این گیاهان آپارتمانی به سرعت رشد می‌کنند

0
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل و گیاه طبیعی در چیدمان خانه می‌تواند علاوه بر زیبایی هوای خانه را تمیز و زیبایی را به افراد هدیه دهد.

بسیاری از افراد می‌خواهند گیاهان آن‌ها سریع رشد کرده و همیشه گل داشته باشد. در این مطلب از دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی که سریع رشد می کنند می‌پردازیم.

گیاهان آپارتمانی که سریع رشد می کنند

افرادی که گل‌های طبیعی زیادی را در خانه‌ خود نگهداری می‌کنند از حس بهتری برخوردار هستند. بنابراین دوست دارند گیاهان آن‌ها به سرعت رشد کنند.

گیاه گندمی یا عنکبوتی

گیاه گندمی یکی از سریع‌ترین گیاهان آپارتمانی در رشد کردن است و می‌تواند تا یک متر رشد کند. اما چرا به آن عنکبوتی می‌گویند؟ برگ‌های افشان و نازک گندمی علت نامگذاری این گیاه است و ظاهر آن بسیار شبیه به عنکبوت است و یک گیاه راحت برای مبتدیان است.

گیاهان آپارتمانی که سریع رشد می کنند

پتوس از گیاهان آپارتمانی که سریع رشد می کنند

یکی دیگر از گیاهان سریع الرشد پتوس است که احتمالا در مورد آن زیاد شنیده‌اید. می‌توانید از دوستانتان یک قلمه کوچک از آن را بگیرید و در عرض چند هفته به یک گلدان بزرگ تبدیل کنید. پوتوس می‌تواند در جاهای کم نور نیز به رشد خود ادامه دهد و با خاصیت روندگی خود یک طاق سرسبز برای شما به‌وجود بیاورد.

گیاهان آپارتمانی که سریع رشد می کنند

آلوئه ورا

اگر به دنبال گیاهان آپارتمانی با رشد سریع هستید که علاوه بر زیبایی برای اعضای خانواده نیز مفید باشد، پیشنهاد ما به شما گیاه آلوئه ورا است . آلوئه ورا گیاهی با شرایط نگهدای آسان است که در مکان‌های کم نور نیز رشد می‌کند اما با نور زیاد رشد بهتری دارد و دارای برگ‌های گوشتی با ترشح زل مانند است که برای مصارف دارویی و زیبایی استفاده می‌شود.

آلوئه ورا

کراسولا درختی یا گیاه یشم

گیاه یشم یا کراسولا برای دوستداران گل و گیاه بسیار مهم هستند چرا که به سرعت رشد کرده و یک گیاه بالغ میشوند و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان هدیه استفاده کنید. این گیاه مستعد آفات است و به راحتی قابل تشخیص است و می‌توانید با برخی اسپری‌های آفت‌کش یا پنبه آغشته به الکل به مبارزه با آن‌ها بپردازید.

مطلب پیشنهادی:  قهوه ماه تولد شما کدام است؟ + طرز تهیه

کراسولا درختی یا گیاه یشم

دیفن باخیا از گیاهان آپارتمانی که سریع رشد می کنند

این گیاه میتواند تا ۲ متر هم رشد کند و گلخانه ی کوچک شمارا بسیار پر و بزرگ نشان دهد. دیفن باخیا گیاهی زیبا با برگهای کشیده و پهن است که نوار زرد رنگی در حاشیه ی آنها کشیده شده است.  نگهداری از آن کمی دشوار است و توجه کنید که در فاصله ی بین ۲ آبیاری خاک کاملا خشک شود و نور متوسط خورشید را نیز دوست دارد.

دیفن باخیا

سانسوریا

چرا خرید گیاه آپارتمانی سانسوریا تا این حد اهمیت دارد؟ سانسوریا از گیاهان خوب تصفیه هوا است. اگر سایز گلدان آن زیاد بزرگ نباشد از پنجره جنوبی چند متر فاصله داشته باشد و یا پشت پنجره شمالی باشد و زمانی که خاک آن خشک شد به آن آب بدهید بعد از یک سال پاجوش می‌زند و حسابی خوشحالتان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…