یک بار برای همیشه به آشپزخانه خود نظم دهید

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجایی که فضای آشپزخانه دارای وسایل ریز و درشت زیادی است، نظم و ترتیب در آن اهمیت بسیاری دارد.

سازمان‌دهی و نظم دهی آشپزخانه را می‌توان فرآیندی دائمی دانست که در طول زمان، دچار تکامل و تغییرات بسیاری می‌شود. در این مطلب از دلتامگ با شما هستیم تا به معرفی ایده هایی برای نظم دهی آشپزخانه می‌پردازیم.

ایده هایی برای نظم دهی آشپزخانه

این ایده‌ها شامل تغییراتی از جابه‌جایی وسایل گرفته تا تغییر روش‌ها و ترفندهای نظم دهی هستند.

ظرف‌های شیشه‌ای را به‌عنوان دکور استفاده کنید

یکی از راه‌های منظم نگهداری از ظرف‌های مواد غذایی خشک، انتخاب قوطی‌هایی است که دوستشان دارید و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان وسایل تزئینی آشپزخانه‌ خود استفاده کنید. برای این منظور فقط کافی است یک طرح را انتخاب کرده و آن را با کمک ظروف خود در آشپزخانه پیاده کنید.

وسایل داخل انبار را با برچسب، مشخص کنید

استفاده از برچسب‌های ساده برای شیشه‌ها و بطری‌های مختلف نیز می‌تواند در نظم دهی آشپزخانه شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. برای یکدست شدن این وسایل، حتی برای آن‌هایی که فکر می‌کنید به برچسب احتیاجی ندارند هم برچسب بزنید. بر روی بطری‌ها برچسب بچسبانید و با این روش، آشپزخانه‌ خود را منظم‌تر و یکدست‌تر کنید.

یک سبد به وسایل بهداشتی‌تان اختصاص دهید

فضای ذخیره‌سازی که در کابینت و فضای زیر سینک ظرف‌شویی وجود دارد، به راحتی قابل ‌کنترل بوده و می‌تواند به بهترین شکل ممکن سازمان‌دهی شود. برای نظم دهی کابینت زیر سینک می‌توانید از سبدهای کوچکی استفاده کنید که به داخل درب کابینت متصل و از آن آویزان می‌شوند

چای و وسایل مربوط به آن را در یک کشو چیدمان کنید

برای عاشقان چای هم توصیه‌ای هوشمندانه داریم. شما می‌توانید با انتخاب یک کشو یا کابینت جداگانه برای چای خود، تمامی چای‌ و دمنوش‌های کیسه‌ای، بسته‌های چای، فنجان‌های مخصوص یا هر چیزی که به چای و قهوه مربوط می‌شوند را به‌صورت کاملا تفکیک‌شده و منظم نگهداری کنید.

استفاده از دیوار خالی به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی از ایده هایی برای نظم دهی آشپزخانه

وقتی صحبت از نظم دهی آشپزخانه می‌شود باید بدانید که هر فضای کوچکی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. به همین دلیل هم اگر هنوز برای برخی از وسایل خود، فضای کافی پیدا نکرده‌اید می‌توانید از دیوارهای خالی آشپزخانه‌تان کمک بگیرید و برخی از وسایل را با کمک ایده‌های جذاب و متفاوتی روی دیوار بیاویزید. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه خود داشته باشید به مطلب ۷ ترفند ساده برای شیک‌تر شدن خانه شما سر بزنید.

مطلب پیشنهادی:  بدون هزینه با این ۸ روش دکوراسیون اتاق خواب‌تان را تغییر دهید

استفاده از دیوار خالی به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی

مرکز فرماندهی آشپزخانه را در جایی پنهان قرار دهید

مرکز فرماندهی آشپزخانه، در واقع همان جایی است که تقویم‌های خانوادگی، اوراق و نامه‌های مهم، قبض‌های پرداختی و تمامی موارد مشابه در آن نگهداری می‌شوند. توصیه می‌کنیم برای نظم دهی آشپزخانه خود، تمامی این موارد را در جایی پنهان قرار دهید.

دیوار خالی آشپزخانه را با تخته پر کنید

اگر در آشپزخانه‌تان، هنوز یک دیوار خالی دارید که به کارتان نمی‌آید، می‌توانید آن را با تخته سیاه یا رنگ‌ سیاه مخصوص پر کنید. این فضا می‌تواند برای یادداشت‌های مختلفی مثل لیست مواد غذایی موردنیاز، برنامه‌های غذایی و خیلی از موارد دیگری که ممکن است یادتان برود به دردتان بخورد.

استفاده از سینی روی کانتر از ایده هایی برای نظم دهی آشپزخانه

با وجودی که خیلی از افراد در چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی خود دوست دارند پیشخوان و کانتر آشپزخانه‌شان را خالی و خلوت نگه دارند، باید بگوییم اتفاقا این سطوح می‌توانند در نظم دهی آشپزخانه شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. مسئله مهم اینجاست که استفاده از این فضا باید در نهایت ترتیب و نظم باشد.

در فرورفتگی‌های کابینت‌ها از سبدهای متحرک استفاده کنید

امروزه فروشگاه‌های لوازم خانگی، انواع و اقسام سبدهایی را به فروش می‌رسانند که برای گوشه‌های بی‌استفاده و فرورفتگی و گودی‌های کابینت، انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. بهتر است در زمان خرید این سبدها به سراغ مدل‌های متحرک و چرخشی بروید تا دسترسی‌ شما به تمامی وسایل درون سبد بیشتر باشد.

برای نظم دهی کشوها از ایده هایی برای نظم دهی آشپزخانه

احتمالا اگر همه درهای ظروف و وسایل زیاد دیگر را درون کشو بیندازید، کار بسیار راحت و بی‌دردسری است، اما اگر بخواهید به نظم دهی آشپزخانه‌تان فکر کنید، لازم است تمامی کشوها را به‌صورت تفکیک‌شده و سازمان‌بندی‌شده‌ای منظم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…