این وسیله را در دکور آشپزخانه قرار دهیم یا نه؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وقتی حرف از آشپزخانه به میان می‌آید برخی موارد طراحی برای همه افراد به یک اندازه کاربردی است اما برخی دیگر نه.

قفسه باز در آشپزخانه به دلیل کاربری نمایش ظروف و لوازم تزئینی، همچنین دسترسی آسان و جلوه بخشی به آشپزخانه اخیرا محبوب شده است. در این مطلب ازدلتامگ به بیان کاربرد قفسه باز در آشپزخانه می‌پردازیم.

کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

اما همه طرفدار این مدل قفسه نیستند و گردوخاک گرفتن ظروف را از مهم‌ترین معایب این سبک قفسه می‌دانند.

مخالفان قفسه باز چه نظری دارند؟

درمورد گرد و خاک

آشپزخانه محل پخت غذاست و اجتناب از قطرات روغن ناممکن؛ بنابراین اگر قفسه نزدیک به گاز باشد باید آماده تمیز کردن دائم چربی از روی ظروف باشید. از طرفی وجود درب برای کابینت از حجم گرد و خاک و دوده می‌کاهد. بنابراین چرا باید در دنیای شلوغ امروز که زمان گرانبهاست وقت زیادی را صرف تمیزکاری و نظافت کنیم؟

قیمت از موارد تاثیر گذار کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

باکس و قفسه‌های از پیش آماده شده، قیمت ارزان‌تری نسبت به کابینت دارند اما ممکن است به درد آشپزخانه شما نخورند و مجبور شوید سفارش دهید تا قفسه‌ای باز مخصوص شما بسازند که هزینه آن بیشتر از کابینت‌های معمول خواهد بود.

کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

آشفتگی بصری

تعداد زیاد قفسه‌های باز در آشپزخانه به خودی خود احساس به هم ریختگی را القا می‌کند چه برسد به آنکه شما هم نتوانید خوب مرتبش کنید و آشفته باشد. همچنین بسیاری درمورد گذاشتن وسایل در قفسه‌های باز دچار وسواس می‌شوند و همه وسایل تزیینی را در آن قرار می‌دهند که این نیز بر آشفتگی بیشتر اضافه می‌کند.

درمورد گرد و خاک از مشکلات کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

گرد و خاک و دوده یکی از مشکلات هر سطحی هستند. در واقع کابینت‌های در بسته هم در معرض آلودگی هستند و وقتی با دست‌های روغنی یا کثیف بازشان می‌کنیم ممکن است اثر انگشت روی آن باقی بماند. درهای شیشه‌ای نیز دائم باید تمیز شوند. در واقع ما باید بپذیریم که در دنیایی پرگرد و خاک زندگی می‌کنیم و باید برنامه نظافت منظمی را در دستور کار قرار دهیم. بنابراین داشتن قفسه باز نباید تغییر چندانی در این برنامه نظافت ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:  6 رنگ منحصر به فرد برای کاشی سرویس بهداشتی!

قیمت

از نظر قیمت به دلیل مصرف کمتر چوب و چسب و مواد اولیه لازم، طبعا قفسه‌های باز قیمت کمتری دارند و مقرون‌به‌صرفه هستند. تنها چیزی که شاید کمی به هزینه‌ها بیفزاید ایجاد چارچوب و ساختاری محکم برای حفظ قفسه‌ها است.

مشکلی به نام زلزله

زلزله پدیده‌ای تخریب‌گر است. مخصوصا مواقعی که در ریشترهای بالا و شدید رخ می‌دهد فرق چندانی میان قفسه‌های باز و کابینت‌های دردار نیست. در صورت زلزله‌ای سنگین، ظروف موجود در کابینت‌های دربسته هم آسیب می‌بینند و درها باز و بسته می‌شوند و خود کابینت هم دچار آسیب می‌شود. بنابراین چه قفسه باز و چه کابینت دردار اگر در ساختاری محکم قرار نگیرند، آسیب می بینند و خطرزا هستند.

کاربرد قفسه باز در آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

گام هایی ساده برای طراحی زیباترین کلوزت روم

زیباترین کمد لباس اتاقی است که هم کاربردی و هم شیک باشد. باید فضایی باشد که بتوانید به راح…