طرز تهیه چیپس ذرت خانگی

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این چیپس در اصل برای کشور مکزیک و یک میان‌وعده بسیار خوشمزه است که از آرد ذرت سرخ‌شده در روغن تهیه و به شکل‌‌های مختلف مثلثی یا ساده سرو می‌شود.

چیپس ذرت یکی از انواع چیپس‌‌های بسیار معروف است که طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد و به چیپس تردیلا نیز معروف است. بافت این چیپس ترد و ضخیم است و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای‌ دارد. در ایالات متحده یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مارک چیپس را دارد. شما‌ می‌توانید به راحتی با طعم‌‌های مختلف چیپس ذرت را در خانه تهیه و برای کودکان خود یک میان‌وعده سالم آماده نمایید. با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه چیپس ذرت خانگی را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه چیپس ذرت خانگی

  • آرد گندم ۱/۲ پیمانه
  • آرد ذرت ۱ پیمانه
  • آب ولرم به مقدار لازم
  • سبزی خشک معطر ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم

چیپس تردیلا

طرز تهیه چیپس ذرت خانگی

مرحله اول

ابتدا باید داخل یک کاسه آرد گندم و ذرت و سبزی خشک و ادویه‌‌ها و روغن مایع را بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. در ادامه باید کم‌کم آب ولرم اضافه کنید، به طوری که خمیر کاملا جمع شود. خمیر باید به اندازه‌ای سفت شود که وقتی در دست گلوله‌ می‌کنید از هم نپاشد، میزان آب گفته نشده است زیرا آب‌خور آرد‌‌ها با هم فرق دارند.

مرحله دوم

در ادامه خمیر را به شکل توپ در بیاورید و روی خمیر را بپوشانید و ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید تا چسبندگی خمیر کم شود. بعد از ۱ ساعت باید آن را تبدیل به دو چانه مساوی و هر چانه را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید.

مطلب پیشنهادی:  فواید روغن کرچک برای مو

مرحله سوم

در ادامه باید هر برش تقسیم‌شده را بین دو نایلون فریزر قرار دهید و با یک جسم سنگین یا وردنه روی آن حسابی فشار بیاورید تا خمیر پهن و نازک شود. نایلون را بردارید و خمیر را به اندازه دلخواه مثلثی یا ساده برش بزنید.

طرز تهیه چیپس ذرت

مرحله چهارم

داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک کمی روغن بریزید تا داغ داغ شود. چیپس‌‌های برش‌زده را داخل روغن داغ بریزید تا طلایی شوند و پف کنند. در انتها روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید و بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

نکات کلیدی در تهیه چیپس ذرت خانگی

  • می‌توانید به دلخواه از فلفل قرمز استفاده کنید.
  • حتما چیپس ذرت را روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید.
  • داخل فر نیز می‌توانید چیپس‌ها را سرخ کنید ولی طعم سرخ‌شده با روغن لذیذتر است.

تهیه چیپس ذرت خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

بدون پرسیدن این سوالات ازدواج نکن!

مهم‌ترین سوالات خواستگاری را باید برای یک ازدواج مناسب و پایدار بدانید. امروزه به علت اینک…