این روغن معجزه‌گر را حتما برای پوست خود تهیه کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لک‌های پوستی انواع متفاوتی دارند که ممکن است به دلایل متعددی روی پوست صورت ظاهر شوند. داشتن پوستی صاف که فاقد جوش یا لک باشد، به زیباتر شدن صورت کمک بسزایی می‌کند.
از بین بردن لک با روغن نارگیل

استفاده از روغن‌ها و مواد طبیعی روشی محبوب برای درمان مشکلات پوستی از دیرباز تا کنون است. در این مطلب از  به موضوع دلتامگ از بین بردن لک با روغن نارگیل می‌پردازیم.

انواع لک پوستی

زمانی شما می‌توانید درمان لک پوستی را به درستی انجام دهید که نوع لک پوست صورت یا بدن خود را بشناسید. در ادامه مقاله به انواع لک پوستی می‌پردازیم و شما متوجه خواهید شد که آیا روغن نارگیل برای لک پوستی شما مناسب خواهد بود یا خیر!

  • لک آکنه نوعی لک پوستی است که پس از از بین رفتن جوش یا آکنه روی پوست ظاهر می‌شود. این نوع لک پوستی قابل درمان است. در واقع این لک جای جوش قبلی شما روی پوستتان است.
  • کک و مک نوعی لک پوستی رایج است که در اثر تمام مستقیم پوست با نور خورشید به وجود می‌آید.
  • ملاسما یا لک پوستی بارداری با تغییرات هورمون روی پوست ظاهر می‌شود و به مرور زمان نیز از بین می‌رود. مصرف قرص‌های ضدبارداری نیز باعث ایجاد لک پوستی ملاسما نیز می‌شود.
  • اِسکار یا جای زخم ممکن است پس از بهبود به لک پوستی بزرگی روی پوست تبدیل شود که این نوع لک پوستی نیز قابل درمان است.
  • پیسی نوعی لک پوستی است که علت وراثتی دارد و ممکن است در تمام بدن پخش بشوید.

روغن نارگیل چیست؟

همان گونه که از اسم روغن نارگیل پیداست، روغن نارگیل را از میوه نارگیل تازه با خشک شده تهیه می‌کنند که ممکن است در دمای اتاق به روغن جامد تبدیل شود و در صورتی که دمای آن بالا برود، روغن ذوب و مایع می‌شود. در این صورت توصیه می‌کنیم به منظور استفاده از روغن نارگیل کمی آن را گرم کنید (حتی نزدیک شوفاژ، چون گرمای مستقیم مناسب نیست) تا راحت‌تر بتوانید از این روغن استفاده کنید.

از روغن نارگیل برای آشپزی هم استفاده می‌کنند، اما در این روزها، از روغن نارگیل برای مراقبت از پوست و مو استفاده‌های بیشتری می‌شود، چرا که خواص بی‌شماری برای تقویت پوست، ناخن و مو دارد و البته روغن نارگیل برای از بین بردن لک صورت نیز مفید است.

مطلب پیشنهادی:  چگونه یک آش رشته خوشمزه داشته باشیم؟

روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب مفید است که طبق تحقیقات، این چربی مفید در درخشان‌تر شدن موها، نرم و مرطوب کردن پوست، درمان خشکی پوست و درمان خشکی ناخن اهمیت بسیاری دارد.

ویژگی‌های کرم مرطوب کننده حاوی روغن نارگیل:

  • افزایش نرمی و لطافت پوست
  • ترمیم و بازسازی پوست
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • آنتی اکسیدان
  • حاوی روغن های گیاهی
  • مناسب انواع پوست

 از بین بردن لک صورت

فواید روغن نارگیل برای لک پوستی

آیا روغن نارگیل برای لک پوستی مفید است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است پیش از هرچیز به نوع لک پوستی و حتی نوع پوست خود توجه کنید. روغن نارگیل همانند همه درمان‌های سنتی و گیاهی فواید و مضراتی به همراه دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

درصورتی‌که نوع پوستتان خشک یا معمولی رو به خشک است، مصرف روغن نارگیل برای لک پوستی مناسب خواهد بود اما درصورتی‌که پوست چرب و مستعد جوش دارید، توصیه می‌کنیم پیش از مصرف روغن نارگیل برای درمان لک پوستی تحقیق بیشتری کنید یا با پزشک مشورت کنید.

از بین بردن لک

روغن نارگیل برای آبرسانی پوست

معمولا افرادی که دچار لک پوستی می‌شوند، پوست‌های خشکی نسبت به دیگران دارند. دراین‌صورت روغن نارگیل کمک بسزایی در آبرسانی و افزایش رطوبت پوست می‌کند و مثل کرم مرطوب‌کننده و آبرسان عمل می‌کند آبرسانی روغن نارگیل عمیق است و نه تنها به لایه رویی پوست نفوذ می‌کند، بلکه از لایه‌های دیگر پوست نیز محافظت می‌کند.

روغن نارگیل برای درمان التهاب پوستی

علت اصلی کک مک و برخی از لک‌های پوستی، نور خورشید و عدم استفاده از کرم ضدآفتاب است. ممکن است تماس مستقیم با نور خورشید یا عوامل دیگر، باعث التهاب پوستی شود که روغن نارگیل درمان مناسبی برای آن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…