خوشمزه‌ترین چیز کیک یخچالی، بدون فر

2
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این چیز کیک دیگر نیازی به فر ندارد و تمام مراحل در یخچال تهیه‌ می‌شود. میزان مواد بسیار دقیق است و بر اساس یک دستور امتحان‌شده برای شما آورده‌ایم.

چیز کیک لوتوس یکی از چیز کیک‌های بسیار خوشمزه و ساده‌ است که با کره و بیسکویت لوتوس تهیه‌ می‌شود. اگر به طعم و مزه این بیسکویت علاقه دارید‌ می‌توانید این چیزکیک خوشمزه را تهیه و یک کیک فوق‌العاده برای مهمانی‌ها داشته باشید. شما‌ می‌توانید در قالب‌های مختلف این چیز کیک را تهیه کنید و یا به صورت تک نفره در قالب‌های جداگانه سرو کنید. با مجله دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه چیز کیک لوتوس بدون فر را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک لوتوس بدون فر

  • بیسکویت لوتوس ۲۵۰ گرم
  • کره ذوب شده  ۱۰۰گرم
  • پنیر خامه یا کم‌نمک ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۴۰۰ گرم
  • شیر عسلی ۱ قوطی
  • پودر ژلاتین ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • آب ۱/۲ پیمانه

چیز کیک بدون فر

طرز تهیه چیز کیک لوتوس بدون فر

مرحله اول

ابتدا باید کراست بیسکویتی را تهیه کنید برای این کار بیسکویت را داخل غذاساز بریزید و پودر کنید یا‌ می‌توانید داخل نایلون بریزید و با گوشتکوب بکوبید تا له شود. بعد کره را ذوب و باهم مخلوط کنید و کف یک ظرف یا قالب کمربندی یک نایلون بیندازید و مواد را بریزید و با پشت لیوان خوب مواد را صاف کنید. به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و بگذارید تا کراست بیسکویتی خودش را بگیرد.

مرحله دوم

در ادامه ژلاتین را روی آب بریزید و بگذارید تا اسفنجی شود و بعد کتری را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاید. ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود.‌ می‌توانید ۱ دقیقه آن را در ماکروفر قرار دهید تا حل شود.

مطلب پیشنهادی:  چگونه با زیره سبز لاغر شوید؟

مرحله سوم

پنیر خامه‌ای را به همراه خامه بزنید تا یکدست شود. بعد شیرعسلی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.‌ می‌توانید به‌جای شیرعسلی از پودر قند یا کره لوتوس استفاده کنید و این کاملا دلخواه است. در انتها باید ژلاتین خنک‌شده را روی مواد بریزید و هم بزنید.

چیز کیک یخچالی

مرحله چهارم

حالا قالب را از یخچال بیرون بیاورید و کراست پنیری را روی بیسکویت بریزید و سطح آن را صاف کنید. مجدد چیز کیک را ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد دور تا دور چیز کیک را آزاد و داخل دیس برگردانید و با بیسکویت لوتوس تزیین کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه چیز کیک لوتوس بدون فر

  • هر چقدر چیز کیک در یخچال بیشتر استراحت کند خوشمزه‌تر‌ می‌شود.
  • بهتر است ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد برش بزنید.
  • از پنیر خامه‌ای کم‌نمک استفاده کنید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    20 آذر 1402 در 11:10 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. masi

    28 آذر 1402 در 6:42 ق.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…