انجام این کارها در دکور منزل فاجعه است!

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در حقیقت چیدمان صحیح و مناسب خانه راحت‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید به این شرط که بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون خانه را بدانیم.
نبایدها در دکوراسیون منزل

شاید این روزها می‌خواهید تنها با جابه‌جایی یا کم و زیاد کردن اجزای کوچک، دکوراسیون خانه خود تغییر دهید. برای این منظور قوانین و اصولی وجود دارد که اگر آن‌ها را در نظر نگیرید، در نهایت به طرح مطلوبی نخواهید رسید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نبایدها در دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

نبایدها در دکوراسیون منزل

هر وقت صحبت از طراحی مناسب و ایده‌آل خانه می‌شود لیستی بلند بالا از ایده‌ها و نکته‌ها، برای چیدمان مطلوب، پیش روی ماست. اما باید توجه داشت به همان نسبت هم، فهرستی از خطاها و نبایدهای طراحی وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد.

تابلوهای چسبیده به سقف از نبایدها در دکوراسیون منزل

بهتر است تابلوها و مجموعه های هنری را طوری روی دیوار نصب کنید که در راستای چشم قرار بگیرد. البته اغلب توجه به قد همه افراد خانواده برای پیدا کردن جای مناسب سخت است، پس بهتر است حد میانگین و مطلوبی را در نظر بگیرید.

نبایدها در دکوراسیون منزل

نورپردازی عمومی

خانه‌های امروزی عموما لامپ‌های توکار و نورپردازی مخفی دارد. اما اگر می‌خواهید حال و هوای متفاوتی در خانه ایجاد کنید روی گزینه‌های مختلف برای نورپردازی خانه سرمایه‌گذاری کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید یک چراغ آویز را برای نقطه مرکزی خانه در نظر بگیرید و کف اتاق یک لامپ کار بگذارید یا از یک چراغ مطالعه در کنار مبل راحتی استفاده کنید.

نبایدها در دکوراسیون منزل

تقارن بیش از حد

در طراحی و دکوراسیون تنها به یکسری دستورالعمل‌های کلیشه‌ای محدود نباشید، درواقع باید چیدمان خانه را بر اساس ذائقه و سلیقه شخصی و ترتیب ذهنی خودتان قالب‌بندی کنید.

کمی تنوع و خلاقیت داشته باشید و از میزهای عسلی در اندازه‌های مختلف استفاده کنید یا نمای مبل‌ها را با کمک چند کوسن در شکل‌ها و رنگ‌های متفاوت زیباتر کنید.

تقارن بیش از حد

مبلمانی غرق در کوسن از نبایدها در دکوراسیون منزل

بله همه عاشق کوسن هستیم اما وقتی تعداد آن‌ها به اندازه‌ای است که جایی برای نشستن یا دراز کشیدن روی مبل باقی نمی‌ماند، دیگر باید جلوی خود را بگیرید.

کوسن‌هایی با رنگ‌های شاد و هماهنگ با دکوراسیون خانه انتخاب کنید و طرح‌ها و مدل‌های مختلف را به تعدادکافی روی مبل بچینید تا فضایی چشمگیر و جذاب ایجاد شود.

مبلمانی غرق در کوسن

پرده‌هایی که پایشان به زمین نمی‌رسد

وقتی نوبت به خریدن پرده می‌رسد، کمی دست و دلباز باشید. پرده آرایی هنری است که اگر با مهارت و به درستی انجام شود ظاهر خانه را شیک و زیبا نشان می‌دهد. به علاوه پرده‌های کوتاه به شکل قابل ملاحظه و موثری ارتفاع اتاق را کمتر از آنچه هست، نشان می‌دهد.

پرده‌هایی که پایشان به زمین نمی‌رسد

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۶ وسیله را برای دکور منزل از دست ندهید را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…