دارند که یک رابطه خوب و کامل را بیشتر از هرچیزی می‌خواهند اما عقیده قوی‌تری دارند که هیچ کس باارزشی اصلا به آن‌ها علاقه‌مند نمی‌شود. وقتی جذب کسی می‌شوند به خاطر اعتماد به نفس کمی که دارند احساسات قوی خود را دنبال نمی‌کنند. اگر شما هم این مشکل را دارید اول اعتماد به نفس خود را بالاتر برده و بعد به ازدواج فکر کنید.

ترس از رقابت کردن از ویژگی‌های افرادی که نباید ازدواج کنند

کمبود اعتماد به نفس اغلب منجر به ترس از وارد شدن به رقابت‌ها می‌شود. شما به سادگی مقابل دیگران عقب‌نشینی می‌کنید، خصوصا وقتی صحبت از ملاقات با فرد جدیدی باشد. وقتی کسی را می‌بینید که دوستش دارید به سادگی با خودتان فکر می‌کنید رقیبم از من بهتر خواهد بود. وقتی می‌بینیم فرد دیگری به شخص مورد علاقه ما حسی دارد به سرعت عقب نشینی می‌کنیم. شما نمی‌خواهید با کسی وارد رقابت شوید، خصوصا اگر سنتان بالاتر رفته باشد و شروع به حمله به خودتان خواهید کرد. ترس از رقابت کردن باعث می‌شود نتوانید برای چیزی تلاش کنید.

چه کسانی نباید ازدواج کنند

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل اتاق پذیرایی را بزرگ‌تر می‌کنند  را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…