اعیانی‌ترین غذا مخصوص مجردها

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شویدپلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می‌شود.
شوید پلو با تن ماهی

بسیاری از ما فکر می‌کنیم که غذاهایی که در دوران مجردی طبخ می‌شوند همگی به نیمرو و املت ختم می‌شود؛ اما لازم به ذکر است که در این میان غذاهایی وجود دارد که در مدت زمان کمی آماده می‌شوند و طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارند؛ این غذاها را می‌توانید در تایم‌هایی که مهمان دارید و وقت کمی برای درست کردن غذا دارید آماده کنید؛ شوید پلو با تن ماهی جزو آن دسته از غذا هایی است که اگر به شیوه درستی طبخ شود می‌تواند به دور همی شما رنگ و بویی دیگر ببخشید.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی

برای تهیه این غذای خوشمزه به 2 پیمانه برنج، 3 قاشق غذاخوری شوید پلویی، 1 عدد تن ماهی و به مقدار لازم نمک و فلفل نیاز دارید. شوید پلو با تن ماهی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

یکی از دلایل محبوبیت این غذا در میان افراد این است که می‌توان آن را با رسپی‌های مختلفی طبخ کرد؛ بسیاری از افراد شوید پلو با مرغ را دوست دارند در حالی که عده‌ای دیگر شوید پلو با ماهی را بیشتر می‌پسندند؛ به همین منظور در ادامه طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن خیس کنید، سپس یک قابلمه را تا نیمه آب پر‌ کنید و روی حرارت زیاد قرار‌ دهید تا آب جوش بیاید. حالا ۱ قاشق چای‌خوری نمک داخل آب جوش‌ بریزید و پس از آن برنج خیسانده شده را داخل آب جوش بریزید.

مرحله دوم طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

حالا با کفگیر یا قاشق کمی هم بزنید تا دانه‌‌های برنج به هم نچسبند. پس از گذشت چند دقیقه برنج‌‌ها را زیر دندان تست کنید. زمانی که دانه‌‌های برنج کاملا نرم شده باشند و مغز برنج سفت باشد باید برنج را آبکشی نمایید.

مرحله سوم

حالا روی برنج آب سرد بگیرید و پس از آبکشی کنار‌ بگذارید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار‌ دهید و مقداری روغن داخل آن‌ بریزید، سپس به سلیقه خود از سیب زمینی ورقه شده یا نان لواش خانگی برای ته‌دیگ استفاده‌ کنید. شوید پلو با تن ماهی

مطلب پیشنهادی:  دریاچه ارواح نوشهر؛ جایی که با ورود به آن روحتان بلعیده می‌شود!

مرحله چهارم

حالا کمی برج روی ته دیگ‌ بریزید تا روی آن را به طور کامل پوشش دهد. سپس کمی از شوید خشک روی برنج بپاشید و به همین ترتیب برنج و شوید را لایه به لایه داخل قابلمه‌ بریزید.‌ می‌توانید از شوید تازه هم استفاده نمایید.

مرحله پنجم

البته اگر شوید تازه استفاده کردید حتما کمی شوید خشک هم اضافه کنید، چون شوید خشک عطر بسیار خوبی به پلو‌ می‌دهد. در لایه آخر برنج‌ بریزید و در آخر با دسته کفگیر یا قاشق یک سوراخ وسط برنج ایجاد‌ کنید تا به خوبی دم بکشد.

مرحله ششم

حالا یک دم‌کنی روی در قابلمه قرار‌ دهید و اجازه‌ دهید شوید پلو به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش قرار‌ دهید تا از سالم بودن کنسرو اطمینان حاصل نمایید.

مرحله هفتم

سپس تن ماهی را از کنسرو خارج ‌کنید و روغن اضافی آن را دور‌ بریزید. فقط کمی از روغن تن ماهی را نگه دارید. حالا تن ماهی را در یک تابه کوچک کمی تفت‌ دهید تا به‌طور کامل از هم باز شود، سپس به همراه شوید پلو سرو ‌کنید. طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

نکات مهم برای تهیه شوید پلو با تن ماهی

  • می‌توانید به‌جای تن ماهی از پنیر سفید صبحانه هم کنار این غذا استفاده و یک طعم متفاوت را امتحان کنید.
  • از گوجه سرخ‌شده هم می‌توانید کنار غذای خود استفاده نمایید.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 آبان 1402 در 7:01 ب.ظ

    بسیارعالی بودممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

واقعیت‌هایی درباره اقیانوس‌ها

کره زمین چندین اقیانوس دارد که گونه‌های مختلفی از آبزیان در آن‌ها زندگی می‌کنند. در این مط…