بفرمایید ضد آفتاب خوشمزه

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پوست انسان دربرابر آفتاب حساس است و اشعه مضر آن موجب پیری زودرس و سرطان‌های پوستی می‌شود. به‌همین سبب می‌بایست با ضد آفتاب ها از پوست محافظت کرد. برخی از خوراکی‌ها خاصیت مقاومت در برابر آفتاب را دارند.
ضد آفتاب

همواره توصیه شده است که بدون کرم ضد آفتاب از خانه خارج نشویم. نظرتان در مورد ضد آفتاب‌های خوراکی و خوشمزه چیست؟ البته منظور این نیست که شما کرم ضد آفتاب را برداشته و روی تکه‌ای نان بمالید و با خیال راحت آن‌را به‌عنوان یک میان‌ وعده لذیذ بخورید، بلکه منظور این است خوراکی‌هایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید که به طروات و حفاظت پوستتان کمک کند و در برابر اشعه‌های مضر خورشید از آن محافظت کند.

ضد آفتاب‌ های خوراکی

ضد آفتاب های غذایی

به گزارش مجله دلتا؛ تحقیقات جدید نشان داده است که برخی مواد غذایی قدرت محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه UV خورشید را دارند؛ به‌طوری‌که این خوراکی‌های سالم میتوانند مقاومت داخلی بدن در برابر آفتاب سوختگی افزایش دهند و بروز چین و چروک در سطح سلولی را به حداقل برسانند.

شاید جالب باشد بدانید که وجود ویتامین C و آنتی‌اکسیدان میزان تحمل و مقاومت پوست شما را در برابر آفتاب چندین برابر می‌کند. در واقع آفتاب سوختگی نوعی التهاب است که رژیم غذایی مناسب تاثیر بسیاری بر تسکین التهاب در بدن دارد تا جایی‌که بخش مهمی از محافظت ما در برابر آفتاب به دلیل استفاده از رژیم غذایی ضدالتهابی صورت می‌گیرد. البته باید یادآوری شوید که خوردن این خوراکی‌ها که در ادامه به آن می‌پردازیم به این معنی نیست که شما با خوردن آن‌ها می‌توانید برای همیشه با کرم ضد آفتاب خداحافظی کنید بلکه توصیه می‌کنیم برای تاثیر بیشتر این کرم‌ها خوراک‌های حاوی آنتی‌اکسیدان را به برنامه غذایی خود بیفزایید.

اهمیت رژیم غذایی تاجایی است که برای جلوگیری از برخی بیماری‌های جدی و خطرناک یا کنترل آن‌ها ابتدا یک رژیم غذایی مناسب به افراد توصیه می‌کنند. حال به بررسی اهمیت صبحانه بر روی پوست می‌پردازیم.

محققان دریافته‌اند آنزیمی که پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کند، یک چرخه تولید روزانه دارد که می تواند با خوردن غذا در زمان‌های غیرمعمول تغییر پیدا کند.

احتمال دارد اگر برنامه غذایی منظم مبنی بر ضدآفتاب‌های خوراکی داشته باشید، در طول روز بهتر از UV خورشید محافظت بشوید. بنابراین، به جای خوردن میان وعده در نیمه شب، سعی کنید این غذاهای دوست داشتنی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا نتایج درخشان آن را مشاهده کنید.

زغال اخته

زغال اخته

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است. آنتی اکسیدان‌ها  با رادیکال‌های آزادی که به علت قرار گرفتن در معرض آفتاب و استرس به پوست آسیب می رسانند، مبارزه می‌کنند. زغال اخته اگه حتی از نوع وحشی و خودروی آن باشد خاصیت درمانی بیشتری دارد. همچنین این میوه منبع بسیار خوبی از ویتامین C است که می تواند به‌خوبی از پوست محافظت کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

لیکوپن و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوجه‌فرنگی در محافظت از پوست نقش به‌سزایی دارند. حتی اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی به غذاهای مختلف می‌تواند تا حدودی به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و آثار تخریبی نور خورشید کمک کند.

هندوانه

هندوانه

اگر گوجه فرنگی به عنوام یک منبع سرشار از لیکوپن شناخته شده است هندوانه حاوی مقدار بیشتری از این ماده است. لیکوپن، اشعه ماوراء بنفش را به خوبی جذب می‌کند. پس از چند هفته مصرف روزانه آب هندوانه لیکوپن می‌تواند به‌عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل کند.

آجیل و دانه‌ها

آجیل

آجیل و دانه‌های خوراکی مثل دانه کتان، شامل اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ هستند. ماهی و تخم‌مرغ نیز جزء منابع عالی از این چربی مفید هستند. بدن انسان قادر به تولیدامگا ۳ نیست بنابراین دریافت آن از منابع غذایی یک ضرورت است.

امگا۳ به حفظ سلامت پوست کمک زیادی می‌کند و خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین به بدن شما کمک می‌کند تا با اثرات سوء خورشید مقابله کند.

هویج و سبزیجات

سبزیجات

بتاکاروتن در بدن ما تبدیل به ویتامین A تبدیل می‌شود که برای سلامتی پوست حائز اهمیت بسیاری است. یک پژوهش نشان داده که بتاکاروتن پس از ۱۰ هفته مصرف منظم از پوست در برابر خورشید محافظت می‌کند.

ماهی

mahi بفرمایید ضد آفتاب خوشمزه

ماهی سالمون، ساردین، قزل‌آلا و شاه ماهی سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند که خطر بروز ملانوما یعنی کشنده‌ترین نوع سرطان پوست را کاهش می‌دهند. خوردن ۲ وعده ماهی در هفته برای محافظت از پوست کافی است.

چای سبز

chay sabz بفرمایید ضد آفتاب خوشمزه

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۰، محققان دریافتند که مصرف چای سبز موجب کاهش تومورهای ناشی از نور UV در موش‌ها می‌شود. این امر به علت فلاونول موجود در چای سبز است. همچنین مطالعه دیگری نشان داده است که چای سبز آسیب پوست ناشی از نور UV کاهش می‌دهد و در برابر کاهش کلاژن از پوست محافظت می کند.

کاکائو

کاکائو

از آنجاکه شکلات تلخ منبع غنی از فلاونوئید است، از پوست در برابر آفتاب سوختگی و سرطان محافظت می کند. فلاونوئید، نور ماورای بنفش را به خود جذب کرده و التهاب را کاهش می‌دهد.

انار

anar بفرمایید ضد آفتاب خوشمزه

انار هم یک ضد آفتاب طبیعی است. دانه‌های خوش طعم انار را می‌توانید در تهیه بسیاری از غذاها، دسر و سالادهای مختلف استفاده کنید. دانه‌های انار حاوی مقدار فراوانی از آنتی‌اکسیدان هستند. خاصیتی که تا ۲۵ درصد به محافظت پوست در برابر آفتاب کمک کرده و رشد سلول‌های سرطانی را به‌خوبی مهار می‌کند.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…