سریع و ارزان دکور خانه را عوض کنید

5
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییرات مثبت در طراحی داخلی منزل استفاده از ایده‌های ارزان قیمت است.
سریع و ارزان دکور خانه را عوض کنید

در این مطلب از دلتا مفیدترین توصیه‌ها و ترفندهای تغییر دکوراسیون سریع و ارزان از بهترین طراحان برای شما جمع آوری شده است. انجام دادن فقط یکی از این ایده‌ها به شما کمک می‌کند بدون اینکه نگران خالی شدن حساب بانکی خود باشید، به منزل‌تان حال و هوایی تازه ببخشید.

ترفندهای تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های اضافه در دیزاین داخلی منزل خود تنوع ایجاد کنید. در ادامه روش‌هایی برای تغییر در دکوراسیون ارزان را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار بگیرند.

استفاده از رنگ‌های روشن و خنثی از ترفندهای تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

رنگ‌های بژ و خاکستری برای دیوارها بهترین انتخاب هستند، خصوصا که در ورودی منزل جریان خوبی ایجاد می‌کنند و مناسب تغییر دکوراسیون سریع و ارزان هستند. رنگ‌های خنثی همچنین در دکوراسیون بیشترین انعطاف را دارند و به شما این امکان را می‌دهند خیلی راحت لوازم تزیینی خود را در فضا قرار دهید. اگر دو اتاق کوچک کنار هم دارید هر دو را با یک رنگ خنثی نقاشی کنید تا اتاق‌ها بزرگ‌تر به‌نظر آیند.

ترفندهای تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

در فضای نشیمن به زاویه میان مبل و صندلی‌ها توجه کنید

بهتر است مبلمان اصلی با مبل‌های تک نفره در یک محوطه گفتگو باشند. این مبلمان یا به صورت یو شکل، یعنی یک مبل و دو صندلی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و میز پذیرایی در روبه‌رو باشد. یا اینکه یک مبل به موازات دو صندلی قرار می‌گیرد. یکی از اشتباهات رایج چسباندن مبلمان به دیوارها است. اکثر افراد گمان می‌کنند با این کار اتاق بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد، حال آنکه در واقع با پراکنده قرار دادن مبلمان و دور کردن‌شان از دیوار است که می‌تواند حس دلباز بودن را ایجاد کنید.

ترفندهای تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

نصب حداقل یک آینه در هر اتاق از ترفندهای تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

آینه‌ها فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر می‌سازند زیرا نور اطراف اتاق را منعکس می‌کنند. اما نصب آینه در جای اشتباه درست به اندازه آینه نداشتن می‌تواند بد باشد. آینه ها را روی دیوارهای عمود بر پنجره نصب کنیم. زیرا آویختن آینه روبه‌روی پنجره، نور را به عقب برمی‌گرداند. نصب آینه بزرگ و جذاب غیر از بزرگ‌تر نشان دادن فضا تغییری ملموس در حال و هوای خانه ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  5 روش عالی برای چیدمان پذیرایی ال

ترفندهای تغییر دکوراسیون سریع و ارزان

تابلوهای هنری روی دیوارها بیاویزید

آثار هنری اگه ابعاد کوچکی داشته باشند و خیلی هم بالای دیوار نصب شوند، منظره زیبایی خلق نمی‌کنند. تابلو باید طوری آویخته شود که وسط تصویر درست مقابل چشمان بیننده قرار گیرد. اگر در خانه قدبلند و قد کوتاه دارید، باید با محاسبه‌ای ساده حد وسط را در نظر بگیرید. از دیگر نکات ظریف آن که برای دیوارهای بزرگ تابلوی بزرگ یا چند قطعه هنری کوچک نصب کنید که در این صورت تابلوها نباید خیلی دور از هم نصب شوند.

تابلوهای هنری روی دیوارها بیاویزید

قالی‌ها را درست در نشیمن پهن کنید

برای پهن کردن قالی باید این قاعده را در نظر داشته باشید که پایه‌های مبل و صندلی در مجموعه مبلمان باید روی قالی قرار گیرند. فرش‌ها باید محوطه نشیمن را تعیین کنند واگر فضای کافی ندارید حداقل دو پایه جلویی باید روی فرش قرار داشته باشد. حتی برای اتاق‌های جمع و جور هم از فرش کوچک استفاده نکنید زیرا پهن کردن قالی کوچک،  بخصوص در اتاق نشیمن، تناسب فضا را به هم می‌ریزد.

قالی‌ها را درست در نشیمن پهن کنید

 

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    3 مهر 1401 در 9:20 ق.ظ

  2. ناشناس

    3 مهر 1401 در 9:20 ق.ظ

  3. ناشناس

    4 مهر 1401 در 7:45 ق.ظ

  4. ناشناس

    6 مهر 1401 در 11:24 ب.ظ

  5. ناشناس

    7 مهر 1401 در 1:28 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…