چرا زنان از ازدواج می‌ترسند؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید به‌طور معمول ترس از ازدواج را تمامی انسان‌ها تجربه می‌کنند. اما این مسئله زمانی به‌عنوان یک مشکل و اختلال شناخته می‌شود که زندگی فرد را به شکل چشمگیری تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ترس از ازدواج در زنان

فرار از ازدواج و به تعویق انداختن آن اولین کاری است که به دلیل ترس از ازدواج در زنان انجام می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل توهمات واهی و برخی دیگر به دلیل اختلالات روانی ممکن است ترس از ازدواج را تجربه کنند. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

ترس از ازدواج در زنان

ترس از ازدواج یا گاموفوبیا نوعی ترس شدید از ازدواج است که فرد را دچار تنش و اضطراب شدید می‌کند. معمولا این افراد روابط عاطفی آتشینی برقرار می‌کنند اما به محض جدی شدن بحث ازدواج به یکباره رابطه را قطع می‌کنند.

شخصیت اجتنابی

زنان دارای اختلال شخصیت اجتنابی، افرادی هستند که  به دلیل ترس از مورد تمسخر واقع شدن و مورد محبت قرار نگرفتن، روابط محدودی دارند و از انجام کارهای جدید استقبال نمی‌کنند. ازدواج کردن برای این افراد رابطه‌ای گسترده و جدید است که می‌تواند استرس زیادی برایشان به وجود بیاورد.

انتظار برای گزینه‌های بهتر از دلایل ترس از ازدواج در زنان

برخی از دختران، با وجود خواستگارهای مناسب، آن‌ها را رد کرده و فکر می‌کنند که ممکن است موردهای ایده‌آل‌تری برای ازدواج پیدا کنند. این تفکری وسواسی است و حتی می‌تواند ریشه در کمبود اعتماد به نفس داشته باشد که با کمک یک روانشناس قابل حل است. زنان با اعتماد به نفس معمولا در چنین شرایطی معقول‌تر رفتار کرده و تمام موقعیت‌ها را به خوبی می‌سنجند و نگاهی واقع بینانه به ازدواج و زندگی مشترک دارند.

ترس از ازدواج در زنان

ترس از مسئولیت‌پذیری یا ازدواج

از دلایل ترس از ازدواج در زنان می‌توان به ترس از تعهد در رابطه اشاره کرد. تعهد و مسئولیت پذیری یکی از اصول اساسی زندگی مشترک است. افرادی که دوران مجردی خود را بسیار راحت و به دور از مسئولیت سپری کرده‌اند از پذیرش مسئولیت می‌ترسند و نگران هستند که از عهده آن برنیایند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب با این رفتارها همسرتان هرگز به شما خیانت نمی‌کند سر بزنید.

تجربه‌های تلخ دیگران از از دلایل ترس از ازدواج در زنان

همه افراد در زندگی خود داستان شکست‌ها و تجربیات تلخ دیگران را شنیده‌اند و از آن‌ها می‌ترسند. یکی از دلایل ترس از ازدواج در دختران این است که فکر می‌کنند شاید این تجربه تلخ برای آن‌ها نیز پیش بیاید و در زندگی مشترک خود شکست بخورند. همه افراد در طول زندگی‌شان در معرض شکست‌های مختلف هستند اما اگر شما آگاهانه تصمیم‌ بگیرید احتمال این شکست‌ها را به حداقل می‌رسانید.

ترس از مسخره شدن در ازدواج

یکی دیگر از دلایل ترس از ازدواج در زنان، نگرانی از حرف مردم و ترس از قضاوت دیگران است. برخی از افراد به نظر و حرف دیگران بسیار اهمیت می‌دهند و دوست دارند با فردی ازدواج کنند که از هر نظر مورد تایید دیگران باشد و می‌ترسند که مبادا مورد تمسخر دیگران قرار بگیرند. این طرز تفکر ممکن است ریشه در عدم اعتماد به نفس داشته باشد و باعث شود که فرد در تصمیم‌گیری‌های دیگر خود نیز با مشکل مواجه شود.

ترس از ازدواج در زنان

پیشنهاد مطالعه: مطلب سریع‌ترین راه برای افزایش عشق و رضایت در زندگی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۱ در ۳:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…