کارهای ضروری برای داشتن ناخن‌های زیبا

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تا چه حد به مراقبت از ناخن و دستان خود اهمیت می‌دهید؟ آیا داشتن دستانی زیبا و ناخن‌های سالم دغدغه‌ی شماست؟ پس هیچ‌وقت فراموش نکنید که در نگهداری از ناخن‌ها مانیکور کردن تنها روش مراقبت نیست.
مراقبت از ناخن برای زیبایی آن

اگر می‌خواهید ناخن‌های زیبایی داشته باشید، باید هر روز کارهای نگهداری از ناخن را انجام دهید. مراقبت از ناخن، مو و پوست یک فرآیند ادامه‌دار و بدون توقف است و هیچ نقطه‌ پایانی ندارد. شما باید سعی کنید در برنامه‌ روزانه‌ خود وقتی را برای این امور در نظر بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع مراقبت از ناخن برای زیبایی آن می‌پردازیم.

مراقبت از ناخن برای زیبایی آن

 همواره ناخن‌های دست خود را خشک و تمیز نگه دارید

مشکلات ناخن‌ها با وجود میکروب‌ها و باکتری‌ها، شروع می‌شوند. باید مطمئن شوید که هیچ فضایی برای پرورش آن‌ها مهیا نکنید. ناخن‌های خود را مرتب تمیز کنید و بعد از شستن دست مطمئن شوید که ناخن‌ها و دست خشک شده‌اند. این کار از تجمع باکتری و میکروب زیر ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. با این حال زیاده‌روی نکنید؛ اگر ناخن به مدت طولانی خیس شده و شسته شود، شکننده شده و شکاف می‌خورد. همچنین باید مطمئن شوید که پوست اطراف ناخن نیز همواره تمیز بوده و خشک نباشد.

پیشنهاد: برای تمیز کردن و مراقبت از ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها، یک مقدار آب جوشیده به همراه نمک و یک مسواک تمیز را برداشته و ناخن زیر آن و اطراف را با دقت تمیز و در نهایت خشک کنید.

جویدن ناخن‌ها را متوقف کنید

جویدن ناخن آسیب بسیار زیادی به ناخن وارد می‌کند. بزاق دهان نه تنها ناخن را زشت می‌کند بلکه به دلیل اسیدی بودن، باعث شکنندگی آن نیز می‌شود. این اسید کوتیکول‌های ناخن را نابود می‌کند. از طرفی دست شما به دلیل تماس با سطوح مختلف آلوده است، با قرار دادن آن در دهان باعث می‌شوید که آلودگی سطوح به دهان شما منتقل شود.

پیشنهاد: اگر عادت به جویدن ناخن دارید از رنگ ناخن‌های تلخ مزه و بدبو استفاده کنید. بو و مزه‌ ناهنجار آن باعث ترک عادت می‌شود.

مراقب کوتیکول‌های ناخن باشید

کوتیکول ناخن بسیار ظریف بوده و به راحتی پاره می‌شود. مراقبت از کوتیکول‌ها خود بخش مهمی از فرآیند نگهداری از ناخن را شامل می‌شود. اگر ناخنتان شکسته و ریش‌ریش شده است سعی کنید به آرامی به شکلی که باعث درد و آسیب به کوتیکول‌ها نشود آن را کوتاه کنید. ناخن و کوتیکو‌ل‌ها را مرتب و مرطوب نگه دارید.

پیشنهاد: از روغن نارگیل و بادام استفاده کرده و به آرامی روی کوتیکول‌ها ماساژ دهید.

مراقبت از ناخن

 از مرطوب کننده‌ی مناسب پوست دست خود استفاده کنید

خشکی و پوسته پوسته شدن، فقط مختص پوست نیست. این اتفاق برای ناخن‌ها نیز رخ می‌‌دهد. ناخن‌ها ظریف هستند و به راحتی شکسته می‌شود سعی کنید تا آن‌ها را با یک مرطوب‌کننده آب‌رسانی کنید.

پیشنهاد: اکنون در بازار طیف وسیعی از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌های نگهداری کوتیکول ناخن وجود دارد اما باید با تحقیق و آزمون و خطا بهترین محصول سازگار با پوست و ناخن خود را پیدا کنید.

 از top coat غافل نشوید

Top coat به ماندگاری رنگ ناخن کمک می‎‌کند؛ همچنین به ناخن شما درخشندگی داده و از خرد شدن آن‌ها جلوگیری می‌‌کند. Top coat معمولا در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود. بسته به رنگی که دوست دارید می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

 ناخن های سالم و زیبا

پیشنهاد مطالعه:‌ همچنین می‌توانید مطلب موهای خود را با این روش‌های جذاب ببندید را مطالعه کنید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۳۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۳۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۵ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما دوست عزیز در مجله🌹🌹🌹

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۲۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…