رپورتاژ آگهی

۵ غذای ساده و خوشمزه و سریع برای مدرسه بچه‌ها

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین نوع غذایی که‌ می‌توانید برای کودک خود آماده کنید انواع ساندویچ است. زیرا حمل آن آسان است و راحت‌تر‌ می‌توانند در هر گوشه و کناری از مدرسه آن را میل کنند.
چند ساندویچ ساده و خوشمزه برای مدرسه

با نزدیک شدن به فصل مدارس شاید دغدغه اول دانش آموزان بیدار شدن دوباره اول صبح و رفتن به مدرسه باشد. ولی مطمئنا دغدغه مادران ایرانی یافتن یک میان وعده یا غذای سالم برای زنگ‌های تفریح یا ناهار کودکان در مدرسه خواهد بود. در این مقاله قصد داریم چند ساندویچ ساده و خوشمزه برای مدرسه بچه‌ها را معرفی کنیم.

ساندویچ ‌تخم‌مرغ

اولین غذایی که‌ می‌توانید برای مدرسه کودک خود آماده کنید، ساندویچ ‌تخم‌مرغ آب‌پز است. البته ‌تخم‌مرغ آب پز به تنهایی شاید به مذاق کودک سازگار نباشد و بهتر است ترکیب آن با خیارشور و کمی سس مایونز را امتحان کنید. البته اگر‌ می‌خواهید غذا ترش نشود بهتر است به جای سس مایونز از کمی نعنای خشک در ساندویچ استفاده کنید. در این حالت طعم آن نیز بهتر می‌شود. نان جو‌ می‌تواند بسیار مقوی و سالم برای این ساندویچ لذیذ باشد.

ساندویچ تن ماهی

ساندویچ تن ماهی نیز‌ می‌تواند ۱ وعده کامل غذایی برای کودک در مدرسه باشد. بعد از اینکه تن ماهی را جوشاندید آن را درون سبد بریزید تا روغن آن گرفته شود و به سالم‌ترین حالت خود برسد. کمی کاهو و خیار شور را خرد کنید و روی نان مورد نظرتان قرار دهید. سپس ساندویچ را آماده کنید. این ساندویچ لذیذ نیز اگر با کمی گوجه و کاهو برای مدرسه آماده شود‌ می‌تواند غذایی سالم و مقوی برای فرزند دلبندتان باشد.

اسنک قارچ و مرغ

اسنک قارچ و مرغ

انواع اسنک نیز‌ می‌تواند بسیار مناسب برای غذای مدرسه باشد. اگر در منزل ساندویچ ساز دارید‌ می‌توانید اسنک‌های لذیذی از ترکیب قارچ و مرغ آماده کنید. البته برخی از این غذاها نیاز به آموزش آشپزی خاص دارد و اگر‌ می‌خواهید تمامی ساندویچ‌ها را برای کودکان آماده کنید بهتر است مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ مجله اسنپ اکسپرس را مطالعه کنید. از لیست غذاهای آموزش داده در این مقاله‌ می‌توانید چند ساندویچ سالم برای کودک خود آماده نمایید.

برای تهیه اسنک قارچ و مرغ‌ می‌توانید پس از بخارپز کردن قارچ، آن را روی نان تست قرار دهید و مقداری مرغ آب‌پز شده را به صورت ریش‌ریش به آن اضافه کنید. سپس نان تست دیگری روی آن بگذارید و ساندویچ را برای ۱۰ دقیقه داخل ساندویچ ساز قرار دهید تا اسنک آماده شود.

ساندویچ پنیر و خیار

شاید بسیار ساده به نظر برسد ولی حس نوستالژی را که ما در کودکی تجربه کردیم بهتر است کودکان امروزی نیز با ساندویچ نان و خیار و گوجه تجربه کنند. البته اگر‌ می‌خواهید کمی ساندویچ رنگ و بویی مدرن به خود بگیرد می‌توانید از پنیر فتا در این ساندویچ استفاده کنید. ترکیب آن با نان تست و خیار یک صبحانه به سبک انگلیسی را رقم می‌زند و کودک می‌تواند همزمان در مدرسه از غذای خود لذت ببرد.

چند ساندویچ ساده و خوشمزه برای مدرسه

ساندویچ سیب زمینی و شوید

آخرین غذایی که‌ می‌تواند بسیار مناسب برای وعده غذایی کودک در مدرسه باشد، ساندویچ سیب زمینی آب‌پز و شوید ساطوری است. سیب زمینی به عنوان یک وعده غذایی کامل‌ می‌تواند کودک را در مدرسه سیر کند و در عین حال مواد مغذی و فیبر مورد نیاز بدن او را نیز نماید. بعد از آب‌پز کردن سیب زمینی آن را له کرده و مقداری نعنا خشک و شوید ساطوری به آن اضافه کنید. طعم سبزیجات معطر و سیب زمینی برای کودک شما خوشایند خواهد بود و  اضافه کردن چند اسلاید گوجه و خیارشور نیز‌ می‌تواند این ساندویچ لذیذ را کامل کند.

تمامی ساندویچ‌های معرفی شده بالا بهتر است به صورت سرد در کیف کودک قرار داده شود تا قبل از رسیدن به زمان ناهار یا زنگ تفریح به دلیل بخار مواد غذایی داخل نایلون ساندویچ، سبب له شدن یا خراب شدن آن نگردد. اضافه کردن انواع سس به ساندویچ ممکن است باعث ترش شدن آن شود و بهتر است از مواد خشک در ساندویچ‌های مدرسه استفاده کنید.

منبع : مجله اسنپ اکسپرس

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…