زیباترین نقاط تهران در پاییز

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگل هزار رنگ پاییزی با رنگ‌های شفاف و تند و تیزش را با مناظر پاییزی تهران نمی‌توانیم مقایسه کنیم، اما اگر امکان سفر به جنگل را ندارید، جاهای دیدنی تهران در پاییز هم زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارند.
جاهای دیدنی تهران در پاییز

پاییز که از راه می‌رسد، بی‌مهابا رنگ‌هایش را به سر و روی شهر می‌پاشد. حتی اگر باران نم‌نم نبارد، راه رفتن و نگاه کردن پاییز باز هم لذت‌بخش است؛ درخت‌هایی که هنوز سبزند در کنار زردها و نارنجی‌ها و آبی آسمان، هم‌نشینی چشم‌نوازی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم جاهای دیدنی تهران در پاییز را معرفی کنیم؛ جاهایی که ساعت‌ها نگاهتان را خیره به رنگ‌ها نگه می‌دارد.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

کاخ گلستان

باغ ایرانی موجود در محوطه کاخ باعث شده حال‌وهوای پاییزی دل‌نشینی را در فصل پاییز و هنگام بازدید برای بازدیدکنندگان فراهم کند. اگر دوست دارید پاییز تهران را در بافت قدیمی و بناهای تاریخی و سلطنتی تجربه کنید، کاخ گلستان یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز محسوب می‌شود.

کاخ گلستان

باغ نگارستان

با آغاز پاییز، باغ نگارستان هم شلوغ‌تر می‌شود. آن‌هایی که عاشق قدم زدن در فصل پاییز هستند و می‌خواهند از شلوغی خیابان دور باشند، باغ نگارستان را انتخاب می‌کنند. این باغ به‌دلیل قدمتش، درختان بلندقامت و متراکم فراوانی دارد که ترکیبش در کنار حوض‌های بلند، آن را تبدیل به یکی از زیباترین جاهای تهران کرده است.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران متعلق به انواع پرندگان است که در محوطه وسیعی پراکنده شده‌اند. این جاذبه هم به‌دلیل فضای سبز متنوعی که دارد، پاییزهای چشم‌نوازی را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد.

پارک جنگلی طالقانی

آن‌هایی که دنبال زیبایی‌های پاییز در وسط تهران می‌گردند، معمولاً پارک طالقانی را انتخاب می‌کنند. این پارک جنگلی که درختان بلند و انبوهی دارد در پاییز بسیار شبیه جنگل‌های خارج از شهر می‌شود. البته وصل شدن پارک طالقانی به پارک آب و آتش به وسیله پل طبیعت و از طرف دیگر راه داشتنش به باغ کتاب باعث می‌شود مسیرهای پیاده‌روی متعددی هم در اختیارتان باشد.

پارک طالقانی

پارک ملی سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار در شرق پایتخت با توجه به فضای وسیع و درختان فراوانش، پاییز رنگارنگی را به تصویر می‌کشد. این پارک از شکارگاه‌های قدیمی تهران بوده که در حال حاضر برای محافظت از آن، به پارک ملی تبدیل شده است.

پارک جمشیدیه

کمتر کسی در تهران هست که عاشق پارک جمشیدیه نشده باشد. آنچه باعث محبوبیت این پارک جنگلی می‌شود، درختان برافراشته و کهن‌سالش هستند که به رنگ هر فصلی درمی‌آیند، مخصوصاً پاییز با رنگ‌های متنوعش.

پیاده‌روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی پاییزی در تهران

بلوار کشاورز

چند سالی است که پیاده راه بلوار کشاورز در مرکز شهر به یک مسیر رسمی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تبدیل شده است. مسیر دوچرخه و پیاده‌روی بلوار با رنگ‌آمیزی زمین، کاملاً از هم تفکیک شده‌اند و اهل هر کدام که باشید می‌توانید به‌راحتی به مسیرتان ادامه دهید.

بلوار کشاورز

خیابان ولیعصر

اهالی پیاده‌روی، حال‌وهوای پاییزی خیابان ولیعصر را به‌خوبی می‌شناسند و پاییز که از راه می‌رسد، اولین جایی که به ذهنشان می‌آید، خیابان ولیعصر است. زیرا خیابان ولیعصر به خیابان مشجر تهران معروف است و پر است از درختان بلند و قدیمی. برای دیدن جاذبه‌های گردشگری در تهران لوکس‌ترین مرکز خرید تهران کجاست؟ را بخوانید.

کوه‌های شمال تهران

هر کدام از مسیرهای کوهنوردی را که انتخاب کنید، طبیعت مخصوص به خودش را دارد، اما با توجه به اینکه کمی از آلودگی‌های شهر فاصله دارد، انگار رنگ‌های پاییزی‌اش شفاف‌ترند و بیشتر به چشم می‌آیند و قابی زیبا از جاهای پاییزی تهران پیش رویتان قرار می‌گیرد.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری در این روستای ایرانی همه دو قلو هستند را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. یه کوه پیما

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۳۵ ب٫ظ

    پارک ملت، کاخ سعدآباد ، خ زعفرانیه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۱۷ ب٫ظ

      😍😍👌👌

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۳۴ ق٫ظ

    با علائق شخصی ام مرتبط بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۱ ق٫ظ

      خوشحالم که دوست داشتید.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…