ازدواج فامیلی خوب است یا بد؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید امروزه تمایل به ازدواج فامیلی به شدت گذشته نباشد. اما هنوز هم در برخی جوامع ازدواج فامیلی صورت می‌گیرد.

از مهم‌ترین نگرانی‌های والدین ازدواج فرزندان با فرد مناسب است. یک دلیل مهم گرایش خانواده‌ها به ازدواج با بستگان، شناخت بیشتر یکدیگر است. اما آیا واقعا این موضوع می‌تواند از آسیب‌‌های احتمالی پیشگیری کند؟ در این مطلب از دلتامگ به معایب و مزایای ازدواج فامیلی می‌پردازیم.

معایب و مزایای ازدواج فامیلی

آیا در ازدواج‌‌های فامیلی میزان جدایی کمتر است؟ آیا ازدواج فامیلی موفق‌تر است؟ این نکته مهم است که اگر مهارت های زندگی را بلد نباشیم، چه با فردی که در خانواده و فامیل است و چه با غریبه ازدواج کنیم ولی نتوانیم با همسرمان و خانواده او درست رفتار کنیم، در هر صورت بازنده‌ایم.

انواع ازدواج‌های خویشاوندی

ازدواج با دختر عمو، دختر دایی، دختر خاله، دختر عمه و یا پسر عمو، پسر خاله، پسر دایی، پسر عمه انواعی از ازدواج فامیلی را پدید می‌آورد. در صورتی که فرزندان دو دختر خاله، دختر عمه، دختر عمو و یا دختر دایی با هم ازدواج کنند، نوعی از ازدواج خویشاوندی شکل می‌گیرد که به آن ازدواج موازی گفته می‌شود. نوع دیگری از ازدواج خویشاوندی، ازدواج متقابل است که در آن فرزند یک دختر خاله، دختر عمه، دختر عمو، دختر دایی با فرزند پسر خاله، پسر عمه، پسر عمو و یا پسر دایی ازدواج می‌کند.

معایب و مزایای ازدواج فامیلی

مزایای ازدواج فامیلی

  • بهترین مزیت ازدواج فامیلی، آشنایی و تناسب خانوادگی طرفین است.
  • هماهنگی فرهنگ و رسوم خانوادگی، تناسب ارزش‌ها و عقاید می‌تواند موجب پیشگیری از برخی مشکلات و اختلافات خانوادگی احتمالی در آینده شود.
  • بعضی مطالعات حاکی از آن است که طلاق و جدایی در ازدواج خویشاوندی کمتر است، چرا که در ازدواج‌های فامیلی به دلیل تحت شعاع قرار گرفتن روابط فامیلی و از هم پاشیدگی یک قوم طلاق سخت‌تر اتفاق می‌افتد.
  • شناخت بیشتر از دیگر مزایای ازدواج فامیلی است. همچنین حمایت‌های خانوادگی در ازدواج فامیلی بیشتر است.
مطلب پیشنهادی:  3 سبک قدیمی و از مد افتاده در دکوراسیون آشپزخانه

اما متاسفانه در بسیاری از موارد شاهد نوعی ازدواج اجباری بر پایه سنت و فرهنگ خانواده‌ها در اصرار بر ازدواج فامیلی هستیم.

معایب ازدواج فامیلی

  • یکی از مشکلات ازدواج‌های فامیلی عدم تحقیق درباره طرف مقابل است. متاسفانه خیلی از مواقع خانواده‌ها تصور می‌کنند که چون سال‌ها همدیگر را می‌شناسند؛ خانواده خوبی هستند و نیازی به تحقیق ندارند.
  • احتمال دخالت اطرافیان در زندگی بیشتر است.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین معایب این نوع ازدواج، بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی مانند احتمال مشکلات ژنتیکی در فرزندان است که خطراتی مثل سقط جنین و مرده‌زایی برای زوجین به همراه دارد.

معایب و مزایای ازدواج فامیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

واقعیت‌هایی درباره اقیانوس‌ها

کره زمین چندین اقیانوس دارد که گونه‌های مختلفی از آبزیان در آن‌ها زندگی می‌کنند. در این مط…