با این وسیله دور ریز دکور منزل را تزیین کنید

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیشه یک ماده‌ بی‌نظیر است. از این نظر که بارها می‌توان از آن استفاده کرد. شیشه‌ دست دوم یا شکسته را می‌توان با ماسه، سنگ آهک و کربنات سدیم مخلوط کرد و شیشه جدید درست کرد.
روش های ساخت لوستر با شیشه دست دوم

در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش های ساخت لوستر با شیشه دست دوم می‌پردازیم. در ادامه به‌طور کامل برای شما عزیزان شرح خواهیم داد تا بیشتر بدانید که با شیشه‌های دست دوم چه‌ کارهایی می‌توان انجام داد.

روش های ساخت لوستر با شیشه دست دوم

برخی افراد به علت عدم آگاهی از ارزش اقتصادی یا به هر علت دیگر آن‌ها را دور می‌ریزند. در این قسمت به شما آموزش می‌دهیم چگونه با شیشه‌های مربا، شیشه‌های سس مایونز یا شیشه شیر و غیره لوسترهای زیبا بسازید.

مراحل ساخت لوستر با شیشه دست دوم

پیشنهاد می‌شود حداقل ۳ شیشه مربا تهیه کنید. در مرحله اول دو سوراخ ظریف مقابل یکدیگر در درب شیشه‌ها با دریل ایجاد کنید. اگر تمایل داشتید می‌توانید رنگ درب شیشه مربا را به سلیقه خودتان رنگ کنید. سپس یک زنجیر تقریبا ضخیم از ابزارفروشی‌ها تهیه کنید.

این زنجیر را ببرید و انتهای زنجیر را در سوراخ‌های درب شیشه قرار دهید. سپس درب شیشه را ببندید. تقریبا نصف شیشه را آب بریزید. شمع‌ها را درون شیشه و در داخل آب قرار دهید. توصیه می‌شود از شمع‌های وارمر استفاده کنید تا شمع به‌راحتی درون آب شناور باشد. سپس می‌توانید لوستر آماده شده را بر روی دیوار نصب کنید. به همین راحتی با استفاده از شیشه‌های دست دوم محیطی گرم و دلنشین در خانه خود ایجاد می‌کنید.

روش های ساخت لوستر با شیشه دست دوم

لوازم موردنیاز برای ساختن لامپ با شیشه شیر

  • بطری شیر شیشه‌ای یا هر چیزی که شبیه به آن باشد
  • رنگ آکریلیک
  • قلم‌مو
  • لامپ و سوکت لامپ
  • مته دستی
  • کابل (۲۲۰ ولت)
  • یک‌ تکه چوب به ابعاد ۸/۱×۱۳×۳۰ سانتی‌متر
  • دو تکه چوب به ابعاد ۸/۱×۱۳×۹ سانتی‌متر

قبل از شروع به کار، خوب فکر کنید که چه طراحی برای روی لامپ‌ها را ترجیح می‌دهید. می‌توانید قبل از شروع کار، چند طرح مختلف را آماده کنید و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب ساخت دکوری‌های شیک با بطری‌های دور ریز سر بزنید.

مراحل ساخت لامپ و لوستر با شیشه شیر

در ابتدا با استفاده از قلم‌مو و رنگ آکریلیک شکلی را که از قبل در نظر گرفتید را در قسمت بالای شیشه بکشید. می‌توانید از طرح یک گل یا برگ استفاده کنید. بعد از خشک شدن قسمت بالایی شیشه می‌توانید طرح پایین شیشه را بکشید.

  • توصیه می‌کنیم برای زیباتر شدن شیشه قسمت کف آن را هم نقاشی کنید. بهتر است که قسمت وسط شیشه را با نقطه‌های کوچک پر کنید تا طرح شما زیاد شلوغ و درهم نباشد. سپس صبر کنید تا شیشه کاملا خشک شود.
  • حالا تکه چوبی که به ابعاد ۸/۱×۱۳×۳۰ دارید را رنگ سفید بزنید و بگذارید تا کامل خشک شود. در مرحله بعد وسط درب شیشه شیر را با استفاده از مته دستی و پیچ گوشتی سوراخ کنید. اگر مته بی‌سیم اتوماتیک داشته باشید راحت‌تر است.
  • سپس سوکت لامپ را به درب شیشه شیر وصل کنید. لامپ را به سوکت پیچ کنید و آن را داخل شیشه قرار دهید و درب شیشه را ببندید. این لامپ شیشه‌ای به همین شکل هم آماده است و می‌توانید آن را آویزان کنید.

روش های ساخت لوستر با شیشه دست دوم

 

نکات پایانی

اگر دوست داشتید می‌توانید تعدادی از این لامپ‌ها آماده کرده و با استفاده از آن‌ها و تخته‌های چوب یک لوستر زیبا بسازید.

ابتدا به تعداد لامپ‌ها(مثلا ۳تا) روی قطعه چوبی که از قبل آماده کردید و رنگ سفید زدید، سوراخ ایجاد کنید تا بتوانید کابل‌ لامپ‌ها را از سوراخ‌ها عبور دهید و لامپ‌ها را به قطعه چوب آویزان کنید.

  • شما باید چهار سوراخ دیگر در گوشه‌های چوب خود ایجاد کنید تا دو قطعه چوب کوچک‌تر را روی آن ثابت کنید.
  • البته می‌توانید این دو قطعه چوب را با چسب هم روی چوب بزرگ‌تر بچسبانید.
  • اندازه طول کابل‌ها برای آویزان کردن لامپ‌های شیشه ای به تصمیم شما بستگی دارد.
  • پیشنهاد می‌شود طول کابل‌ها یکسان نباشد تا زیبایی بیشتری داشته باشد. البته اگر تعداد شیشه‌های شیر شما بیشتر از ۲ عدد است.
  • به یاد داشته باشید که برای اتصال کابل‌ها، باید دانش الکتریکی کافی داشته باشید یا از کسی که در این حرفه متخصص است کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب در نگاه اول مهمانان را شگفت‌زده کنید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۳۱ ق٫ظ

    خانم الهامی همه مطالب تهبه سده توسط شما رو دوست دارم و دنببال مبکنم. ولی در مورد ساخت لامپ با شیشه شیر چند نکته را مبهم گذاشتید اول ابعاد چوبها و مورد استفاده ،و بعد نحوه استفاده از ان. ها را نگفته اید ،لطفا مزلب کامل باشد بهتر است تا جا برای مطلب جدید دیگری باقی بماند. خیلی ممنون سلیقه و حسن انتخابتان .

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۰۹ ب٫ظ

      سلام دوست عزیزم
      از همراهی شما بسیار خوشحال و خرسند هستیم.
      ابعاد چوب‌ها به صورت دقیق آورده شده است. همچنین نکات مربوط به استفاده از چوب‌ها نیز در ادامه مطلب به طور کامل توضیح داده شد.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱:۲۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۳ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…