دریاچه مارمیشو؛ بهشت ناشناخته آذربایجان

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
دریاچه مارمیشو؛ بهشت ناشناخته آذربایجان

بسیاری از شما در سفربه شهر ارومیه، دریاچه ارومیه را از نزدیک دیده‌ اید. اما شاید ندانید که در همسایگی این دریاچه زیبا، دریاچه ناشناخته مارمیشوکه بسیار زیبا و بکر است قرار دارد .

برای دیدن مارمیشو باید حدود ۴۵ کیلومتر ازغرب شهر ارومیه فاصله بگیرید و دریاچه نیلی رنگ مارمیشو را درمیان کوهستان‌ های این شهرستان نزدیک به مرز ایران و ترکیه ببینید.

مسیر شما ازحاشیه رودخانه زیبای نازلوچای درغرب شهر ارومیه می گذرد و درمیان راه از روستاهای پسان، بانی و هلانی می گذرید و به روستای مارمیشو می رسید. مسیر جاده در دره زیبایی قرارگرفته که خود ازمنظره کوهستانی خاصی برخوردار است.

در روستای مارمیشو با ادامه دادن مسیری سنگلاخی اما زیبا می‌توانید به دریاچه مارمیشو برسید. دریاچه ای ۵ هکتاری با عمق ۵۰ تا ۶۰ مترکه قزل آلاهای بومی اش در میان مردم منطقه شهرت دارد.

این منطقه به دلیل داشتن گیاهانی متنوع که دارد برای پرورش زنبورعسل نیز بسیارمناسب است وعسل آن بسیارمرغوب بوده وعطری از گل‌های وحشی را در خود دارد.

این منطقه کوهستانی است و در دره قرارگرفته و فقط در فصل‌های گرم برای بازدید مناسب است .

یکی از جالب‌ ترین مناظری که دراین سفرخواهید دید، چادرهای ایلات و عشایر است که در این منطقه اتراق کرده‌اند.

شنایی با نحوه زندگی عشایر بسیارجذاب است که درکنار بازدید از دریاچه و دیدن مناظر اطراف آن، می‌تواند خاطره‌انگیز باشد.

درکناربازدید واتراق دراطراف دریاچه مارمیشو می‌توانید از آبشار زیبایی که در نزدیکی دریاچه و در مسیر رودخانه نازلوچای قرار گرفته و آبشارفصلی مارمیشو نامیده می‌شود، دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…