هشدار، هرگز به همسر خود زیادی محبت نکنید!

۱۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رعایت اعتدال در هر امری ضرورت دارد و محبت کردن نیز از این قاعده مستثنا نیست و زمانی که شما این محبت را برای شخصی به‌صورت افراطی نشان دهید ممکن است در او توقع و انتظارات بی‌جا ایجاد کنید.
عوارض محبت زیاد به همسر

بسیاری از زنان در برقراری ارتباط عاطفی با همسرانشان از باورهای غلطی پیروی می‌کنند که در برخی از مواقع نه تنها موجب نزدیکی آن‌ها به همسرشان نمی‌شود بلکه آن‌ها را از یکدیگر دور می‌سازد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان عوارض محبت زیاد به همسر می‌پردازیم.

عوارض محبت زیاد به همسر

اگر احساس می کنید که در روابط خود با همسرتان دچار مشکل هستید. اگر نمی دانید با شوهرتان چگونه رفتار کنید، رعایت نکات این بخش می‌تواند به شما کمک کند.

اختلال به رشد فردی

رشد شخصی یکی از مواردی است که فرد در طول دوران زندگی و به‌وسیله قدرتمند کردن ذهن و روح و یادگیری مداوم، به آن دست پیدا می‌کند و کاملا فردی است. اما زمانی که به شخصی محبت زیادی می‌شود این فرصت از او گرفته خواهد شد. یعنی شخص چون مستقل نیست و ضعیف بار می‌آید. بنابراین به اشتباهات خود پی نمی‌برد و به سبب غرور کاذبی که در او ایجاد می‌شود از این رشد عقب می‌ماند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چرا زنان از ازدواج می‌ترسند؟ سر بزنید.

عوارض محبت زیاد به همسر

ایجاد حس نا امنی از عوارض محبت زیاد به همسر

گاها افراد در همان کودکی در محبت زیادی والدین غرق می‌شوند و نحوه تربیت آن‌ها ایجاب می‌کند که از این نظر به‌طور کامل ارضاء می‌شوند. گاهی در دوران بزرگسالی از طرف دوستان یا همسر از این محبت برخوردار می‌شوند و این رفتارها باعث ایجاد نوعی حس نا امنی در فرد می‌شود و بعضی اوقات اگر این محبت تکراری و همیشگی ذره‌ای کمتر شود؛ فرد احساس امنیت نمی‌کند و این حس نا امنی شدت می‌گیرد و بر زندگی تاثیر مخربی وارد می‌کند.

ایجاد کردن توقع

محبت زیادی به بعضی از افرادی که قدرت استقلال یا توانایی تجزیه و تحلیل ندارند به مرور مانند یک وظیفه جلوه می‌کند. یعنی اگر شما همواره به فرد بیش از حد محبت داشته باشید این لطف مکرر شما را حق مسلم شما می‌داند و در واقع دچار توقع بی‌جا می‌شود.

به بار آوردن اختلاف از عوارض محبت زیاد به همسر

هر فردی درک متفاوتی از محیط خود و اطرافیانش دارد. به همین دلیل گاها ممکن است وقتی فردی مورد محبت زیاد واقع می‌شود این کار را به صورتی دیگر برداشت کند یا دچار سوء برداشت شود. برای مثال وقتی شما مرتبا از طریق تلفن‌های مکرر، پیامک و غیره در طول روز جویای احوال همسرتان می‌شوید. ممکن است او به جای برداشت محبت از این کار فکر کند چون موجود ضعیفی است یا به دلیل اینکه به او شک دارید این کار را انجام می دهید.

سلب آزادی از فرد

محبت زیادی و بیش از حد به یک فرد مانند این است که او را در یک قفس قرار داده باشید. چون هر فردی دوست دارد آزاد باشد. در زمان‌های خاصی میل دارد که در تنهایی به سر ببرد. همچنین شاید مشکل و مسئله‌ای برایش پیش بیاید که دوست داشته باشد آن را به تنهایی و بدون حضور هیچ فردی حل کند. پس در این شرایط اگر فردی مرتب دور و بر او باشد و هر مسئله‌ای را از کوچک تا بزرگ کنترل کند قطعا این آزادی فردی از او سلب می‌شود.

عوارض محبت زیاد به همسر

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیزهایی که مردان هرگز به شما نمی‌گویند را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. عباس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

    بسیار عالی و جالب بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۵۳ ب٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما در مجله ما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۰۹ ق٫ظ

    عالی و خیلی مفید…

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۵۸ ب٫ظ

    مطلبی مفید و‌ واقعی بود افراط و تفریط در محبت هر دو ایجاد وازدگی در افراد میکند ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۴۲ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۲۴ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۰۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  10. مهدی

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…