با موجوداتی که جهان را اداره می‌کنند آشنا شوید!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال برای شما جالب بوده که چه تعداد مورچه در سراسر دنیا وجود دارد؟ شاید این پرسشی بوده که در برخی اوقات ذهن ما را به خود مشغول کرده است، اما تعداد مورچه‌ها در سراسر دنیا واقعا چقدر است؟

پاسخ به این پرسش به نظر بسیار دشوار می‌رسد، اما اخیرا دانشمندان توانسته‌اند برای این پرسش پاسخی پیدا کنند. نتایج تحقیقات اخیر که به تازگی انتشار یافته، یک جواب تقریبی برای این پرسش یافته است. بر این اساس به‌صورت تقریبی می‌توانیم برآورد کنیم که کره زمین حدود ۲۰ کوادریلیون (برابر با عدد ۲۰ و ۱۵ صفر در جلوی آن) مورچه را در خود جای داده است! تعداد شگفت انگیز مورچه ها در دنیا را در دلتامگ بخوانید.

انتشار آمار خیره‌کننده جمعیت مورچه‌ها

این عدد معدل ۲۰ هزار میلیون میلیون است یا به شکل عددی آن ۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ است. دانشمندان تخمین می‌زنند که مورچه‌های جهان در مجموع حدود ۱۲ میلیون تن کربن خشک موجود در دنیا را تشکیل می‌دهند. این مقدار از مجموع کل وزن پرندگان وحشی و پستانداران وحشی دنیا بیشتر است. همچنین برابر با یک پنجم وزن کل انسان‌های روی زمین است.

ادوارد او. ویلسون، از زیست‌شناسان مطرح و مشهور، زمانی گفته بود حشرات و سایر بی‌مهرگان «موجودات کوچکی هستند که جهان را اداره می‌کنند». اکنون با توجه به این آمارها بیش از همیشه به نظر می‌رسد که او درست گفته است.

مطلب پیشنهادی:  5 خاصیت زردچوبه به عنوان دارویی گیاهی

انتشار آمار خیره‌کننده جمعیت مورچه‌ها

موجودات کوچکی هستند که جهان را اداره می‌کنند

مورچه‌ها، به طور ویژه، بخش مهمی از طبیعت هستند. آن‌ها در واقع وظایف مهمی به عهده دارند؛ این حشرات به ظاهر کوچک، خاک را هوادهی، دانه‌ها را پراکنده، مواد آلی را تجزیه و زیستگاهی برای حیوانات دیگر ایجاد می‌کنند و بخش مهمی از زنجیره غذایی را تشکیل می‌دهند.

بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ گونه و زیرگونه مورچه تاکنون شناسایی و نامی برای آن‌ها انتخاب شده است، اما بسیاری از گونه‌های دیگر هنوز توسط دانشمندان نامگذاری نشده‌اند. سازماندهی اجتماعی قابل‌توجه مورچه‌ها به آن‌ها این امکان را داده است که تقریبا بتوانند جمعیت خود را در تمام اکوسیستم‌ها و مناطق سراسر جهان گسترش دهند و دنیا را تحت تسلط خود در آورند.

تعداد شگفت انگیز مورچه ها در دنیا چقدر است

یک نظر

  1. ناشناس

    30 بهمن 1402 در 7:20 ق.ظ

    مطلب بسیارعالی بود در مورد مورچها

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

افشای راز منظومه شمسی با این سنگ فضایی

تحقیقات بر روی یک سنگ فضایی به نام «EC 002» یا «Erg Chech 002» حقایق جالبی را درباره منظوم…