ارزان و آسان دکور نشیمن را نو کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین مکانی که مهمان ها در هر خانه ای وارد آن می شوند و در هنگام ورود با آن مواجه می گردند اتاق نشیمن است از این رو دیزاین این بخش از منزل اگر بدرستی انجام شود

اتاق نشیمن قطعا یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در خانه است. اتاق نشیمن درست مکانی است که در آن دورهمی‌ها رخ می‌دهد. در این مطلب از دلتامگ به بیان ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون نشیمن می‌پردازیم.

ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون نشیمن

برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن شیک نیازی نیست که پول زیادی خرج کنید. کافیست که راه‌های زیر را که اغلب کم خرج و یا حتی بدون هزینه هستند، امتحان کنید.

تغییر نورپردازی

نورپردازی یکی از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون است که اغلب از آن غافل می‌شوند. گاهی قصد ما استفاده از منابع نور متنوع و متفاوت در محیط است. برای این کار لازم نیست که حتما خرج زیادی را متحمل شوید. کافیست که از پایه‌ها و روکش‌های متفاوت برای آباژور خود استفاده کنید. لامپ‌های دیواری بی‌سیم نیز گزینه‌های خوبی برای نصب در مناطق مهم و کم‌نور هستند. برای استفاده از آنها نیازی به سیم کشی داخل کار نیست.

ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون نشیمن

پارچه‌ها و نقش‌ها از ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون نشیمن

کوسن‌های طرح و نقش‌دار یکی از ساده‌ترین و بهترین انتخاب‌ها برای تنوع بخشیدن به چیدمان اتاق نشیمن هستند. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید کافیست خودتان پارچه را بخرید و روکش‌های متفاوت برای کوسن‌های فعلی خود بدوزید. حتی اگر کوسن‌های استاندارد و ساده بخرید باز هم تا ۶۰ درصد می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید. نترسید و امتحان کنید، مطمئن باشید کار سختی نیست.

ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون نشیمن

پرده‌های بلند و پر نقش

یک راه بسیار مطمئن برای داشتن اتاق نشیمن شیک توجه به ارتفاع پرده‌ها است. اگر قد پرده‌ها بلند باشد (و حتی کمی روی زمین کشیده شود)، جلوه بهتری خواهد داشت. قاعده مهم این است که هرگز پرده‌های کوتاه تهیه نکنید. پرده‌های کوتاه ارزان قیمت به‌نظر می رسند. شما می توانید یک پارچه نخی، ارزان قیمت و کتان برای این کار انتخاب کنید. تنها چیزی که باید به آن دقت کنید، نحوه دقیق اندازه گیری پرده است.

مطلب پیشنهادی:  معرفی ۵ مدل مبلمان راحتی شیک و کاربردی

پرده‌های بلند و پر نقش

قاب‌ها و کارهای هنری بزرگ

یک اثر هنری بزرگ می‌تواند تمام توجه شما و مهمانان‌تان را به خود جلب کند و اتاق نشیمنتان را شیک کند. می توانید برای کاهش هزینه ها تابلوهای چاپی را امتحان کنید. اگر می خواهید خلاقانه تر عمل کنید می توانید خودتان دست به کار شوید. کافیست یک بوم نقاشی تهیه کرده و با ویدئوهای آموزشی (که در وبسایت هایی مثل یوتیوب فراوان هستند) کارتان را شروع کنید.

انعکاس و درخشندگی از ترفندهای ارزان تغییر دکوراسیون نشیمن

استفاده از فلزات مثل یک ساعت رومیزی فلزی، میزپایه دار و یا یک مجسمه می‌تواند به زیبایی اتاق‌تان اضافه کند. اضافه کردن مقداری درخشندگی و انعکاس در فضا باعث خیره شدن چشم‌های بیننده می‌شود و جذابیت فوق العاده‌ای به آن می‌دهد. رنگ‌های براق و آینه‌ای، کاغذ دیواری با نقش‌های متالیک و چراغ‌های با قاب‌های فلزی همه باعث ایجاد ظاهری شیک و باشکوه در فضا می‌شود.

انعکاس و درخشندگی

وسایل باارزش و عتیقه

بعضی وسایل دکوری ممکن است در بیشتر خانه‌ها باشند، اما گاهی یک وسیله دست دوم و قدیمی می‌تواند ظاهری با اصالت، زیبا و همیشگی به همراه داشته باشد. شما حتی می‌توانید یک قاب قدیمی را از سمساری‌ها تهیه کنید و یک عکس سیاه و سفید از خودتان را در آن قرار دهید. از ترکیب اشیای عتیقه و چیزهای جدید نهراسید، آن‌ها در نهایت ظاهری شیک به اتاق نشیمن شما می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ده کلید طلایی افزایش انرژی مثبت در خانه

خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ایجاد انرژی مثبت در منزل سنتی دیرینه است ک…