سریع‌ترین راه برای افزایش عشق و رضایت در زندگی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید تا به حال اسم هورمون عشق یا اکسی توسین به گوش شما خورده باشد. هورمون اکسی توسین نقش مهمی در چگونگی رابطه شما با دیگران دارد.
راه‌ های افزایش هورمون اکسی توسین

افزایش هورمون عشق باعث اتفاقات خوب و هیجانات خوشایند در کل سیستم روانی و جسمانی شما می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا راه‌ های افزایش هورمون اکسی توسین را به شما معرفی می‌کنیم.

راه‌ های افزایش هورمون اکسی توسین

در ادامه به روش‌هایی برای افزایش هورمون عشق می‌پردازیم. شاید این متدها به نظرتان پیش پا افتاده بیایند، اما طبق مشاهدات و تحقیقات روانشناسی عشق همین اقدامات ساده در شما شادی لذت بخشی ایجاد می کند.

تماس‌های جسمی و جنسی با کسی که دوستش دارید

عشق بازی و اعمال لذت‌بخش با فردی که دوست دارید، مانند آغوش و بوسه و بغل کردن به سرعت اکسی توسین را در شما افزایش می‌دهد. در تحقیقاتی مشخص شد که اکثر مردان تنها در زمانی هورمون اکسی توسین ترشح می‌کنند که چهره همسرشان یا کسی که دوست دارند را بینند.

 تشویق شدن

شنیدن حرف‌های تشویقی، باور به عشق کسی و مورد احترام و اهمیت دیگران بودن نیز هورمون اکسی توسین ترشح می‌شود. همچنین در زمان‌هایی که به شخص دیگری اهمیت می‌دهید و با مهربانی با او برخورد می‌کنید، هورمون عشق شروع به ترشح می‌نماید. کلمات قدرت زیادی دارند. وقتی کلمات شادی‌بخش و محبت‌آمیز می‌گویید یا دریافت می‌کنید و زمان‌هایی که از مهربانی خود به جهان می‌بخشید، هورمون اکسی توسین افزایش می‌یابد.

راه‌ های افزایش هورمون اکسی توسین

گوش کردن از راه‌ های افزایش هورمون اکسی توسین

پذیرفتن دیگران و همچنین پذیرفته شدن از سوی دیگران هورمون اکسی توسین را افزایش می‌دهد. وقتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید و با دقت به حرف‌های آن‌ها گوش می‌کنید و به‌صورت چهره به چهره به صحبت‌های او گوش می‌کنید به میزان قابل توجهی هورمون اکسی توسین را افزایش می‌دهید. شنیدن موسیقی نیز همین کار را انجام می‌دهد. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی با همسر خود داشته باشید به مطلب دلیل افسردگی پس از رابطه چیست؟ سر بزنید.

خندیدن با صدای بلند

اگر دلتان می‌خواهد تا هورمون اکسی توسین را درست و حسابی در بدنتان حس کنید باید به یاد بیاورید که کودکان به چه حالت بازی می‌کنند و چطور به راحتی قاه قاه زیر خنده می‌زنند. خنده یک اتفاق مسری است که وقتی به سمتتان پرت می‌شود کاری به جز خندیدن یا لبخند زدن لازم نیست انجام دهید. طبق تحقیقات خندیدن و لبخند زدن به میزان قابل توجهی در ایجاد تغییرات فیزیولوژی و بهبود سلامت در بدن موثر است. مانند افراد خوشحال برای لحظات شادی آور زندگی کنید و ببینید اکسی توسین چگونه افزایش پیدا می‌کند. برای کسب اطلاع در زمینه تاثیرات لبخند زدن کلیک کنید.

مراقبه و دعا از راه‌ های افزایش هورمون اکسی توسین

تعادل هورمون‌های بدن در حالتی صورت می‌گیرد که ذهنتان خالی باشید و احساس آرامش داشته باشید. در وضعیت جنگ و گریز، بدن اکسی توسین ترشح نمی‌کند. از طریق دعا و مراقبه می‌توانید ذهن خود را از استرس رها کنید. کاهش استرس می‌تواند با کاهش فشار خون به ایجاد تعادل در بدن کمک کند. ذهن، جسم و روح باید به یک ارتباط مناسب دست یابند. بهتر است زمانی از روز را برای آن وقت بگذارید. تنها پنج دقیقه در جایی که هستید.

راه‌ های افزایش هورمون اکسی توسین

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این رفتارها همسرتان هرگز به شما خیانت نمی‌کند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…