۵ نکته‌ کلیدی برای ترمیم و آب‌رسانی مو در خانه

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد برای حفظ سلامت طبیعی مو و درمان مشکلاتی از قبیل ریزش مو، موخوره، خشکی مو، شوره‌ سر، خارش پوست سر و غیره، باید اقدام به آبرسانی مو کنند.
آبرسانی موهای آسیب دیده

خشکی مو در نسل امروز بسیار شایع است. به‌جای استفاده از درمان‌های گران و غیرطبیعی، راه‌های طبیعی و خانگی را امتحان کنید و از تاثیر آن‌ها شوکه شوید. در این مطلب از دلتامگ به موضوع آبرسانی موهای آسیب دیده می‌پردازیم.

آبرسانی موهای آسیب دیده

شیر نجوشیده

برای آبرسانی به مو مقداری شیر نجوشیده را در یک کاسه بریزید و آن را با استفاده از پنبه به پوست و موی سر بمالید. پس از یک ساعت، موهایتان را خوب بشویید.

روغن کنجد

روغن کنجد یک روغن مغذی و عالی است. از آنجا که این روغن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، به تقویت مو و بالا بردن گردش خون در پوست سر کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را به پوست و موی سر بمالید، سپس با یک حوله‌ گرم سرتان را بپوشانید. پس از نیم ساعت، موهایتان را با شامپو بشویید.

سرکه‌ سیب

سرکه سیب نیز برای آبرسانی به مو و درمان خشکی مو بسیار مؤثر است. تأثیر سرکه‌ سیب از شامپوهای گرانی که برای موهای خشک استفاده می‌کنید، بیشتر است. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مقداری سرکه‌ سیب را در یک کاسه بریزید، پنبه‌‌ای را به سرکه آغشته کنید، به پوست و موی سر بمالید و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه موهایتان را آب بکشید.

مطلب پیشنهادی:  3 روش فریز کردن اسفناج، که خواص آن را حفظ می‌کند!

راه دیگر، استفاده از سرکه‌ی سیبِ رقیق‌شده است. سرکه‌ سیب و آب گرم را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید. پس از شست‌وشوی موهایتان با شامپو، سرکه‌ی سیب رقیق‌شده را روی موهایتان بریزید. این محلول مانند نرم‌کننده‌ عمل می‌کند.

 آبرسانی کردن مو

روغن نارگیل

روغن نارگیل، یک راه جادویی برای آبرسانی به مو و رفع خشکی موهاست. برای استفاده از روغن نارگیل، کافی است نوک انگشتان‌تان را به روغن نارگیل آغشته کنید و پوست و موهای سرتان را با آن ماساژ بدهید. این کار را قبل از خواب انجام بدهید و صبح سرتان را بشویید. برای ماساژ مو و پوست سر می‌توانید روغن نارگیل را کمی گرم کنید.

برگ کاری

برگ‌های کاری نه‌تنها به‌عنوان چاشنی در غذاها استفاده می‌شوند، بلکه یکی از راه‌های آبرسانی به مو هم محسوب می‌شوند. برگ‌های کاری سرشار از کلسیم، ویتامین، فسفر و آهن هستند. پنج یا شش عدد برگ کاری و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به‌مدت چند دقیقه گرم کنید. پس از خنک شدن برگ‌ها، آنها را به‌مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سر و موهایتان قرار بدهید و با یک حوله‌ گرم بپوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

دریاچه فیروزه‌ای گهر، گنج مخفی لرستان

دریاچه گهر نامدارترین دریاچه لرستان است که پوشش منحصربه‌فرد گیاهی‌اش، آن را به شهرت جهانی …