رازهای جالب درباره عجایب هفتگانه که نمی‌دانید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عجایب هفتگانه کهن جهان، شاهدی بر نبوغ و سخت‌کوشی انسان‌هاست و هر کدام از عجایب هفتگانه دارای داستان و ویژگی منحصربه‌فرد خودش است و یادآور قدرت و علم انسان‌های باستان است.
حقایق عجیبی درباره عجایب هفتگانه

برای قرن‌ها، تمدن‌های بشری در سرتاسر جهان شهرها، ساختمان‌ها، بناهای تاریخی، مقبره‌ها، معابد، کلیساها، مساجد و سازه‌های دیگر را ساخته و خلق کرده‌اند که همچنان فکر کردن به ساخت چنین سازه‌های عظیمی در آن دوران عجیب است. در این مقاله حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه را به شما خواهیم گفت که شاید برایتان بسیار جذاب باشد. با دلتامگ همراه شوید.

حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه

در حال حاضر در دنیا دو لیست متفاوت از عجایب هفتگانه وجود دارد که یکی متعلق به عجایب هفتگانه جهان باستان و دیگری متعلق به عجایب هفتگانه جدید جهان است. در این مقاله قرار است درباره عجایب جدیدی که به تازگی به دنیا معرفی شده و قرار است جای عجایب جهان باستان را بگیرند صحبت کنیم.

تاج محل هند

تاج محل به دلیل ارزش تاریخی، داستان عاشقانه و زیبایی خیره کننده‌اش در سراسر جهان شناخته شده است. یکی از حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه که تاج محل نیز بخشی از آن است، این است که امپراطور مغول به همسرش بسیار عشق می‌ورزید و پس از مرگ همسرش، تاج محل را به عنوان گواهی بر عشق او ساخت. هزینه ساخت معبد امروز معادل ۸۲۷ میلیون دلار آمریکا است. برای تزیین تاج محل از ۲۸ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی استفاده شده است.

چیچن ایتزا در مکزیک

کولسئوم و حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه

این سازه در واقع یک آمفی تئاتر بودده که در مرکز شهر قرار دارد. این سازه که از بتن و ماسه ساخته شده، بزرگترین آمفی تئاتر جهان است. نبردها، نمایش شکار حیوانات، اعدام‌ها و نمایش‌های اسطوره‌ای در این بنا برای عموم برگزار می‌شد. کولوسئوم شاهد وحشیگری‌های زیادی هم بود و اغلب بیش از ۱۰۰۰۰ حیوان در روز در این آمفی تئاتر کشته می‌شدند. امروزه این سازه‌ی عجایب جهان، یک جاذبه توریستی محبوب است و به عنوان نمادی از امپراتوری روم به حساب می‌آید.

چیچن ایتزا در مکزیک

حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه مانند چیچن ایتزا بسیار زیاد است. سازه‌های چیچن ایتزا مانند معابد، پاساژها و اهرام برای مردم مایا باستان مقدس بودند. اعتقاد بر این است که چیچن ایتزا یکی از شهرهای بزرگ دنیای مایاهای باستان بوده و ساخت و سازهای این شهر سبک‌های معماری متنوعی را به نمایش می‌گذارد. این سازه برای هر روز از سال ۳۶۵ پله دارد. در هر یک از چهار طرف ۹۱ پله وجود دارد و سکوی بالای آن به عنوان پله ۳۶۵ عمل می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  موجودی که مغز و قلب ندارد!

حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه ماچوپیچو

حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه ماچوپیچو

مقصد رویایی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، ماچو پیچو یکی از عجایب هفتگانه جهان است. این مکان به عنوان یک شهر توسعه یافت، اما یک قرن بعد در طول فتح اسپانیایی‌ها متروکه شد. برای ساخت سازه‌ها در ماچو پیچو از ملات استفاده نشده است. این سازه کاملا ضد زلزله بوده و زلزله فقط باعث رقص سنگ‌ها خواهد شد و خبری از تخریب در آثار نیست.

تندیس مسیح در برزیل

یکی از نمادهای برزیل، مجسمه عیسی مسیح به سبک آرت دکو در ریودوژانیرو بوده که یکی از عجایب هفتگانه جهان نیز است. این مجسمه در مجموع ۲۵۰۰۰۰ دلار هزینه داشت که توسط افرادی از داخل و اطراف برزیل اهدا شد. این مجسمه‌ی ۶۳۵ تنی، ساخته شده از سنگ و بتن بوده و در بالای کوه ۲۳۰۰ فوتی کورکووادو قرار دارد.

تندیس مسیح در برزیل

حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه شهر پترا

پترا به دلیل رنگ سنگی که از آن تراشیده شده است به «شهر رز» نیز لقب داده شده است. سیستم آب و معماری سنگ تراشی، دو ویژگی قابل توجه این شهر باستانی است. مقبره‌های سلطنتی که مقبره‌های بزرگی هستند با نماهای چشمگیر حکاکی شده در سنگ، یکی از جاذبه‌های اصلی پترا است. پترا نه تنها یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌رود، بلکه در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین خود یک راز به تمام معنا است. حقایق عجیب درباره عجایب هفتگانه بلاخره به دیوار چین رسیده است. دیوار بزرگ چین، یک کانون گردشگری جهانی است و شهرت بسیار زیادی دارد. این بنا به دلیل طول زیاد و ارزش تاریخی، شناخته شده است. دیوار بزرگ چین با هزاران سال تاریخ چین ارتباط دارد. یونسکو در سال ۱۹۸۷ این مکان را به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

بدون پرسیدن این سوالات ازدواج نکن!

مهم‌ترین سوالات خواستگاری را باید برای یک ازدواج مناسب و پایدار بدانید. امروزه به علت اینک…