دلپذیرترین منطقه برای ماهیگیری

2
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سد زاوین کلات نادری فضای دلچسبی را برای ماهیگیری فراهم کرده‌ است. پوشش گیاهی خاص منطقه هم مکانی عالی برای کوهنوردان و طبیعت‌دوستان به وجود آورده که دلایل خوبی برای گشت‌وگذار در این منطقه‌اند.
سد زاوین

جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای در نزدیکی مشهد وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبرید، اما با کمی دور شدن از شهر، می‌توانید به دیدنشان بروید. یکی از این مکان‌های دیدنی، سد زاوین کلات نادری است که از مهم‌ترین جاهای دیدنی مشهد به‌شمار می‌آید. تا انتهای این مطلب همراه دلتامگ  باشید.

سد زاوین کلات نادری

طبیعت زیبا، آب‌وهوای ییلاقی و وجود آبشارهای بلند با دره‌های تنگ، موقعیت این منطقه را برگزیده طبیعت‌گردها کرده است. سد زاوین کلات نادری را می‌توان یکی از مهمترین قابلیت‌های گردشگری استان خراسان رضوی دانست؛ چراکه همیشه مورد اقبالِ بازدیدکنندگان و تورهای طبیعت‌گردی بوده است.

سد زاوین

فاصله مشهد تا سد زاوین چقدر است؟

سد زاوین کلات در فاصله 100 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. طی کردن این مسافت با ماشین‌سواری چیزی حدود 2 ساعت زمان می‌برد.

جاهای دیدنی زاوین

آبشارهای زاوین از زیباترین جاذبه‌های طبیعی منطقه ییلاقی کلات هستند. 8 آبشار در 50 کیلومتری منطقه جنوب غربی شهرستان کلات نادری با نردبان‌های فلزی، شما را به یک تجربه هیجان‌انگیز دعوت می‌کنند. همانطور که می‌دانید این نردبان‌ها را برای صعودِ راحت‌تر تعبیه کرده‌اند.

از دیگر مناطق گردشگری شهر زاوین، تنگه‌های زیبا و سرسبز، حمام قدیمی، قلعه کهنه، منطقه باستانی بتخواه، النگ و دره‌های سرسبز و باغات شهر زو است. از تاریخ ایجاد شهر زاوین منبع دقیقی در دست نیست، اما با بررسی‌های به‌عمل ‌آمده از گفته‌های  مردم محلی و نیز بناهای قلعه کهنه و بتخواه، قدمت آن به بیش از صد سال پیش برمی‌گردد.

ماهیگیری در سد زاوین کلات

باوجود عدم دسترسی استان‌های خراسان به آب‌های آزاد، خوشبختانه همچنان شرایط برای علاقه‌مندان به ماهیگیری مهیاست. دریاچه بزنگان مشهد، سد طرق، سد چری، سد شیروان، سد یعقوبی، سد دوستی، سد چالیدره، چشمه سبز، سد فریمان و سد زاوین از جمله مکان‌های مناسب برای ماهیگیری در خراسان هستند. گونه آبزی غالبی که در این سد می‌توانید صید کنید، ماهی کپور است که علاوه بر طعم خوب، ارزش غذایی بالایی دارد.

مطلب پیشنهادی:  در سن پترزبورگ روسیه یک ماه شب را به چشم نمی‌بینید!

سد زاوین کلات نادری

بهترین زمان بازدید از سد زاوین

زاوین در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته و به دلیل شرایط آب‌وهوایی کوهستانی‌اش، مقصدی محبوب برای سفرهای کوتاه است. در این منطقه انبوهی از باغ‌های میوه وجود دارند که شرایطی مطلوب را برای خوش‌گذرانی و اسکان موقت محیا می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در این باغ‌های زیبا جایی برای اقامت اجاره‌ کنید و تجربه‌ای خوش در طبیعت زیبای کلات برای خود بسازید.

کلام آخر

بازدید از شهر زاوین کلات نادری و دیدنی‌های آن رایگان است. اما تنها نکته‌ای در بازدیدِ سد زاوین و دیدنی‌های اطرافش باید رعایت کنید، آسیب نزدن به محیط زیست است. درطول ماجراجویی در روستا، آبشار‌های زاوین، کوه و سد زاوین نکات ایمنی را رعایت کنید و تجهیزات لازم طبیعت‌گردی را به همراه داشته‌ باشید و علاوه بر لذت‌بردن از طبیعتی بی‌نظیر، از بازدیدِ مکان‌های تاریخی لذت ببرید.

 

کلات نادری

 

2 دیدگاه

  1. آقای جیم

    7 شهریور 1402 در 11:00 ب.ظ

    ممنون از اینکه این مکان ها را معرفی کردید اما فکر نمیکنم امکان و اجازه ماهیگیری وجود داشته باشه. اگر داشته باشه هم تا الان ماهی باقی نمونده اونجا.

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      8 شهریور 1402 در 4:22 ب.ظ

      ممنون از توجه شما برای اطمینان باید حتما به این مکان ها سر بزنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر توت فرنگی ایران کجاست؟

شهر توت فرنگی کجاست؟ اکثر مردم میوه‌های تابستانی را بسیار دوست دارند. این میوه‌های رنگارنگ…