آخرین فرصت برای یک سفر دلپذیر نزدیک تهران

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید به این آبگرم سفر کنید، بد نیست بدانید از تهران تا رینه لاریجان فقط ۱۱۰ کیلومتر راه است. آبگرم لاریجان نزدیک‌ترین آبگرم به تهران و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی لاریجان است.
آبگرم رینه لاریجان

آبگرم‌ها برای آرامش جسمی و درمان‌ دردهای مفصلی و پوستی انتخاب خوبی هستند و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها محسوب می‌شوند. آبگرم رینه لاریجان از آن آبگرم‌هایی است که خواص درمانی زیادی دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا آبگرم رینه لاریجان را بهتر بشناسید.

آبگرم رینه لاریجان کجاست؟

رینه کنار لاریجان جا خوش کرده است. به همین دلیل با نام «رینه لاریجان» هم شناخته می‌شود. رینه در دامنه‌های جنوب و جنوب‌شرقی قله دماوند واقع شده و نزدیک‌ترین شهر به قله باشکوه دماوند است.

خواص آبگرم

خواص درمانی آبگرم رینه لاریجان

آبگرم‌ها به‌خاطر فوایدشان است که اهمیت پیدا کردند. چشمه آب گرم رینه، سرشار از مواد معدنی و یون‌های گوگرد، لیتیم و کلسیم است. از گوگرد در ساخت صابون‌ها استفاده می‌شود که برای پوست بسیار مفید هستند. همین نشان می‌دهد آب این چشمه هم برای پوست خوب است و می‌تواند به درمان مشکلات پوستی کمک کند.

امکانات رفاهی آبگرم رینه لاریجان

برای استفاده از آبگرم رینه لاریجان، امکاناتی ساخته شده که سفر را برای گردشگران راحت کرده است. تاسیساتی مجهز به حوضچه‌های جکوزی و ویلاهایی برای اقامت شبانه مردم. همچنین لوله‌کشی و انتقال آب از چشمه آبگرم رینه تا خانه‌های کرایه‌ای در فهرست امکانات این منطقه قرار دارد که آبگرم را به خانه‌ها آورده است.

آبگرم رینه لاریجان

بهترین رستوران‌های نزدیک به آبگرم کجا هستند؟

رستوران‌های زیادی در راه آبگرم رینه لاریجان وجود دارد که نمی‌شود از قبل دانست کدام انتخاب بهتری است. رینه لاریجان کباب‌های خوشمزه‌ای دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما طعم آن را امتحان کنید.

وسایل ضروری برای سفر به رینه چیست؟

  • کوله پشتی
  • کفش پیاده‌روی
  • عینک آفتابی و کلاه برای روزهای گرم
  • لباس گرم برای فصل‌های سرد
  • دارو و کارت شناسایی
  • بطری آب و خوراکی

دیدنی‌های اطراف آبگرم لاریجان

غارهای کافرکلی

غارهای دست‌کَند کافرکلی در زمان‌های خیلی دور ساخته شد، حتی کمی قبل از به‌شهرت‌رسیدن آبگرم رینه لاریجان. تاریخ‌نویسان می‌گویند این حفره‌ها با دست و برای پناه گرفتن از تهاجم عرب‌ها روی کوه کنده شده است.

دشت لار

دشت لار یکی از سرسبزترین و پرگل‌ترین دشت‌های ایران نزدیک آبگرم لاریجان است. لار که از جاهای دیدنی مازندران به حساب می‌آید، با شقایق‌های وحشی، بنفشه، زنبق ارغوانی و گل‌های زرد پر شده است.

دشت لار

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت فقط یک آبشار معمولی اطراف چشمه آب گرم رینه نیست؛ بلکه مجموعه‌ای از ۸ آبشار خروشان و تماشایی است که کنار هم صف کشیده‌اند. این آبشار یکی از زیباترین جاهای دیدنی لاریجان است که در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد.

حمام شاه عباسی

حمام شاه عباسی یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی لاریجان است که نزدیک آبگرم لاریجان قرار دارد. قدمت این حمام به دوره قاجار برمی‌گردد.

بقعه امامزاده هاشم

امامزاده هاشم یکی از آن جاذبه‌هایی است که معنویات را برای شما تازه می‌کند. همچنین این امامزاده معماری چشم‌نواز، گنبد و گلدسته خیره‌کننده‌ای دارد که چشم هر بیننده‌ای را بند خودش می‌کند.

امامزاده هاشم

سوغات رینه چیست؟

اصلی‌ترین سوغات رینه لاریجان، عسلی کوهی است، اما عسل تنها سوغاتی اینجا نیست. انواع گیاهان دارویی، نان و شیرینی‌های محلی و صنایع دستی رینه از دیگر سوغاتی‌های این شهر دوست‌داشتنی است.

بهترین زمان سفر به آبگرم لاریجان

هوا که سرد می‌شود، برای سفر به رینه باید لباس‌های گرم بردارید و قید تماشای سرسبزی‌های منطقه را بزنید و از زیبایی‌های پاییز و زمستانه لذت ببرید. فکر نکنید منظره زیبایی‌های خود را از دست می‌دهد، رینه فقط لباس عوض می‌کند، وگرنه همان‌قدر دلنشین است. مطلب یک خوش‌گذرانی تمام‌عیار در تهران را بخوانید.

آبگرم رینه لاریجان

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری، دیدنی‌های مشهد، از حرم تا بیرون شهر را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. رضاقلی نوه سی

    ۸ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

  4. سوسن

    ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۳:۳۶ ق٫ظ

    عالی مثل همیشه فقط حیف نمیشه انرا به صفحه اصلی ارسال کرد ، خیلی راحت دشسته باشیمش که همش نگاه کنیم و نگاه مجدد،ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۳۸ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما دوست عزیز. بله درست می‌فرمایید.🌹💖

      پاسخ

  5. ساحل

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ب٫ظ

    عاابه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹🌹🌹

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…