تهیه مربای به تنها با یک کیلو به و شکر

1
29
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مربا به با مقدار ۱ کیلوگرم تقریبا اندازه یک شیشه به شما مربا می‌دهد و شما می‌توانید به دلخواه به را به صورت رنده شده یا خرد شده استفاده نمایید.
طرز تهیه مربای به

مربا به با یک کیلو به، یکی از روش‌های تهیه این مربا است که بسیار راحت درست‌ می‌شود. این مربای خوشمزه را‌ می‌توانید به راحتی با اندازه دقیق آب و شکر تهیه و برای صبحانه یا عصرانه میل کنید. حتی‌ می‌توانید از آن برای تهیه انواع شیرینی و کیک نیز استفاده نمایید. با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه مربای به را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه مربای به

  • به ۱ کیلوگرم
  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آب ۱.۵ لیتر
  • هل ۲ عدد

طرز تهیه مربای به

مرحله اول

ابتدا باید به را خوب بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. می‌توانید به دلخواه پوست به را بگیرید و برای تهیه چای استفاده کنید یا بدون کندن پوست به آن را خرد نمایید و باعث خوش‌رنگ شدن آن‌ می‌شود. حتی‌ می‌توانید به را رنده درشت نیز بزنید.

مربای به خانگی

مرحله دوم

در ادامه باید شکر را داخل قابلمه بریزید و به را اضافه کنید. بعد آب سرد بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. دقت کنید میزان آب را دقیق با کمک یک بطری خالی یا ترازو اندازه‌گیری کنید.‌ می‌توانید مقدار شکر را بسته به شیرین بودن به، تا ۷۰۰ گرم نیز بریزید (به را حتما با فرچه خوب بشویید تا پرز‌های روی آن کاملا شسته شود. هسته وسط به را برای دم کردن دمنوش در زمان سرماخوردگی استفاده کنید).

مطلب پیشنهادی:  آیا تاکنون به دلیل تکان خوردن منارجنبان فکر کرده‌اید؟

مرحله سوم

در ادامه بعد از جوش آمدن مواد باید کف روی مربا را بگیرید تا مربای شفافی در انتها داشته باشید. وقتی که مربا جوش آمد و قل قل زد هل را اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و ۸ ساعت زمان دهید تا کاملا مربا روی حرارت کم بپزد و خوش‌رنگ شود.

مرحله چهارم

روی در قابلمه‌ می‌توانید دم‌کنی قرار دهید. اگر احساس‌ می‌کنید مربا‌های شما کپک‌ می‌زند در ۱۰ دقیقه آخر برای خو‌ش‌رنگ شدن و کپک نزدن یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه اضافه کنید و بعد از سرد شدن از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز بریزید. می توانید این مربا را کنار پیراشکی شکری خانگی به روش بازاری نوش جان نمایید.

نکات کلیدی در تهیه مربا به

  • می‌توانید به جای آب لیموترش از جوهر لیمو نیز استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید‌ می‌توانید گردو خردشده نیز به مواد اضافه نمایید.
  • اگر مربا کم شیرین دوست دارید، ۸۰۰ گرم شکر بریزید.
  • دقت کنید اگر مربا خوب غلیظ شود، اصلا شکرک و کپک نمی‌زند.

یک نظر

  1. مهران منش

    22 مهر 1402 در 9:03 ق.ظ

    سلام مطالب مثل همیشه جامع و کامل و عالی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

چگونه با افسردگی مهاجرت مقابله کنیم؟

در دنیای امروز مواجهه با چالش های روحی و روانی مانند افسردگی یکی از مسائل مهم و پیچیده برا…