۵ خاصیت تعجب‌برانگیز روغن چای برای پوست و مو

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روغن درخت چای یک روغن اسانسی است که می‌توانید با هدف‌های مختلف از جمله حفظ سلامت موها، ناخن‌ها و پوست از آن استفاده کنید.
خاصیت روغن چای برای پوست و مو

روغن درخت چای توانسته در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی به دست بیاورد. روغن ذکر شده بی‌خطر و ارزان است و مطالعات عملی مختلف مفید بودن آن را تأیید کرده‌اند. از این روغن برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع خاصیت روغن چای برای پوست و مو می‌پردازیم.

خاصیت روغن چای برای پوست 

بیشتر کرم‌های ضدجوش حاوی عصاره‌ درخت چای هستند. مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که روغن درخت چای در مبارزه با جوش به اندازه‌ بنزوئیل پراکسید اثرگذار است. این روغن همچنین تولید سبوم توسط پوست را کاهش می‌دهد. دو تا سه قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری عسل و ماست ترکیب کنید. مخلوط را روی جوش‌های خود بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند. سپس صورت خود را بشویید. هر روز استفاده از این روش را تکرار کنید.

درمان آکنه

بعضی از منابع عنوان می‌کنند که مخلوط کردن روغن درخت چای و روغن نارگیل با یکدیگر و مالیدن آن روی جوش‌ها می‌تواند به درمان آکنه کمک کند. روغن درخت چای همچنین در درمان لکه‌های تیره اثرگذار است. چند قطره روغن درخت چای را روی گوش‌پاک‌کن بریزید و آن را روی نواحی مدنظر پوست خود بمالید‌. اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را بشویید.

پاکسازی پوست

اگر پوستتان خشک است، پنج قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید. مخلوط را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید برای مدتی روی پوستتان بماند. استفاده‌ منظم از این ماسک صورت می‌تواند پوست را برای مدت زمان بیشتری هیدراته نگه دارد. همچنین می‌توانید برای پاکسازی پوست خود یک فیس واش با این روغن درست کنید. برای این کار یک سوم فنجان روغن درخت چای، یک سوم فنجان عسل، سه قاشق غذاخوری آب، دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن بادام و مقداری آب را با هم ترکیب کنید. ابتدا مقداری آب درون قوطی خالی مایع‌ دستشویی بریزید و بعد بقیه‌ مواد را اضافه کنید. درب قوطی را بگذارید و آن را خوب تکان دهید. فیس‌واش شما آماده است.

خاصیت روغن چای

خواص روغن درخت چای برای مو

 مو را بلندتر و ضخیم‌تر می‌کند

استفاده از روغن درخت چای یک روش آسان و اثرگذار برای حفظ سلامت مو به شمار می‌رود. می‌توانید برای بهره بردن از فواید روغن درخت چای آن را روی کف سرتان ماساژ دهید یا روغن را با شامپوی خود مخلوط کنید. اضافه کردن چند قطره از این روغن به شامپو می‌تواند در افزایش سلامت مو اثربخش باشد. برای اینکه به موهای بلندتر و ضخیم‌تر دست پیدا کنید، می‌توانید چند قطره از روغن درخت چای را با مقدار مساوی روغن حامل مثل روغن بادام یا روغن نارگیل ترکیب کنید. بعد از اینکه روغن‌ها را خوب با هم مخلوط کردید، آن‌ها را روی کف سر خود ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کنید. سپس کف سرتان را به‌طور کامل آبکشی کنید. همچنین می‌توانید روغن درخت چای را با روغن زیتون ترکیب کنید تا موهایتان نرم و صاف شوند. این کار باعث شکل‌گیری یک لایه‌ محافظ روی مو می‌شود و رشد مو را افزایش می‌دهد.

به مبارزه با شوره و خشکی کف سر کمک می‌کند

چند قطره روغن اسانسی درخت چای را به شامپوی خود اضافه کنید و موهایتان را با آن بشویید. انجام منظم این کار به درمان شوره و خارش همراه با آن کمک می‌کند. می‌توانید از این روغن برای درمان خشکی کف سر استفاده کنید. روغن اسانسی درخت چای را با یک روغن حامل مثل روغن زیتون ترکیب کنید و آن را به‌آرامی به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه روی کف سرتان ماساژ دهید. سپس موهای خود را به‌طور کامل بشویید. این روغن کف سر را مرطوب کرده و خشکی کف سر را درمان می‌کند. می‌توانید از این روغن اسانسی برای برطرف کردن شوره هم استفاده کنید‌. چند قطره از روغن درخت چای را روی کف سرتان بمالید و اجازه دهید طی شب بماند. صبح روز بعد با استفاده از شانه شپش‌ها را از سرتان خارج کنید. موهایتان را با یک شامپو بشویید و از یک نرم‌کننده‌ حاوی روغن درخت چای استفاده کنید.

 روغن چای

پیشنهاد مطالعه:‌ همچنین می‌توانید مطلب موهای خود را با این روش‌های جذاب ببندید را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۳۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…