رپورتاژآگهی

لیفت ابرو با نخ: مزایا، عوارض و پروسه آن

۴
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با بالا رفتن سن پوست به مرور شروع به از دست دادن کلاژن می‌کند و در نتیجه از حجم صورت و شادابی پوست کاسته می‌شود. همچنین عضلات صورت فرم و حجم خود را از دست می‌دهند. یک سوم بالای صورت (پیشانی و ابروها) به مرور تکیه گاه ساختاری خود را از دست می‌دهند و دچار افتادگی می‌شوند. در این دوره ابروها دچار افتادگی و ریزش می‌شوند.
عوارض و مزایای لیفت ابرو

اثرات پیری بر روی پوست باعث می‌شود پوست شادابی دوران جوانی خود را نداشته باشد. بافت‌های نرم صورت به مرور دچار افتادگی می‌شوند و ممکن است پس از مدتی متوجه شوید که ابروهایتان قوس طبیعی خود را از دست داده و به سمت پایین آمده است. با تغییر کردن فرم ابروها ممکن است حتی زمانی که غمگین یا عصبانی نیستید چهره‌تان غمگین یا عصبانی به نظر برسد. ابروها کم کم به چشم‌ها نزدیک می‌شوند و حالت طبیعی قبل خود را از دست می‌دهند. لیفت ابرو با نخ یک عمل زیبایی غیرجراحی است. در این روش برای لیفت ابروها و رفع چین و چروک پیشانی، خط اخم و اصلاح افتادگی ابروها از نخ مخصوصی استفاده می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع عوارض و مزایای لیفت ابرو می‌پردازیم.

لیفت ابرو با نخ برای چه کسانی مناسب است؟

مزایای لیفت ابرو

دکتر الناز احمدی، افرادی که دارای مشکلات زیر هستند را واجد شرایط لیفت ابرو با نخ می‌دانند:

  • افتادگی ابروها
  • خسته یا عصبانی به نظر رسیدن چهره
  • چین و چروک پیشانی
  • خط اخم میان ابروها
  • افتادگی پلک‌های بالا

بنابراین اگر قصد دارید لیفت ابرو با نخ را امتحان کنید باید پوستتان به اندازه کافی شل باشد و انتظارات واقع بینانه‌ای از نتیجه این درمان داشته باشید.

لیفت ابرو با نخ چگونه انجام می‌شود؟

در طول جلسه درمانی از شما خواسته می‌شود که به پشت دراز بکشید و سر خود را به سمت بالا نگه دارید. در ادامه متخصص پوست نواحی را که قرار است لیفت شوند علامت گذاری می‌کند و به آن نواحی بی‌حس کننده میزند. سپس با استفاده از کانول یا سوزن مخصوص نخ ها را به زیر لایه‌های پوست ناحیه تحت درمان وارد میکند. پس از ورود و ثابت شدن تمام نخ‌ها زیر پوست، این نخ‌ها به سمت بالا کشیده و لیفت می‌شوند تا پوست آن ناحیه را با خود به سمت بالا بکشند. سپس کانولا یا سوزن مخصوص کنار گذاشته می‌شود و نخ‌های اضافی نیز قطع می‌شوند.

بهبودی پس از لیفت ابرو با نخ

معمولا پس از لیفت ابرو با نخ دچار کبودی، ورم و درد خفیفی می‌شوید اما جای نگرانی نیست زیرا این عوارض پس از چند روز برطرف می‌شوند. برای کاهش ورم و کبودی می‌توانید از یخ استفاده کنید. معمولا ۲ هفته طول می‌کشد تا بهبودی حاصل شود. ممکن است در گوشه ابروها پوستتان کمی موج‌دار به نظر برسد اما نگران نباشید زیرا پس از ۱ – ۲ هفته به مرور برطرف می‌شود.

تا ۲ – ۳ هفته از وارد کردن هرگونه فشار به ناحیه تحت درمان خودداری کنید تا فرآیند چسبندگی نخ‌ها به درستی پیش برود. به مدت ۲ – ۳ هفته نباید به فعالیت‌های بدنی سنگین از جمله ورزش بپردازید. تا ۱ ماه از رفتن به سونا، یوگای گرم و به طوری کلی از قرارگیری در محیط‌های خیلی گرم پرهیز کنید. به مدت ۲ ماه از انجام لیزر درمانی بر روی ناحیه درمان شده خودداری کنید زیرا لیزر باعث می‌شود نخ‌ها زودتر از آنچه که باید حل و جذب شوند.

نتیجه لیفت ابرو با نخ تا چه مدت ماندگار است؟

نخ‌هایی که در این روش به کار می‌روند با گذشت زمان حل و جذب می‌شوند. این نخ ها معمولا در حدود ۳ – ۶ ماه حل می‌شوند. اثر لیفت و بازسازی پوست حاصل از این نخ‌ها تا مدت‌ها پس از اینکه نخ‌ها حل می‌شوند باقی می‌ماند. به طوری که نتیجه لیفت ابرو با نخ می‌تواند بین ۱ تا ۳ سال ماندگار باشد.

هزینه لیفت ابرو با نخ

 عوارض لیفت ابرو

هزینه لیفت ابرو با نخ به چند عامل بستگی دارد از جمله: محل کلینیک، وسعت نواحی تحت درمان و مهارت و تجربه پزشک. لیفت ابرو با نخ یک عمل زیبایی به حساب می‌آید به همین علت بیمه درمانی هزینه‌های این درمان را پوشش نمی‌دهد و تمام مخارج این درمان را باید خود فرد پرداخت کند.

عوارض جانبی و مشکلات احتمالی

گرچه لیفت ابرو با نخ روشی کم خطر است اما مانند هر عمل زیبایی دیگر احتمال بروز برخی از عوارض جانبی وجود دارد. مهم نیست که شما کدام قسمت صورت خود را توسط نخ‌ها لیفت می‌کنید در هرصورت امکان بروز عوارض جانبی زیر وجود دارد.

بنابراین ممکن است پس از لیفت با نخ دچار عوارضی همچون ورم، کبودی، سرخ شدن پوست، خونریزی، عفونت، بی‌حسی، ناراحتی‌های قلبی و… شوید.(منبع: مقاله لیفت با نخ سایت دکتر الناز احمدی)

چند وقت یک بار می‌توان لیفت ابرو با نخ را انجام داد؟

گرچه لیفت ابرو با نخ اصولا بی خطر است اما انجام این عمل زیبایی به صورت مکرر خطرناک است. دفعات ایده آل برای انجام لیفت ابرو ۲ بار در سال است.

پس از لیفت ابرو با نخ چگونه باید خوابید؟

توصیه می‌شود در هفته‌های نخست پس از لیفت ابرو با نخ حتما به پشت بخوابید و سرتان را به سمت بالا نگه دارید. نباید ناحیه درمان شده را روی بالش یا تشک بمالید. هنگام خواب باید سرتان در تمام مدت رو به بالا باشد و از غلت زدن و مالیدن ناحیه درمان شده به بالش یا دیگر سطوح خودداری کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…